Gisteren liep tijdens het gamen mijn PC vast. Sindsdien boot hij nog maar tot het inlogscherm van Win7 64x maar met ernstige grafische verstoringen (stuk of 7 horizontale balken met 'ruis' door het scherm -artifacts). BIOS scherm is zichtbaar bij opstarten, 'post BIOS beep' hoorbaar maar ook op het BIOS scherm zijn al grafische verstoringen zichtbaar en vaak is het inlogscherm niet eens goed zichtbaar.
Als ik vervolgens wil inloggen met mn admin account zie ik alleen nog maar gefragmenteerde graphics en is het onwerkbaar. In safe-mode is het al beter te doen maar omdat ik mijn PC via HDMI aan mijn TV heb gekoppeld kiest hij deze dan als primair scherm waardoor ik lastig kan werken (overigens was dit 'probleem' er al tijden maar met een workaround had ik hier geen last van - en staat ook los van deze crash).
Ik heb geen 2e machine staan om de componenten te testen maar ik vermoed dat het oftewel mijn GPU of mijn PSU is. De laatste is al zeker 5 jaar oud maar de GPU (ATI 6870) slecht 1,5 jaar en ook nooit overgeclocked.
Iemand een idee hoe ik dit kan troubleshooten en met een gerust hart de Kerstdagen door kan komen?
PS. Dit topic plaats ik via mijn iPad en het lukt me vandaar even niet zo snel om een screenshot bij te voegen maar volgens mij is de beschrijving wel duidelijk en anders hoor ik het graag!
Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5