Samsung UE65HU7500L of Sony KD65X8505 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 08:49
Beste jullie,

Wij willen graag binnenkort een nieuwe tv kopen. Ik heb mijn keuze kunnen terugbrengen tot deze twee tv's. Maar voor ik een beslissing neem zou ik graag jullie gewaardeerde mening willen horen. Welke keuze zou jij maken?

Belangrijk voor ons is natuurlijk goed beeld. We willen een extern geluidssysteem aanschaffen erbij dus geluidskwaliteit van de tv boxen zelf is van ondergeschikt belang.

Dingen die ik zelf meegekregen heb al:

Netflix problemen op de Samsung. Netflix loopt hier via playstation dus geen issue denk ik.

Gaming zou op Sony beter zijn, want op gamestand laagste inputlag van alle tv's lees ik.

Samsung is 1000 herz, Sony 200 herz. Ander systeem of Samsung echt veel vloeiender?

Sony beeld zou "echt" zijn, Samsung "gemaakt". Maar in de winkel weinig verschil en persoonlijke voorkeur denk ik. Samsung lijkt mij wat flitsender beeld zelfs.

Ik hoop dat jullie hier ideeen over hebben. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik wil niet negatief overkomen maar ik heb nogal wat bedenkingen...

Ten eerste ben ik nog niet bepaald overtuigd van het nut van 4K televisies op dit moment. Bij gebrek aan content verwacht ik persoonlijk dat je er de komende jaren nog niet bijzonder veel aan zult hebben. Wat tv-uitzendingen betreft is men nog maar net over op full-hd dus 4K zal nog erg lang gaan duren. Op het gebied van gaming zijn de PS4 en Xbox One amper in staat om een constant hoog fps in full-hd te halen dus in 4K zal dit hem ook niet worden.

Ondanks bovenstaande, en je wil toch voor 4K gaan, er is nog maar mondjesmaat randapparatuur dat iets met 4K zal kunnen doen. Daar heb je direct een hele grote maar wat betreft de genoemde Sony televisie. Deze heeft slechts HDMI 1.4 aansluitingen in plaats van HDMI 2.0. Op het gebied van 4K heb je dus bijzonder weinig aan deze tv dus gezien de enorme vraagprijs, zou ik je adviseren om daar met een grote boog omheen te lopen. Heb je helemaal niets aan!

Het vergelijken van een "geoptimaliseerde" Hz waarde van 1000 met 200 heeft geen enkele zin. Het zijn door de marketingafdelingen van de diverse merken verzonnen luchtkastelen die door elk merk anders worden bedacht. Je kan deze absoluut niet met elkaar vergelijken want dit zegt helemaal niets.

De gemiddelde Samsung komt in de winkel inderdaad flitsender over. Dit heeft te maken met de gekozen winkelinstelling. Deze tv's trekken daardoor behoorlijk de aandacht. Met een dergelijk instelling wil je thuis niet gaan kijken want dan zit je binnen no-time met eeuwige migraine of iets dergelijks. Daar is niet naar te kijken dus moet je daar ook niet op letten.

Samenvattend: je bent bereid om een enorm bedrag neer te leggen voor een tv die in mijn ogen de komende jaren weinig meerwaarde zal hebben ten opzichte van een goede full-hd tv. De Sony is zelfs een dure miskoop. Steek wat geld in een goed full-hd tv waar je de komende jaren prima mee vooruit zal kunnen. Als 4K echt ooit ingeburgerd is, kun je van het geld dat je nu overhoudt over een paar jaar een betere tv kopen. Heb je per saldo 2x een goede c.q. betere tv voor hetzelfde geld.

Als laatste nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet je verwijt over de Sony D vd V.....
Voor dat geld heb je pracht 4K TV in huis. ( daar kunnen nog een hoop merken wat van leren )

We kunnen ons toch voorstellen dat er mensen zijn die ''alvast'' een keuze maken naar een 4K TV en niet van plan zijn om over een paar jaar weer een nieuwe TV te kopen?. Ik zeg zeker niet per definitie in dit formaat van 65inch dat je zomaar met een 4K of Full HD iets ''goeds'' vindt. Zeker niet in 65 inch. Zeg maar gerust bijna niets doeltreffend als je kritisch bent. Waar je een mooi beeld in kan vinden is een Panasonic TX 65AX900 en een Sony KD65S9-serie

De Sony X8505 is voor een 4K TV een betaalbaar pracht toestel die idem op Digitale TV 1080i een zeer goed plaatje geeft. Dat ''men'' een keuze maakt voor een samsung is 1. heel veel mensen lopen weg met een samsung, 2. de verkopers verdienen lekker op samsung contract modellen, 3. de specificaties trekken je over de streep. Mede ook vaak door bepaalde content / device / app die je telefoon / Tablet van samsung die je handig koppelt aan de TV. Dat je het omschrijft als ''migraine'' lijkt mij een verkeerde omschrijving. Het beeld is gewoon Rood, Wit, Blauw met weinig tint nuance gradaties. Dat is een keuze Het samsung scherm schokt naar mijn bevindingen veel meer. Ik kan niet direct traceren waar het aan ligt na alle instellingen na te gaan.
De Hz omschrijving hierover is te verwaarlozen. ( dat lijkt op een wifi N- verhaal wat je nooit in de praktijk behaald vanwege de half duplex. )

Wat betreft men suggereert over een HDMI 1.4 geen 4K kan weergeven of dat je perse een HDMI2.0 moet kopen is grotendeels slecht onderbouwd. Een HDMI 1.4 heeft alleen een beperking. ( Sony spreekt overigens nergens specifiek over 1.4 of HDMI 2.0 maar spreekt over ondersteuning van beeld resolutie-formaten/Hz )
HDMI 2.0 t.o.v. 1.4 heeft meer te maken met een frame rates die 50/60hz 24p mogelijk maakt, en belastbaar is tot ca 18Gbit ipv 10Gbit bij HDMI 1.4. ( Overigens zou ''men'' 21:9 schermen moeten maken om het plaatje kloppend te maken, een 1.4 HDMI kan eveneens een perfecte 4K beeldweergave realiseren tot ca 4096 X 2160pix. )
Een HDMI 2.0 heeft t.o.v 1.4 de mogelijkheid tot meer audiokanalen en een verbeterde CEC / audioreturn / lipsync dan een een HDMI 1.4. ( wat bij meerkanaals ten goede zal komen.)

Oftewel als je real 4K weergave wilt zien dan garandeert de Sony X8505 deze weergave.
Middels mijn bevindingen, voor het geld en mogelijkheden zou ik kiezen voor een Sony. Waarom?
Geen bleeding
Geen banding
Redelijk tot nagenoeg goed zwart.
Zeer goede en snelle beeldweegave / input lag
Top voor gaming/film weergave
Goed audio - videoboard
4096 X 2160/24P weergave

Nadeel:
Wat trage opstart van TV ( werkt sony nog aan)
Menu structuur / apps kan beter/is wat onoverzichtelijk ( keuze oproep )

Zie het als technisch opbouwend verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ieder zijn eigen mening natuurlijk en met alle uiteenlopende inzichten, zal TS tot een weloverwogen keuze moeten komen. Persoonlijk kan ik een 4K tv die meer dan 3.000 euro moet kosten, en die geen 4K@60 Hz ondersteuning heeft, niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook zo. :)
De Sony ondersteund op 3840 X 2160 zowel 50 als 60P :)

Verbeterde kalibratie Sony 4KTV KD_X8505 ( DVB-C )
Verlichting - 6
Contrast - 67
Helderheid - 54
Kleur - 50
Kleurtint - neutraal
Beeldscherpte - 53
Ruisonderdrukking - uit
MPEG Auto ( via HDMI Hoog)
DOT - Auto
Realiteits Creation - Auto
Vloeiende gradatie - Midden
Motionflow - Vloeiend
Filmode - auto
Zwartcorrectie - Midden
Adv Contrastverbetering - Midden
Gamma - 0 ( helaas geen REC 709 )
Auto lichtdimmer - auto
Helder wit - uit
Live colour - Midden
Ad - ( witbalans )
R -3
G -1
B 0
R 0
G -2
B 0
Detailoptimalisatie - Laag
Randoptimalisatie - Midden
Huid Naturalizer - Aan

Via HDMI (2) zou ik adviseren ''vloeiende gradatie - Laag / Motionflow - Standaard ''
De Motionflow in de Sony werkt via ''vloeiend'' perfect op DVB-C. ( overigens suggereert de Motionflow tot 800Hz )

• Qpido80
Bedankt alvast voor jullie reacties.

Inderdaad zat ik ook een beetje te dubben over die missende hdmi 2.0 bij de Sony.
Begrijp ik het goed uit bovenstaande reactie dat het apparaat zelf wel 60hz op uhd aankan? Dus als je die content op usb rechtstreeks op de tv zou aansluiten zou dat wel moeten kunnen? Alleen niet via een externe player die aan de hdmi hangt? Begrijp ik het zo goed?

Het is nu december. Ik neem aan dat binnenkort de nieuwe modellen uitkomen die dit wel standaard hebben. Heeft het zin hier nog op te wachten? Maar dan gaan de prijzen weer omhoog natuurlijk, terwijl ik nu merk dat ik beide tv's wel voor onder de 2500 kan krijgen als ik goed zoek.

EDIT: lees op internet dat er nu een 8505B versie is die wel hdmi 2.0 heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Qpido80 op 25-12-2014 10:11 ]

Verwijderd

Klopt Sony omschrijft dit niet zo helder maar hier werkt dat prima. Idem de 50 / 60 Hz is mogelijk. ( althans ik draai hier op een AMD videokaart die de resolutie van 4K kan weergeven en dat werkt perfect ) Via een externe HDD heb je op de Sony ook een HDD-Rec functie. Werkt goed. Ik weet niet of je usb 3.0 gaat gebruiken maar voorals nog heb ik daar nog geen update over gekregen.

Op dit moment ( t/m 31 dec ) is er nog een Casback actie van 200,- op deze TV die dealers in hun verkoopprijs meeverweven.

Vooralsnog is mij niet bekend dat er een nieuw type wordt geintroduceerd. Dit type was afgelopen jaar ook nog geintroduceerd op de IFA2014. Wanneer een opvolger komt is mij niet helemaal duidelijk. Voorlopig zijn ze nog constant de firmware aan het aanpassen met meer functies/ondersteuning en de menustructuur is beter dan een maand geleden.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 16:30
Naar mijn idee moet je ook niet teveel afgaan op wat anderen ook vinden maar zelf kijken wat je mooier vind. Tussen de regels in lees ik dat Optimizer ook een beste Sony aanhanger is ;) Uiteraard niet slecht maar kijk ook even rond op het internet naar reviews in het algemeen.

Ik heb zelf net de Samsung besteld en krijg deze als het goed is volgende week in huis. Ik heb ook zitten twijfelen tussen de Sony en de Samsung en ben zelf dus voor de Samsung gegaan. Waarom ik er voor gekozen heb?

* Een voor mij gerenomeerde site beoordeelde de TV ook erg goed: http://www.whathifi.com/samsung/ue65hu7500/review
* Lezend over topics heen dat support van Sony toch wat vervelender kan zijn (is bij Samsung ook niet altijd top hoor! maar ik las dat de TV's van samsung die banding hebben gewoon vervangen worden dus dat is wmb al prima)
* De zeer uitgebreide Smart functies
* Design vond ik persoonlijk mooier

Het Beeld zelf kan ik nog niets over zeggen natuurlijk omdat het nog binnen moet komen. Als ik echter af ga op mijn huidige TV (Een Samsung LE46A656), en de reviews/instellings mogelijkheden, kun je er een mooi beeld uit krijgen. Ik zal mijn ervaringen hier in ieder geval delen zodra ik hem gebruik heb genomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nee eigenlijk geen aanhanger van Sony maar meer ala Panasonic Vs Pioneer. Als ik een keuze zou moeten maken voor een Panasonic dan zou alleen de AX900 in aanmerking komen. Die vind ik net boven het budget. Maar 65 inch is gewoon een maat die minder voorkomt en moet je in dit formaat opzoek naar de top kwaliteit. Dit ligt weer iets nauwkeuriger dan de gemiddelde 50 -55inch. Je ziet namelijk ''meer'', dus ook meer fouten. ;)

De vraag werd hier gesteld of een Sony of een Samsung en het 'waarom''.Zie het als een open beoordeling en misschien als "advies". Omdat ik in dit stukje TV materie werk, zoals kalibratie via Spy4, kijk ik misschien anders kritisch dan jou en/of misschien wel hetzelfde en/of stelt een ander de mening op prijs of misschien wel niet. Ik geef me mening en de evt verbeterpunten met de bovenstaande instel suggesties op de Sony.

Uiteraard zal je gekozen Samsung jou perfect bevallen omdat het je een bewust gekozen model is en je wens vervult.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ik hoor ( we horen ) graag wat je mening is over de samsung als je hem hebt staan en ingesteld hebt. :)

Ik hoop dat we beide enthousiast blijven en dat je ons overtuigt :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik laat het zeker weten! :)

Om wel nog even op calibratie in te gaan, ik ben zelf niet zo profi dus stel het uiteindelijk op een manier in waarop ik het prettig vind kijken voor zowel de Xbox als voor films en TV. Het zal waarschijnlijk wel beter kunnen dat geef ik ook zeker toe maar vind het belangrijker dat ik er happy mee ben :P

Toch als ik zie wat er met de panelen van Samsung mogelijk is doen ze het iig niet verkeerd!

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm
https://www.avforums.com/...d-led-lcd-tv-review.10786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Dank jullie.

Het gaat waarschijnlijk de samsung worden. Het enige waar ik nog mee zit is de lag bij het gamen. Die is vrij hoog, maar blijkbaar alleen erg merkbaar bij shooters, en die speel ik toch op de pc.

En nog 1 vraag, maar dan moet je ze beiden hebben staan denk ik, dus dat is een lastige. Ik hou niet zo van tv's die erg spiegelen. Dus dat ik meer naar de lampen en de tuin zit te kijken in het beeld dan de film zelf. Ik heb hier nu een plasma staan van Samsung waar ik hier behoorlijk last van heb. Overdag tv kijken is niet zo fijn. Hoe zit dat bij deze tv's?

Volgende stap is waar te kopen. Ik heb laatst op het forum iets gelezen waar je hem voor rond de 2500 kan krijgen. Dat kan ik alleen niet meer vinden. Dus wie o wie helpt me daar even bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Spiegeling kan ik je pas wat over zeggen zodra ik hem binnen heb. Als ik het filmpje in de kamer van What Hi-Fi zie zie je op een gegeven moment wel lichtreflectie op de bezel maar niet het scherm zelf. Laat je mijn ervaring nog wel horen iig!

Gamen zonder game mode aan zal wel prima gaan denk ik. Mijn huidige Samsung heb ik ook niet op game mode staan dus zal ergens tussen de 30-60ms hangen. Maar ook een potje Titanfall/Battlefield op de Xbox gaat zonder problemen!

Prijs technisch is het eigenlijk gewoon rondbellen/winkels afwandelen. Ik ben toen ik in Almere op bezoek was bij de Apollo langs gegaan en heb hem daar voor €2500 mee gekregen. Anderen in het Samsung topic hebben hem bij andere winkels mee gekregen voor €2550/2600. Gewoon scherp in gaan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Ik vraag me alleen af als je als fanatiek Gamer voor een Samsung zwikt, terwijl Sony de uitvinder is. De hele Discovery functie zit op zo'n TV van Sony. Dat is toch wat je zoekt, en met een extreemlaag input lag.

Kun je eens kort uitleggen wat je keuze maakt naar een Samsung?

De lijnen staan nu open.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Ja, ik ben een fanatiek gamer, maar voornamelijk op de pc. Ik heb een playstation om af en toe te gamen op de tv. Dat moet wel op een fatsoenlijke manier kunnen, maar ik ben geen pro gamer die super lage lag nodig heeft. Het soort spellen dat ik speel op de playstation heeft dat ook niet nodig.

Verder krijg ik de indruk hoe meer ik mij verdiep dat het scherm van samsung en sony vergelijkbaar is, maar vooral het upscale gebeuren van samsung beter is. Sd en hd content zien er beter uit blijkbaar.

Ik ga maandag langs de tv winkel en ga ze nog eens goed vergelijken naast elkaar. Vooral ook even de spiegeling bekijken. Brrr... Hoop dat dat meevalt. Je kunt tegenwoordig ook niet meer een fatsoenlijke laptop kopen waarbij je niet de hele dag naar jezelf kunt zwaaien in het scherm. Verschrikkelijk!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Qpido80 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:08:
Ja, ik ben een fanatiek gamer, maar voornamelijk op de pc. Ik heb een playstation om af en toe te gamen op de tv. Dat moet wel op een fatsoenlijke manier kunnen, maar ik ben geen pro gamer die super lage lag nodig heeft. Het soort spellen dat ik speel op de playstation heeft dat ook niet nodig.

Verder krijg ik de indruk hoe meer ik mij verdiep dat het scherm van samsung en sony vergelijkbaar is, maar vooral het upscale gebeuren van samsung beter is. Sd en hd content zien er beter uit blijkbaar.

Ik ga maandag langs de tv winkel en ga ze nog eens goed vergelijken naast elkaar. Vooral ook even de spiegeling bekijken. Brrr... Hoop dat dat meevalt. Je kunt tegenwoordig ook niet meer een fatsoenlijke laptop kopen waarbij je niet de hele dag naar jezelf kunt zwaaien in het scherm. Verschrikkelijk!
Oud topic, maar wel precies waar ik naar op zoek ben...

Heb je een tv gekocht en zo ja welke en bevalt deze?
Ik ben ook aan het oriënteren en deze beide tv's staan op mijn shortlist, evenals bijvoorbeeld de UE65JU7000 (april 2015).

Nu speel ik voornamelijk veel online FIFA op de XBone, dus input lag is voor mij wel van belang.
Maar ik kan nergens de exacte input lag van deze Samsungs achterhalen. Wel vergelijkbare Samsungs, maar deze hebben een goede score qua input lag. Dus ben erg benieuwd hoe jouw ervaring (of van iemand anders) is en naar een bron met lag metingen voor deze tv's.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Maverick! schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:42:
[...]

Oud topic, maar wel precies waar ik naar op zoek ben...

Heb je een tv gekocht en zo ja welke en bevalt deze?
Ik ben ook aan het oriënteren en deze beide tv's staan op mijn shortlist, evenals bijvoorbeeld de UE65JU7000 (april 2015).

Nu speel ik voornamelijk veel online FIFA op de XBone, dus input lag is voor mij wel van belang.
Maar ik kan nergens de exacte input lag van deze Samsungs achterhalen. Wel vergelijkbare Samsungs, maar deze hebben een goede score qua input lag. Dus ben erg benieuwd hoe jouw ervaring (of van iemand anders) is en naar een bron met lag metingen voor deze tv's.
Nevermind, het is de KD65X9005C geworden >:)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
hahaha. Zie nu pas je reactie. Heb de Samung 55Hu7500 al een tijdje in huis sinds januari en ben er heel blij mee.

Succes met de Sony. Hoor daar ook hele goede dingen over dus denk dat je daar ook veel plezier van gaat hebben!
Pagina: 1