Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht. Rekenwerk, lichte games. 750€.

Pagina: 1
Acties:

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik ben op zoek naar een laptop voor schoolwerk. Ik heb een desktop om te gamen, dus de prijs mag gedrukt worden. Prioriteit ligt op rekenwerk.

Wat ga je met je laptop doen?
Zal vooral voor school gebruikt worden en moet toch wel wat rekenwerk kunnen verrichten (Matlab vooral). SSD is geen vereiste, zolang ik die er naderhand zelf maar in kan bouwen (dit doe ik sowieso).
Eventueel de mogelijkheid om toch lichte games te spelen, maar ik vermoed dat dit ook al kan met een geïntegreerde GPU (ik speel CS:GO, met lage resolutie en desnoods alles op low).
Prioriteit ligt dus op processor.

Wat is je budget?
750 euro. Hoe goedkoper, hoe beter. Als ik echter voor een aanvaardbare sprong in budget een gigantische sprong in kwaliteit kan maken, dan sta ik hier voor open.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet elke dag mee naar school. Accuduur is niet enorm belangrijk, ik heb altijd netstroom ter beschikking.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Maximum 15.6", Full HD is vereist.
Ideaal zou een laptop zijn met heel krachtige CPU en zonder dedicated GPU, als ik daar de prijs mee kan drukken. SSD optioneel.

Extra
In mijn vorige laptop (die het begeven heeft na een dikke 3 jaar) zat een i7-2670QM cpu. Alle laptops die ik vind in de prijscategorie 750€ bevatten echter cpu's die bijlange niet zo goed zijn als deze (leid ik af uit benchmarks). Ga ik moeten inboeten qua snelheid op een cpu die 3 jaar oud is? Toegegeven, mijn vorige laptop was duurder, maar alleszins niet veel.

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Wat het dichtste in de buurt komt bij jou eisen is een pricewatch: Asus N56JN-CN089H Snelle CPU full hd en maar net boven je budget. Helaas geen SSD maar als je dat wilt moet echt je budget omhoog.

Of zelf samen stellen bijvoorbeeld http://www.xnotebooks.nl/...ptimus-w650sf-w650sr.html Hier kan je een full hd en i7 quad configureren voor jou budget maar dan moet je zelf windows regelen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een Lenovo Flex 2 14 en die upgraden met een SSD en meer Ram?

Qua CPU niet heel bijzonder, maar wel een prima scherm.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
niels_vlaar schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:16:
Wat het dichtste in de buurt komt bij jou eisen is een pricewatch: Asus N56JN-CN089H Snelle CPU full hd en maar net boven je budget. Helaas geen SSD maar als je dat wilt moet echt je budget omhoog.
Die was ik ook al tegen gekomen ja. Lijkt me een goeie.
Of zelf samen stellen bijvoorbeeld http://www.xnotebooks.nl/...ptimus-w650sf-w650sr.html Hier kan je een full hd en i7 quad configureren voor jou budget maar dan moet je zelf windows regelen.
Mijn vorige laptop heb ik ook zelf samengesteld (bij BTO), en daar gebruikten ze Clevo barebones. De kwaliteit daarvan is echt niet om over naar huis te schrijven als ik eerlijk moet zijn.
Hooglander1 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:22:
Een Lenovo Flex 2 14 en die upgraden met een SSD en meer Ram?

Qua CPU niet heel bijzonder, maar wel een prima scherm.
Toch beter een krachtigere CPU denk ik.