Ergens de komende dagen ga ik een kleine HTPC in elkaar zetten. In de case zit een raampje, waardoor je de voedingskabels van de be quiet! System Power 7 300W ziet. Die zijn natuurlijk niet erg mooi. Is het verantwoord om deze kabels één kleur te spuiten met gewone spuitverf? Of zijn er andere betere (mooiere) oplossingen hiervoor (die vrijwel gratis zijn)?
Ik denk dat de verf van de kabels zal breken wanneer je deze zal buigen. Misschien is het verstandiger om ze in te wikkelen met isolatie tape dit is in vrijwel elke kleur te verkrijgen.
voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.... gaat niet altijd op natuurlijk 
Je zou kunnen kijken naar sleeves... zat te vinden hier in casemodding
Je zou kunnen kijken naar sleeves... zat te vinden hier in casemodding
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Misschien is plastidip iets voor je. Ik heb er geen ervaring mee overigens.
Je kan de kabels omwikkelen met zwart linnen band, ong 1,5 cm breed. Te koop bij fourniturenzaak. Zit geen plak aan dus het begin en einde even vastzetten met een klein stukje zwarte isolatie tape.
Ziet er top uit. Is wel wat werk. Blijft ook goed soepel.
Heb de kabelboom van een VW VR6 ermee omwikkeld en zag er prachtig uit.
Ziet er top uit. Is wel wat werk. Blijft ook goed soepel.
Heb de kabelboom van een VW VR6 ermee omwikkeld en zag er prachtig uit.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verantwoord als in veilig? als je een beetje oppast en zorgt dat het alleen op de kabel zit en niet op de contacten zal dat wel prima gaan.barrymossel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:26:
Ergens de komende dagen ga ik een kleine HTPC in elkaar zetten. In de case zit een raampje, waardoor je de voedingskabels van de be quiet! System Power 7 300W ziet. Die zijn natuurlijk niet erg mooi. Is het verantwoord om deze kabels één kleur te spuiten met gewone spuitverf? Of zijn er andere betere (mooiere) oplossingen hiervoor (die vrijwel gratis zijn)?
Ben wel bang dat je verf gaat barsten als de kabels buigen, aan de andere kant, als de kast eenmaal in elkaar zit hoef je er niet vaak meer in. Vraag me ook af hoe de (spuit)verf zich houd op ten duur. Misschien de kabels licht opruwen in ieder geval
Paracord sleeven vind ik zelf wel een mooi alternatief. Paracord is ook niet heel duur voor 10 euro heb je 30 meter paracord (425 / 3mm). Kost je bijna hetzelfde als een bus verf.
Ik ben zelf niet kapot van het schilderen van kabels, maar heb het wel eens gedaan voor de knuffelkubus. En die verf zit er nu nog steeds op, zonder problemen. Dat is gewoon verf uit een potje, geen spuitbus (dat geeft sneller een plakzooi namelijk).
Ik zou nu eerder kiezen voor sleeving of iets dergelijks, maar verf kan in principe ook. Ik heb van barsten geen last gehad.
Ik zou nu eerder kiezen voor sleeving of iets dergelijks, maar verf kan in principe ook. Ik heb van barsten geen last gehad.
Dank voor de reacties. Die sleeves zag ik inderdaad voorbij komen, zeker een goed alternatief. Evenals het linnen. Ik ga even overleggen!
Anoniem: 567876
Linnen ziet er toch niet uit?
Ik zou gewoon wat paracord voor twee tientjes kopen. Die verf barst namelijk binnen de kortste keren.

Ik zou gewoon wat paracord voor twee tientjes kopen. Die verf barst namelijk binnen de kortste keren.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 567876 op 26-12-2014 00:17 ]
Ziet er zeker erg mooi uit dat paracord. Maar niet echt eenvoudig. Zeker niet voor mijn eerste PC die ik helemaal zelf bouwAnoniem: 567876 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:39:
Linnen ziet er toch niet uit?![]()
Ik zou gewoon wat paracord voor een twee tientjes kopen. Die verf barst namelijk binnen de kortste keren.
Maar je wilt je eerste pc toch wel mooi hebben? 
Ik zou geen verf/spuitbus gebruiken maar gewoon sleeven. Echt lastig is het niet, je moet het even doorkrijgen en dan gaat het best. Er staan bovendien zat guides online waarin je kan zien hoe het moet.
Ik zou geen verf/spuitbus gebruiken maar gewoon sleeven. Echt lastig is het niet, je moet het even doorkrijgen en dan gaat het best. Er staan bovendien zat guides online waarin je kan zien hoe het moet.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Zwart linnen band is heel strak qua maat en als je het er netjes omheen wikkelt ziet het er heel mooi uit en het kost geen 2 tientjesAnoniem: 567876 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:39:
Linnen ziet er toch niet uit?![]()
Ik zou gewoon wat paracord voor een twee tientjes kopen. Die verf barst namelijk binnen de kortste keren.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Bij mijn eerste PC zou ik dat ook zeker doen, maar hij is voor m'n zwager haha. En ik mag m'n zwager graag, maar er zitten ook grenzen aan...Meelobee schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:56:
Maar je wilt je eerste pc toch wel mooi hebben?
Heb je daar misschien ergens een voorbeeld van?OgWok schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:24:
[...]
Zwart linnen band is heel strak qua maat en als je het er netjes omheen wikkelt ziet het er heel mooi uit en het kost geen 2 tientjes
Ik zou ook voor sleeven gaan. Het is een kwestie van een tool in de connector, kabeltje los, tape erop, sleeve erom, vastmaken, kabel weer terug..
Andere mooie en redelijk goedkope optie is om de kabels op te bouwen vanuit t niets. Kabel most niets, en de uiteindes voor in de connectoren kun je ook redelijk goedkoop halen.. Wel moet je een beetje kunnen solderen.. daarna moet je alsnog de connectoren ergens vandaan halen.. en t is veel werk..
Andere mooie en redelijk goedkope optie is om de kabels op te bouwen vanuit t niets. Kabel most niets, en de uiteindes voor in de connectoren kun je ook redelijk goedkoop halen.. Wel moet je een beetje kunnen solderen.. daarna moet je alsnog de connectoren ergens vandaan halen.. en t is veel werk..
Volgens mij gaat het prima met een goedkoop spuitbusje van de Action. Niet te dichtbij houden zodat je mooi dunne laagjes aan kunt brengen en dan moet het goed gaan lijkt mij.
Verf barsten gaat niet gebeuren, het is geen bladerdeeg ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2014 11:27 ]
In principe lijkt het me inderdaad niet zo moeilijk, dat sleeven. En volgens mij hoef ik alleen de kabels naar het moederbord te doen, de rest kan ik denk ik weg werken en is vrijwel onzichtbaar (heb de case nog niet) of is zwart.PAPPLE schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:06:
Ik zou ook voor sleeven gaan. Het is een kwestie van een tool in de connector, kabeltje los, tape erop, sleeve erom, vastmaken, kabel weer terug..
Ik zit alleen erg met het losmaken van de connectoren. Hoe eenvoudig is dat zonder speciale tools (kans om iets te beschadigen etc.).
Ik heb weinig zin om alle kabels los te sleeven, dus ik vroeg me af welke paracord ik nodig zou hebben voor een 20 pin + 4 pin? En wat voor tape is het meest geschikt (of beter heatshrink? en welke dan?).
Haha en jij brengt me weer aan het twijfelen...ThinkPadd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:26:
Volgens mij gaat het prima met een goedkoop spuitbusje van de Action. Niet te dichtbij houden zodat je mooi dunne laagjes aan kunt brengen en dan moet het goed gaan lijkt mij.
Probeer het gewoon eens op een oude voeding ofzo. Spuitbusje is ook maar 2 euro ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2014 11:34 ]
Damn, daar had ik niet eerder aan gedacht, haha, heb nog twee oude kasten staan met oude voedingThinkPadd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:34:
Probeer het gewoon eens op een oude voeding ofzo. Spuitbusje is ook maar 2 euro ofzo.
Anoniem: 172410
Ik zou liever sleeven dan spuiten of verven, eerlijk gezegd. Bij het eerste heb je de controle, bij het tweede loopt verf altijd naar plekken waar je het niet hebben wilt.barrymossel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 09:11:
Bij mijn eerste PC zou ik dat ook zeker doen, maar hij is voor m'n zwager haha. En ik mag m'n zwager graag, maar er zitten ook grenzen aan...En het risico dat kleeft aan het losmaken en bevestigen van de kabels vind ik toch te groot als het niet mijn eigen spullen zijn.
dan zou ik het wel in bosjes van 5 doen oid. in een keer 24 kabels is niet slim. Overigens krijg je dan weer die typische standaard gesleevede voedingen. Waar je nog steeds de kabelkleur ziet bij de laatste 2 CM voor de connector. Omdat daar de kabel breder wordt.Ik heb weinig zin om alle kabels los te sleeven, dus ik vroeg me af welke paracord ik nodig zou hebben voor een 20 pin + 4 pin? En wat voor tape is het meest geschikt (of beter heatshrink? en welke dan?).
Sleeven is verreweg de beste optie, mocht je dit perse niet willen kun je uiteraard spuiten. Een tool om je connector los te halen kost ook geen drol, mocht dit toch te veel van het goede zijn; kun je uiteraard ook de connector goed afplakken. Wat al gezegd is; probeer het eerst uit op een oude voeding, kun je weinig fout doen en toch zien of het resultaat je bevalt.barrymossel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:33:
[...]
In principe lijkt het me inderdaad niet zo moeilijk, dat sleeven. En volgens mij hoef ik alleen de kabels naar het moederbord te doen, de rest kan ik denk ik weg werken en is vrijwel onzichtbaar (heb de case nog niet) of is zwart.
Ik zit alleen erg met het losmaken van de connectoren. Hoe eenvoudig is dat zonder speciale tools (kans om iets te beschadigen etc.).
Ik heb weinig zin om alle kabels los te sleeven, dus ik vroeg me af welke paracord ik nodig zou hebben voor een 20 pin + 4 pin? En wat voor tape is het meest geschikt (of beter heatshrink? en welke dan?).
[...]
Haha en jij brengt me weer aan het twijfelen...
Je kunt het beste 4mm 550 paracord gebruiken voor het sleeven van je kabels (paracord.nl).
De individuele draden losmaken uit de connectors is kinderspel. Je duwt er gewoon aan beide zijdes een gebogen nietje in en om het paracord vast te maken raad ik aan het gewoon op de pin te smelten. Steviger, makkelijker en imo mooier als heatshrink.
De kans op iets te beschadigen is vrij klein. Zelfs als je bij een pin één van de vleugeltjes afbreekt kun je 'm nog prima gebruiken.
De individuele draden losmaken uit de connectors is kinderspel. Je duwt er gewoon aan beide zijdes een gebogen nietje in en om het paracord vast te maken raad ik aan het gewoon op de pin te smelten. Steviger, makkelijker en imo mooier als heatshrink.
De kans op iets te beschadigen is vrij klein. Zelfs als je bij een pin één van de vleugeltjes afbreekt kun je 'm nog prima gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 567876 op 26-12-2014 00:27 ]
Nogmaals thanks voor de reacties. Rond de kerst heb ik Paracord besteld en ik ga ze toch 1 voor 1 doen. Ben benieuwd!
---edit---
Toch nog even een vraag. Ik ben aan het testen op een oude voeding. Klopt het dat wanneer de pins eenmaal uit de connector zijn geweest, je ze niet meer zo stevig erin krijgt als je voorheen zaten?
---edit---
Toch nog even een vraag. Ik ben aan het testen op een oude voeding. Klopt het dat wanneer de pins eenmaal uit de connector zijn geweest, je ze niet meer zo stevig erin krijgt als je voorheen zaten?
[ Voor 47% gewijzigd door barrymossel op 28-12-2014 13:39 . Reden: Extra vraag ]
Ik heb nu van de nieuwe voeding alle pins verwijderd (voor de 20+4 en de CPU1). Ja, met twee nietjes (4). Pijn aan de vingers, maar het is gelukt. Alle vleugeltjes heb ik terug gebogen met een mesje, zodat ze straks weer goed vastklikken.
De meegeleverde sata-kabels zijn zwart dus dat ziet er wel best uit (binnenkant behuizing is ook mat zwart). Volgens mij loopt er nog een andere kabel straks door de behuizing, die blauw is (voor frontpanel audio), misschien dat ik die dan ook ga sleeven als dat lukt).
De sleeves worden gewoon vast gesmolten op de pin (vind ik ook (veel) mooier) en met isolatietape bevestigd aan de kant van de voeding. Kan niet wachten tot de paracord (en behuizing) binnen zijn.
De meegeleverde sata-kabels zijn zwart dus dat ziet er wel best uit (binnenkant behuizing is ook mat zwart). Volgens mij loopt er nog een andere kabel straks door de behuizing, die blauw is (voor frontpanel audio), misschien dat ik die dan ook ga sleeven als dat lukt).
De sleeves worden gewoon vast gesmolten op de pin (vind ik ook (veel) mooier) en met isolatietape bevestigd aan de kant van de voeding. Kan niet wachten tot de paracord (en behuizing) binnen zijn.
Tape hoor je sowieso niet te gebruiken bij sleeven. Het makkelijkste om de paracord goed te sleeven is krimpkousjes gebruiken.
Eerst de Paracord over de kabel schuiven en zorgen dat de Paracord goed op maat is (goed strak trekken!) en het einde goed uitlijnen op de pin. Dan een stukje krimpkous erover en met een aansteker warm maken. Hierdoor smelt de sleeve in de krimpkous om de pin heen. Daarna de krimpkous weer verwijderen.
En uiteraard ff pics showen als het klaar is, succes!
Eerst de Paracord over de kabel schuiven en zorgen dat de Paracord goed op maat is (goed strak trekken!) en het einde goed uitlijnen op de pin. Dan een stukje krimpkous erover en met een aansteker warm maken. Hierdoor smelt de sleeve in de krimpkous om de pin heen. Daarna de krimpkous weer verwijderen.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Hey Martijn,
dat hoeft niet met paracord. Paracord kun je smelten zonder de heatshrink er omheen, plastic sleeving moet echt met heatshrink omdat dit verbrand zonder. Uiteraard kun je paracord met doen. Wil alleen aangeven dat het zonder ook gaat
dat hoeft niet met paracord. Paracord kun je smelten zonder de heatshrink er omheen, plastic sleeving moet echt met heatshrink omdat dit verbrand zonder. Uiteraard kun je paracord met doen. Wil alleen aangeven dat het zonder ook gaat
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Zet er een PicoPSU in, ben je in één klap van al die kabels af.
Meelobee schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:55:
Tape hoor je sowieso niet te gebruiken bij sleeven. Het makkelijkste om de paracord goed te sleeven is krimpkousjes gebruiken.
Ik ga het inderdaad aan één zijde op de pin smelten zonder heatshrink. De andere kant blijft in de voeding. Alles wat in het zicht komt gaat gesleeved worden, dus tot halverwege de kabels ongeveer. Dat kan natuurlijk (mooier) met heatshrink vastgezet worden op de kabel. Maar tape is niet zo makkelijk en goedkoper. En je ziet het toch niet.Hukkel80 schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:28:
Hey Martijn,
Blijft er nog wel een andere vraag: kabels en connectors van de voeding die ik zeker nooit nodig ga hebben, zoals DVD/HDD en CPU2, kan ik die gewoon los knippen en afplakken met isolatietape? De kast waarin ik ga bouwen is schijnbaar nogal een uitdaging qua kabelmanagement. (De voeding gaat nooit hergebruikt worden in een andere kast/pc, aangezien het een mediacenter is voor mijn zwager die echt nooit iets anders ermee gaat doen.)
Enne foto's komen zeker! Als het me een beetje wil lukken that is!
Het kan inderdaad ook zonder, maar dat is meer gedoe en heeft een grotere kans op foutjes. Het leek me voor een beginnende sleever handiger om het uit te leggen met kousjesHukkel80 schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:28:
Hey Martijn,
Een groot nadeel van tape is dat het vaak weer loslaat na een tijdje. Maar als het uit het zicht is maakt het niet veel uit.barrymossel schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:31:
[...]
[...]
Ik ga het inderdaad aan één zijde op de pin smelten zonder heatshrink. De andere kant blijft in de voeding. Alles wat in het zicht komt gaat gesleeved worden, dus tot halverwege de kabels ongeveer. Dat kan natuurlijk (mooier) met heatshrink vastgezet worden op de kabel. Maar tape is niet zo makkelijk en goedkoper. En je ziet het toch niet.
Blijft er nog wel een andere vraag: kabels en connectors van de voeding die ik zeker nooit nodig ga hebben, zoals DVD/HDD en CPU2, kan ik die gewoon los knippen en afplakken met isolatietape? De kast waarin ik ga bouwen is schijnbaar nogal een uitdaging qua kabelmanagement. (De voeding gaat nooit hergebruikt worden in een andere kast/pc, aangezien het een mediacenter is voor mijn zwager die echt nooit iets anders ermee gaat doen.)
Enne foto's komen zeker! Als het me een beetje wil lukken that is!
Kabels die je niet gebruikt kan je gewoon afknippen en isoleren met een stukje tape of krimpkous. Het is wel zo handig om ze in de voeding af te knippen, dan heb je geen losse kabels uit je voeding hangen en je hebt wat meer ruimte bij het gat waar de kabels uit de voeding komen. Die ruimte heb je met gesleevede kabels waarschijnlijk hard nodig, de kabels zijn immers dikker met een sleeve erom.
[ Voor 57% gewijzigd door Meelobee op 29-12-2014 13:38 ]
We gaan het gewoon eerst proberen zonder de krimpkous. Althans bij de pin. Maar misschien toch maar halverwege de kabel gebruiken (i.v.m. losgaan van de tape). In wat voor winkels zou ik dat kunnen halen (of beter online? - wil morgenavond ermee aan de slag als de paracord er is)?Meelobee schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:34:
[...]
Het kan inderdaad ook zonder, maar dat is meer gedoe en heeft een grotere kans op foutjes. Het leek me voor een beginnende sleever handiger om het uit te leggen met kousjes
[...]
Een groot nadeel van tape is dat het vaak weer loslaat na een tijdje. Maar als het uit het zicht is maakt het niet veel uit.
Kabels die je niet gebruikt kan je gewoon afknippen en isoleren met een stukje tape of krimpkous. Het is wel zo handig om ze in de voeding af te knippen, dan heb je geen losse kabels uit je voeding hangen en je hebt wat meer ruimte bij het gat waar de kabels uit de voeding komen. Die ruimte heb je met gesleevede kabels waarschijnlijk hard nodig, de kabels zijn immers dikker met een sleeve erom.
Ik krijg een dezer dagen deze kast: pricewatch: Raijintek Metis Zilver Window (erg goede review: productreview: Raijintek Metis Goud Window review door Foritain). Kabels wil ik dus zo veel mogelijk ongesleeved boven de voeding "proppen". Hebben jullie nog andere tips, m.b.t. kabelmanagement en/of de rest van de HTPC? (@Meelobee, jij vast wel aangezien je onwijs toffe builds hebt - je zit erop of niet?)
Ik ben Martijn, 37 jaar en ik doe Donald Duck na zit op casemodden 
Krimpkous bestel ik meestal online (conrad.nl) of ik haal het bij de locale electrowinkel.
Als je toch al met sleeven aan de slag gaat is het misschien een idee om de voedingskabels meteen op maat te maken. Dus inkorten waar het nodig is, zodat je niet een hele bundel kabels over hebt die je moet wegwerken.
Krimpkous bestel ik meestal online (conrad.nl) of ik haal het bij de locale electrowinkel.
Als je toch al met sleeven aan de slag gaat is het misschien een idee om de voedingskabels meteen op maat te maken. Dus inkorten waar het nodig is, zodat je niet een hele bundel kabels over hebt die je moet wegwerken.
Haha, zoiets ja 
Inkorten, klinkt vast moeilijker dan het is. Op lengte knippen, strippen, in elkaar draaien en isolatietape?
Inkorten, klinkt vast moeilijker dan het is. Op lengte knippen, strippen, in elkaar draaien en isolatietape?
Het beste is om de pinnen eraf te knippen de kabels inkorten en dan nieuwe pinnen op de kabels krimpen. Maar daar heb je weer pinnen en als je het echt goed wilt doen een krimptang voor nodig.
Je kan ook de kabel in het midden doorknippen, daar een stuk eruit halen en dan de overgebleven stukken weer aan elkaar solderen. Krimpkousje erover en daarover weer je sleeves, dan zie je er niets van.
Je kan ook de kabel in het midden doorknippen, daar een stuk eruit halen en dan de overgebleven stukken weer aan elkaar solderen. Krimpkousje erover en daarover weer je sleeves, dan zie je er niets van.
We wachten dan eerst even de kast af
Om nu weer extra pinnen en een tang te gaan kopen vind ik net iets teveel van het goede haha. Mijn zwager vond dat sleeven al overbodig. Maar toen ik gisteren liet zien wat het was vond ie het toch wel erg tof
waar niemand nog aan gedacht heeft is plastidip, een soort van spuitrubber die natuurlijk buigzaam is.
Was ook al voorgesteld ;)CDA441 schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:46:
waar niemand nog aan gedacht heeft is plastidip, een soort van spuitrubber die natuurlijk buigzaam is.
De budget-oplossing met verf opperde ik alleen omdat ik nog een spuitbus had staan. De plastidip had ik dan moeten bestellen en dan vind ik het toch een minder mooie oplossing dan sleeven.CDA441 schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:46:
Ahzo, ik heb wel ervaring met een spuitbus, maar ik moet zeggen dat het niet echt flexibel is.
Heb een paar laagjes gespoten, maar die bleef niet plakken, bij het droog worden brak de lak in verschillende kleine stukjes, dus dat is ook geen optie meer.
Heb een paar laagjes gespoten, maar die bleef niet plakken, bij het droog worden brak de lak in verschillende kleine stukjes, dus dat is ook geen optie meer.
Ik had het inderdaad nog even getest op een oude voeding en echt lekker ging het niet nee.CDA441 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:50:
Ahzo, ik heb wel ervaring met een spuitbus, maar ik moet zeggen dat het niet echt flexibel is.
Als het goed is morgen de paracord binnen en vrijdag de behuizing. Sowieso dit weekend aan de slag dus.
Geen disrespect naar jou toe MartijnMeelobee schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:34:
Het kan inderdaad ook zonder, maar dat is meer gedoe en heeft een grotere kans op foutjes. Het leek me voor een beginnende sleever handiger om het uit te leggen met kousjes
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
haha, ook absoluut niet zo opgevat
In plaats van het paracord halverwege de kabel vast te zetten met heatshrink kun je ze ook in bundels vastzetten met een rip-tie, mocht je het net iets goedkoper willen oplossen.
Nog een hele domme vraag waar ik eigenlijk al het antwoord op weet (en die eigenlijk ook te laat stel): ik heb voor de 20+4 pin het kleurenschema overgenomen. Maar er zitten natuurlijk bijv. meerdere gele kabels in de connector (en die hebben hetzelfde voltage). Die kunnen toch gewoon met elkaar verwisseld worden lijkt me? Anders heb ik een kleine uitdaging
De eerste vier kabels (PCU voeding) zijn gedaan. Meteen wat vragen:
- Hoe krijg ik de kabels zo mooi rechts als op al die foto's die iedere "pro-sleever" post
Bij mij draaien ze in elkaar, wat het effect toch minder mooi maakt.
- Ik doe het zonder heatshrink aan de connector-zijde en merk dat drie van de sleeve-uiteinden net te dik worden door het smelten, zodat ze niet goed in de connector passen. Hoe voorkom ik dat?
Elk kleurtje hoort hetzelfde voltage te hebben. Misschien kun je ze de volgende keer beter één voor één doen, dan kan het niet misgaan.
Om de kabels mooi recht te krijgen moet je ze trainen. Perfect gaat het nooit worden tenzij je ze vastbind aan elkaar.
https://www.youtube.com/w...UIPuGU1AZU&channel=lutro0 kijk vanaf 00:17:35
Je verkomt dat ze te dik worden en niet passen door ze gewoon goed plat te drukken en ze niet te hoog op de pin te smelten
Om de kabels mooi recht te krijgen moet je ze trainen. Perfect gaat het nooit worden tenzij je ze vastbind aan elkaar.
https://www.youtube.com/w...UIPuGU1AZU&channel=lutro0 kijk vanaf 00:17:35
Je verkomt dat ze te dik worden en niet passen door ze gewoon goed plat te drukken en ze niet te hoog op de pin te smelten
Ah thanks. Ik heb die vier inderdaad opgebonden nu (met vuilniszakbinders
). En die ga ik ook niet opnieuw doen, ze zitten vast genoeg in de connector.
Platdrukken is makkelijker gezegd dan gedaan. De toppen van mijn vingers doen nog pijn van de nietjes om de pinnen eruit te krijgen. Dan moet ik ze ook nog laten verbranden??
Iemand nog tips?
Lager op de pin is een goede. Dat ga ik morgen sowieso proberen!
Platdrukken is makkelijker gezegd dan gedaan. De toppen van mijn vingers doen nog pijn van de nietjes om de pinnen eruit te krijgen. Dan moet ik ze ook nog laten verbranden??
Lager op de pin is een goede. Dat ga ik morgen sowieso proberen!
Handschoen of stukje tape op je vingers anders gewoon even doorheen bijten, het went snel.
Haha, pussy dat ik ben...
Tape it is! Had ik verdorie ook nog niet aan gedacht.
Tape it is! Had ik verdorie ook nog niet aan gedacht.
Na twee kabels van de 20+4 pins had ik het onder de knie. Resultaat:

Blijkt dat ik de kabels er gespiegeld in heb gestoken. Dus nu kan ik weer met nietjes aan de slag, maar die kan ik niet meer vinden. Ik denk dat ik zo maar aan de drank ga. Morgen weer een dag...

Blijkt dat ik de kabels er gespiegeld in heb gestoken. Dus nu kan ik weer met nietjes aan de slag, maar die kan ik niet meer vinden. Ik denk dat ik zo maar aan de drank ga. Morgen weer een dag...
Is het uiteindelijk nog gelukt? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
In principe ziet het eindresultaat er als bovenstaand uit, alleen wat netter geordend. Alleen is van de 20+4 weinig te zien (klein raampje en de connector op het moederbord valt vrijwel buiten beeld). De ATX CPU kabel is wel te zien, maar die zweeft maar wat los in de kast...
ha ok, ik wil dit zelf ook gaan doen namelijk, maar heb nog geen raampje in mn kast 
Was toevallig gisteren met mn vrouw op een soort hobby/poppen/berenbeurs (don't ask) en daar lag ook overal paracord dus had bijna wat meegenomen (echter volgens mij een iets dikkere versie dan 550, en 2x zo duur als op paracord.nl
)
Was toevallig gisteren met mn vrouw op een soort hobby/poppen/berenbeurs (don't ask) en daar lag ook overal paracord dus had bijna wat meegenomen (echter volgens mij een iets dikkere versie dan 550, en 2x zo duur als op paracord.nl
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Pagina: 1