Vanavond tijdens het gamen (SWTOR, UT3) begon mijn scherm opeens artifacts en BSOD's te vertonen. Omdat mijn systeem vrij stabiel is, eigenlijk nooit een BSOD vertoond en ik recentelijk m'n Radeon drivers/Catalyst control center heb geupdatet dacht ik eigenlijk dat 't met die driver update te maken had. Na weer een BSOD en een reboot kwamen er opeens twee grote verticale strepen op m'n scherm en gingen ook niet meer weg:
.
Ook krijg ik na boot (in Windows) alleen een zwart scherm. Ik heb een andere monitor geprobeerd (zelfde issue) en de kaart in een ander systeem gestopt (zelfde issue), plus dat de strepen ook pre-boot aanwezig zijn dus ik ga er vanuit dat 't een hardware issue is.
Ik was altijd zeer tevreden dat dit relatief gedateerde kaartje (XFX Radeon 6870, gekocht in 2011) naar mening nog prima mee kon komen en ik vroeg mij af of iemand zo'n beeld met die strepen wel eens heeft gezien en wellicht een oplossing heeft? Of zal 't echt afgelopen met dat ding zijn? Ik zat eraan te denken om 'm misschien in de oven te gooien (ooit wel eens hier voorbij zien komen) maar als er misschien een andere oplossing is probeer ik dat graag uit
.Ook krijg ik na boot (in Windows) alleen een zwart scherm. Ik heb een andere monitor geprobeerd (zelfde issue) en de kaart in een ander systeem gestopt (zelfde issue), plus dat de strepen ook pre-boot aanwezig zijn dus ik ga er vanuit dat 't een hardware issue is.
Ik was altijd zeer tevreden dat dit relatief gedateerde kaartje (XFX Radeon 6870, gekocht in 2011) naar mening nog prima mee kon komen en ik vroeg mij af of iemand zo'n beeld met die strepen wel eens heeft gezien en wellicht een oplossing heeft? Of zal 't echt afgelopen met dat ding zijn? Ik zat eraan te denken om 'm misschien in de oven te gooien (ooit wel eens hier voorbij zien komen) maar als er misschien een andere oplossing is probeer ik dat graag uit
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠