• Chef_M
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Beste mensen, kon helaas geen betere forum vinden dus als dit verkeerd staat graag corrigeren.

Ik heb (volgens mij) een hardware probleem, waar het zit weet ik niet. Feit is dat mijn computerkast een klein tikje heeft gekregen van de stofzuiger, en sindsdien is het onmogelijk om een werkende microfoon te krijgen. Ik gebruikte een headset die het goed deed, dus in eerste instantie dacht ik dat de microfoon van de headset kapot was. Nieuwe headset gehaald, zelfde probleem.

Komt erop neer dat als ik het inplug met roze/groen snoertje Windows zowel de audio als recording herkent, maar de microfoon zelf reageert gewoon niet. Niet in configuratiescherm, niet met het standaard audiorecorder software.

Nu is mijn vraag, herkent iemand dit probleem en kan dan ook meteen zeggen waar het aan ligt? Geluidskaart/moederbord/plug ofzo. En zo niet, zou zo'n probleem te fixen zijn door bijvoorbeeld een headset aan te schaffen die alleen een USB plug heeft?

Bij voorbaat dank!

(Btw ik zou specs toevoegen van m'n PC, maar aangezien ik niet weet welke nodig zijn voor dit probleem zou niet niet nodig moeten zijn mn hele DXDIAG hier neer te gooien, dus als iemand info nodig heeft hoor ik het graag!)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XeVX4kg.jpg

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Het zou wel heel erg stomme toeval zijn maar doet de headset(s) het wel op een ander systeem?

In de BIOS niet toevallig iets aangepast waardoor onboard devices niet meer werken?

Een USB microfoon/headset zou dit kunnen oplossen ja, deze hebben een eigen audiochip. That is, als het daadwerkelijk een hardwareprobleem is.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 24-12-2014 03:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Chef_M
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
D4NG3R schreef op woensdag 24 december 2014 @ 03:03:
Het zou wel heel erg stomme toeval zijn maar doet de headset(s) het wel op een ander systeem?

In de BIOS niet toevallig iets aangepast waardoor onboard devices niet meer werken?

Een USB microfoon/headset zou dit kunnen oplossen ja, deze hebben een eigen audiochip. That is, als het daadwerkelijk een hardwareprobleem is.
Ik weet echt bar weinig van hardware, en in de BIOS kom ik nooit. Hoe raar het ook klinkt, ik denk dat die tik van de stofzuiger het is geweest. (3 mins voor stofzuiger werkte het, 3 mins na stofzuigen niet meer), ondertussen stond de PC wel uit.

De beide (verschillende) headsets werken wel op andere systemen, dus daar ligt het niet aan. :'(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Tik van de stofzuiger gewoon terwijl je er langs heen ging of omdat je de binnenkant probeerde te stofzuigen?

Dat 2e moet je namelijk nooit doen tenzij je een antistatische stofzuiger hebt. Van een lichte tik gaat hardware over het algemeen niet kapot, al kan het natuurlijk altijd gebeuren.

Als je de headset aansluit en dan op je bureaublad rechtsonderin de hoek rechtermuisknop op het speakertje doet en dan 'opnameapparatuur' selecteert zie je de microfoon er bij staan en als standaardapparaat geselecteerd?

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 24-12-2014 03:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

En als je de headset rechtstreeks op het mobo aansluit, aan de achterkant?

Wellicht is de stekker van het front paneel los komen zitten door de botsing met de stofzuiger.