processor advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hoi allemaal,

In januari wil ik een nieuwe pc gaan samen stellen (voor het eerst), voor werk, gaming en foto/videobewerking (amateur).
Ik ben mezelf al flink aan het inlezen op de site en veel word al duidelijk :)

Nu heb ik sinds kort een gopro hero 4 black en de bijgeleverde software adviseert een 'intel quad core i7 or better'
de vraag is nu of een i7 een beetje overkill is en een i5 niet voldoende is om de software te laten draaien of is voor videobewerking een i7 wel wenselijk?

Jullie advies word zeer op prijs gesteld _/-\o_

groeten Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik kan zo snel niet vinden of die software daadwerkelijk hyperthreading ondersteunt (want dan heeft een i7 daadwerkelijk echt zin), maar wat je je eerst moet afvragen: hoe intensief ga je er mee bezig zijn? Een i5 kan het immers ook prima, alleen een i7 sneller. We hebben het wel over een processor die al snel 2x zoveel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
Wat betreft die hypertreading zal ik ze direct een mailtje sturen.

Vanwege de prijs vraag ik me ook af of een i5 niet voldoende zou zijn, ga het voornamelijk gebruiken om wat vakantiefilms samen te stellen.

Als ik bv de nieuwe BBG gamesystemen van januari afwacht, zullen die systemen ook wel geschikt zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeker. Zoals je in de kleine lettertjes leest werkt dat programma zelfs met software die langzamer is dan de minimum requirements, alleen langzamer. Het mainstream gamesysteem is een heel pak steviger dan die minimum requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
Mail is onderweg naar de usa.. benieuwd naar hun reactie.
Zal de BBG van januari eens even afwachten.

Bedankt voor je snelle reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
reactie al ontvangen..

In regard to hyperthreading technology, as long as the computer supports it poses no issue with our GoPro Studio software. Mainly because hyperthreading is meant to pull the processors best performance.
So in that case, if anything, it will help all around software usage as it is meant to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd vind ik dit geen duidelijk ja. Dit in combinatie met je waarschijnlijke gebruik, ik zou voor een i5 gaan. Waarschijnlijk komt die ook in de BBG, dus je hoeft er dan weinig aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
Ben het met je eens, dank voor snelle advies, enorm geholpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:48
staan ook aardig wat filmpjes op internet met videorendering van een i7 vs i5 vs 13. en verschil tussen i7 en i5 is niet super groot.(prijs wel) verschil tussen de i5 en de i3 is wel een stuk groter maar de prijs weer een stuk minder. tenzij je de pc 24/7 gaat gebruiken om video's te renderen. gewoon lekker de i5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
thanx, het is me nu wel duidelijk geworden dat ik voor een i5 moet gaan. zal eens gaan zoeken naar die filmpjes.
Pagina: 1