Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:28

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Waarschijnlijk dat nog wat mensen hiermee vast zitten, met precies dezelfde vraag.

Op het moment heb ik nog een oude ac ryan mini mediaspeler, die langzaam richting "niet van deze tijd" gaat. Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een vervanging met de volgende eisen:

- netflix;
- fullhd (like duhuh ;) );
- draadloos (geen mogelijkheid tot netwerkkabel op slaapkamer, tenzij ik een deur open laat staan);
- ook meuk afspelen vanaf local NAS-server; (nas-servertje draait op een intel atom bordje, debian als OS);
- liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk :)
- aansturen via tablet / phone is cool, maar geen harde eis, bovenstaande wel;

Met bovenstaande eisen ben ik op zoek gegaan en ik zit meteen vast in twee kampen:
- kamp "wel netflix, maar geen eenvoudige manier om local content te streamen vanaf NAS": contenders: google chromecast en apple tv;
- kamp "wel streamen vanaf NAS, maar geen netflix: raspberry pi met xbmc, wd tv

Her en der kan ik wel zaken vinden hoe ik met allerlei workarounds er zou komen, maar in veel replies lees je ook al meteen dat het allemaal dodgy gedoe is.

Ik wil gewoon simpel het "ding" aanzetten en netflixen of films vanaf share kijken, zonder dat ik er energie in moet steken. Het is een big nono om een desktop aan te moeten laten staan of om iets op voorhand te moeten gaan renderen via handbrake en soortgelijke ongein.

Ik heb het idee dat ik iets wil / zoek wat eigenlijk niet kan, maar aan de andere kant: mijn eisenlijstje lijkt me echt niet zo gek te noemen, dus ik vermoed dat ik echt neit de enige ben die er tegenaan loopt ;)

Deels zaken die tot een oplossing kunnen komen:
- apple tv: op NAS-server "iets" vinden dat een ituneslibrary kan aanbieden. Apple tv kan het dan als het goed is vrij simpel af gaan spelen (in feite casten via mijn nas-server). Valt onder de noemer "elegante"oplossing als het gaat. Ik kan echter nog niets vinden van een echte oplossing hiervoor buiten veel mensen met problemen op precies dat punt;
- google chromecast: 1 applicatie die shares kan benaderen of die mijn mediaserver (mediatomb) kan zien en gebruiken is voldoende, helaas nog niets voor gevonden;
- raspberry pi met xbmc: hier wel wat posts gevonden over dat er ene plugin zou zijn die netflix ondersteunt. Gezien veel reacties heeft die plugin echter het label "promising" en doet het me aan als zwaar in ontwikkeling zijnde. (met dit ding heb ik geen zin om veel te gaan hobbybobben / veel tijd erin te moeten gaan steken om alles werkend te krijgen. Na updates bv. zelf moeten gaan klooien / meedoen met experimenteel spul wat soms wel en soms niet werkt is niet echt de bedoeling :) ).

Budget wat ik in totaal kwijt wil is 100 euro at best.

tablet die ik heb is btw een ipad mini, telefoon een windows phone :)

Als iemand een idee heeft, shoot !

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 23-12-2014 23:07 . Reden: aanvulling ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Budget is natuurlijk wel een 'dingetje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
hehe, net aangevuld ;) Zag het bij nalezen dat ik het vergeten was, my bad.

100 euro is het budget give or take voor het "dingetje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Als aanvulling: Heb je geen TV met een netflix app? (Wellicht overbodig omdat je het als 'harde eis' hebt neergezet, maar toch even voor de zekerheid). (dit ivm de opties die overblijven ;) )

Misschien kun je hier eens naar kijken?
http://computertotaal.nl/...etflix-op-te-kijken-62397 (Als orientatie, niet de meest 'vooruitstrevende, up-to-date optielijst)

Maar dan doel ik met name op de WD Live TV

[ Voor 51% gewijzigd door RedHat op 23-12-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
mnee, geen "smarttv" :) Tv is al een paar jaartjes oud (beeld voldoet voor de rest prima voor me dus die wil ik niet gaan vervangen voor het moment ;) ).

je lijstje doorgekeken: lokaal streamen is dus het probleem waar ik daar ook tegenaan loop. Op de WD tv live na, maar dat ding is weer niet te vinden vanwege "antiek" (lees trouwens ook her en der dat er met firmware updates daar ook netflix uit gaat ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
na nog een dagje googlen / zoeken en denken is de keuze gevallen op een apple tv icm. plex mediaserver op mijn nas.

NAS is ingesteld en ben aan het testen of het allemaal een beetje loopt. Al verwacht ik stiekem dat mijn atompje het zwaar gaat krijgen ermee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

En, heb je al een goede set-up gevonden? Ik zit met hetzelfde "probleem", maar heb geen NAS. Dus ik zou moeten streamen vanaf mijn laptop, waar ik alle films op heb staan.

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Pagina: 1