Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hirschmann coaxtv

Pagina: 1
Acties:

• joop81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
beste mede tweakers,

deze vraag gaat alleen over coax, niet over utp, daar ben ik al over uit.

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een nieuw huis (1986). Graag wil ik in de meterkast alles opnieuw indelen en alle tv aansluitingen vervangen en aanleggen in elke slaapkamer (3x) en zolder (1x), woonkamer (1x of 2x). Dus totaal 5 of 6 aansluitingen.
Kan iemand voor mij een aanbeveling van Hirschmann spullen geven wat ik zou moeten kopen om op elke kamer super goed tv te hebben (kosten niet belangrijk, in eerste instantie ;)).

Is het mogelijk/aan te raden om het AOP te vervangen door een beter product (hirschmann?)?
Welke dingen heb ik dan allemaal nodig, ik heb al 100meter coax hirschmann TS9 gekocht om te beginnen.
Versterkers? Attennes?

welke wandcontactdoos is nu het beste geschikt?:
https://www.klusspullen.n...ntenne-wcd/hirschmann-wcd

wat betekend:
Aansl.demping.(dB): 0,5
Moet dit getal nu zo hoog mogelijk of zo laag mogelijk zijn?
verder wat is het verschil tussen een einddoos en een rijgdoos?
Retourgeschikt ? ? ?
Frequentiebereik (MHz): 5 - 1000 ? ? ?
Verdelerdemping (dB): 3,6 ? ? ?

Eigenlijk wil ik een wcd met alleen een tv uitgang ipv ook een radio, die gebruikt niemand meer sinds de digitale tv. Naast de wcd coax komt een wcd dubbel utp. (eigenlijk zocht ik een wcd met 1x coaxtv 2x utp, maar die bestaat denk ik niet).

ik ben erg benieuwd naar een reactie en bedank je alvast voor je tijd om mee te denken!!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 22:13
Als je (tenminste!) dit niveau aanhoudt komt het zeker wel goed: http://accessoires.upc.nl/

Deze accessoires hebben het kabelkeur logo dus dan kom je al een heel eind.
Demping: Het signaal wordt gedempt (wordt minder) per lengte kabel, connector of aansluitdoos. Je wil zo weinig mogelijk demping want dat is signaalverlies.

Je plaatst ook een versterker om de demping op te heffen. Als je bijvoorbeeld 20 meter kabel legt met wat dozen is je demping op 860Mhz bijvoorbeeld 10dB. Een versterker moet dan met 10dB versterken op het netto resultaat op 0 te krijgen.

Retourgeschikt betekent dat je ook signaal terug kan sturen wat nodig is als je een kabelmodem of On-Demand-TV (bestaat dat al eigenlijk?) gebruikt. Voor gewoon digitaal TV kijken is dat niet nodig.

[ Voor 63% gewijzigd door maarud op 23-12-2014 22:04 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
joop81 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:56:
Is het mogelijk/aan te raden om het AOP te vervangen door een beter product (hirschmann?)?
Ja, dat is mogelijk. Maar volgens mij mag het niet zomaar. Als je het wel zelf doet heb je volgens mij het risico dat UPC je niet helpt als je problemen hebt of dat er kosten in rekening gebracht worden om het AOP te "herstellen". Zie ook MediaZoo in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"

Desktop | Server | Laptop

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:39
Je geeft aan alle TV aansluitingen te willen vernieuwen. Maar gebruik je ook nog een UPC/Ziggo media box en kabel internet of ADSL. Mogelijk heb je daardoor meer coax aansluitingen nodig.

De versterkers op de UPC site hebben maar maximaal 4 uitgangen wat in jouw geval te weinig is.

[ Voor 20% gewijzigd door jeronimo op 23-12-2014 22:19 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is investeren in analoge TV nog wel een zinnige investering? Of mag ik die vraag niet stellen, als geld geen rol speelt zou ik investeren in netwerk want dat heeft toekomst, zeker nu het gros van de TV aanbieders ook online TV aanbiedt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 21:48
Ik zou voor beide kiezen. Als je toch kabels moet gaan trekken, dan meteen coax én UTP.

Wat betreft je TV installatie is het verstandig een kijkje te nemen op het forum van antenneversterkers.nl.
Daar zijn allerlei configuraties beschreven voor verschillende situaties en aantal aansluitingen. Je kan daar ook je situatie schetsen en advies krijgen voor de beste oplossing.

Ik heb dat ook gedaan en op basis van het advies een prima huis-installatie gerealiseerd. Volledig gebaseerd op Hirschmann spullen (eigen keuze!) én, niet onbelangrijk, tegen redelijke kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 24-12-2014 13:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou hier even twee dingen uit elkaar:

1) selectie van deugdelijk apparatuur.
2) goede installatie ervan, incl goed doorrekenen signaalsterktes op verschillende frequenties.

Keuze van goede apparatuur is misschien het halve werk, maar de andere helft is minimaal even belangrijk. Zelfs de beste kabels, connectoren, splitters en versterkers gaan je niet helpen als je ze foutief inzet.

Wat je moet doen is zorgen dat op iedere uitgang de signalen op de coax tussen de -10 en +10dBmV (50 en 70dBuV) ziiten, idealiter nog wat strakker bij de 0dBmV cq 60dBuV. En dat ze dat zowel zitten in de VHF (+-200MHz) als in de UHF (+-800MHz). Aangezien zowel versterking als demping frequentieafhankelijk zijn moet je hier soms even voor gaan rekenen.
Oh, en je hebt het alleen over TV (wat vroeg of laat uitgeschakeld gaat worden ten gunste van meer internet en DTV). Als ook interactieve digitale TV benodigd is moet je zorgen voor retoursignaal. Dat betekent dat de demping van 24-65MHz de andere kant op ook zo laag mogelijk moet zijn, zodanig dat een box niet hoger dan 55.2dBmV hoeft te zenden.

Bij 5 of 6 aansluitingen ontkom je niet aan een versteker. WIl je het goed doen, dan moet je eentje nemen met 'scheve' uitgangen, dus eentje die niet even hard op iedere uitgang zendt. Sluit de kortste kabels aan op de laagste uitgangen, de langste op de hoogste. Leg in ieder geval geen rijgsysteem aan, dus geef iedere aansluitdoos een eigen coaxkabel naar de versterker (in de meterkast).

Dit alles uiteraard met goed spul. Hirschmann levert dat wel, verder vind je hier een lijst goedgekeurd spul:
http://kabelkeur.nl/producten/
(echt onafhankelijk is het niet, kabelkeur is vnl samenwerking tussen Ziggo en UPC met lichte inbreng van de kleine kabelaars - en sinds een maandje zijn Ziggo en UPC toch zelfde bedrijf)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1