SATA/IDE converter probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik heb een Gembird SATA/IDE converter aangesloten om mijn oude 200GB IDE harddisk aan te sluiten op de SATA poort van mijn Gigabyte G1.Sniper B5 Mobo, echter hoor ik de HD wel maar lijkt het mobo hem niet te herkennen ( ik zie de schijf ook niet in "mijn computer)

de converter zou moeten werken van sata naar ide en vise versa, dan moet er wel een jumper en een schakelaar worden omgezet. dit ook uitgeprobeerd maar ook zonder resultaat

er zouden volgens de gebruiksaanwijzing geen specifieke drivers nodig zijn heb ik dan iets verkeerd ingesteld in mijn bios? ( bios is up to date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24

D4NG3R

kiwi

:)

"De converter" zegt zo weinig.

Welke converter?

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 24-12-2014 02:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat soort adapters zijn eigenlijk gegarandeerd problemen krijgen. IDE naar SATA en terug vertalen is gewoon een verschrikkelijk slecht plan, vandaar dat je meestal alleen maar nare sub-standaard hacks in dat soort 'converters' terugziet.

Het kan zijn dat je op het moment geen werkende converter hebt om dat je schijf bijvoorbeeld in CS mode, of Master mode moet staan (of zelfs slave). Kijk even hoe die nu staat en of je converter toevallig een bepaalde mode vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2023
schijf staat in master , maar de gebruiksaanwijzing zegt daar totaal niets over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24

D4NG3R

kiwi

:)

"De gebruikshandleiding" "De converter"

Als je nou op z'n minst aangeeft om welke converter het gaat kunnen we er misschien meer over zeggen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat heeft ie toch al gezegd, gaat om een Gembird converter: http://www.gembird.nl/item.aspx?id=6780 deze dingen dus.

De enige converters waarmee ik probleemloos heb kunnen werken zijn de Abit Serillells. De rest van die dingen wil nog wel eens niet compatible zijn met van alles en nog wat.
Welke disk gebruik je? WDs moet je als singledisk jumperen bijvoorbeeld, niet enkel als master.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
legacy mode op je sata controller ipv AHCI / RAID wil ook wel eens helpen.. alleen dan is het wel handig als je board het ook snapt dat dat op 1 poort moet en niet over de hele controller..

404 Signature not found

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Kijk eens bij schijfbeheer of daar een hd staat.
Zie je in je bios een hd, tijdens booten.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:58
Mochten de oplossingen niet werken, dan kan je eens opzoek gaan naar een PATA -> USB converter... ik heb er al jaren eentje en die heeft nog nooit gefaald. Uiteraard niet de volle snelheid, maar genoeg om eventuele data er vanaf te kunnen halen of ernaartoe te schrijven.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
met een usb3.0 model ( en een usb3.0 poort op je pc ) kan je wel behoorlijke snelheiden halen :)

404 Signature not found

Pagina: 1