Na een behoorlijke tijd van allerhande software uitproberen, had ik het plan gekregen om eens een schone installatie te doen van Windows op mijn laptop, een Dell Inspiron 17R SE. Mijn verwachting was dat ik dit zo geregeld zou hebben maar dat lijkt vooralsnog behoorlijk tegen te vallen.
Wat heb ik gedaan:
Wat heb ik gedaan:
- Windows 8.1 terug naar de begininstelling zetten met de daarvoor ingebouwde feature, gaf een foutmelding, ging hem niet worden.
- De backup dvd's installeren die ik gebrand had na de installatie van de laptop, ook een foutmelding, ook geen optie.
- De oorspronkelijke HD van het systeem heb ik niet meer dus geen recovery partitie vanuit Dell aanwezig, jammer...
- Voordat ik destijds mijn SSD installeerde heb ik Dell gevraagd om een fysieke drager met Windows 8. Deze heb ik toen gekregen en probleemloos geïnstalleerd. Deze schijf er bij gepakt en weer geïnstalleerd. Tot mijn verbazing zit ik nu met een Engelstalige installatie te kijken. Je kan wel een NL taalpakket aanzetten maar dan krijg je een Engels-Nederlands mengelmoes-systeem. Het lukt niet om een NL-installatie te doen.
- Vanaf het internet een NL ISO binnengehaald. Ik hoopte dat deze gewoon zou installeren met mijn eigen licentiecode die in de laptop gebakken zit. Dit werkte helaas niet, het was een 8.1 ISO.
- Een ISO gemaakt van mijn eigen fysieke Windows 8 DVD en hiermee een bootable USB-stick gemaakt.