Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 19:56
Ik zoek een?
Mijn ouders kwamen met het idee om een e-reader aan te schaffen, zodat mijn moeder boeken kan lezen. Persoonlijk denk ik dat ze meer aan een tabblet hebben. Kunnen ze ook gemakkelijk even iets op internet op zoeken als er geen pc in de buurt is.

Wat is je budget?
Bugdet is 150 euro max. voor alleen een tabblet

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat zal voornamelijk gebruikt worden om boeken te lezen, maar zal daarnaast ook gebruikt worden om buiten de deur te internetten als er wifi beschikbaar is

Wat heb je zelf al gevonden?
Na het lezen van wat reviews en filmpje hier op Tweakers neig ik er na om mijn ouders te adviseren om een Asus Memopad HD7 te nemen. De 16 gb intern geheugen is uitbreidbaar met een mini SD kaart en voor het geld schijnt het een aardig apparaat te zijn. Volgens mij zijn er weinig apparaten die voor hetzelfde geld betere prestaties leveren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neem aan dat hier gewoon een e-reader app op kan installeren om boeken te lezen?

Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van apps? In eerste instantie is het apparaat bedoeld voor het lezen van boeken en internetten, maar het is wel fijn als er ook apps gedonwload en geinstalleerd kunnen worden mochten ze dat willen

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Als het voornamelijk is om boeken op te lezen en daarnaast af en toe wat surfen, zou dit een prima optie kunnen zijn Kobo Arc 7 HD
Full HD scherm voor fijne scherpe tekst en een design gericht op prettig vasthouden tijdens lezen.
Qua opslag heb je eigenlijk maar heel weinig nodig, een epub boek is vaak maar max 2 MB.

• Rolla
Dat is inderdaad een prima optie. Alleen vindt ik deze niet in de lokale winkels. Mijn ouders willen de tabblet namelijk eerst zien, begrijpelijk, voordat ze hem kopen. Kan hem online wel bestellen, maar als ze het niets vinden, dan moet ik hem weer terug zien te sturen.

De Mediamarkt heeft de 32 Gb versie. Aangezien deze tabblet niet uitbreidbaar is met micro-sd kaartjes lijkt mij voor die 2 tientjes meer de 32 Gb wel een goede keus.

• Rolla
Mijn ouders hebben een Kobo Aura aangeschaft. Een prima apparaatje voor het lezen van e-books.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 07:46
Ik zou goed nadenken waar ze het voor gebruiken. Een ereader is echt fijn als je veel leest, de accu gaat zeer lang mee en ook op vakantie buiten is het goed te lezen. Zeker een ereader met lampje werkt fijn savonds en is rustig voor de ogen, rustiger dan een full colour display.

Ik heb een nook touch, mijn vriendin een kobo glo. Ze zijn licht en in 1 hand vast te houden, ideaal als je in bed leest. Meeste tablets zijn toch wat zwaarder door het scherm. Ik kan niet beoordelen wat ze verder hebben maar gaan ze dat ding ook echt voor internet gebruiken?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een HD7, al een hele tijd. Eigenlijk heeft m'n vriendin de tablet. En m'n zoontje is er gek op. Hij is een keer op de grond gegooid en nou zitten er twee barsten in het scherm. En hij is altijd vies van de vieze handjes. Maar hij doet het altijd. Dat ding kan een hoop hebben. Hij is niet zo heel snel enzo, maar dat moet je ook niet verwachten voor dat geld.

Maar als het gaat om lezen, dan is een tablet niet zo'n goed gereedschap. Dan is een e-reader echt veel fijner om naar te kijken en dat moet je niet onderschatten. Ik heb een Kobo Glo en ik zou nog niet willen overwegen om op de tablet echt te lezen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Rolla
In eerste instantie dacht ik dat ze met een 7" tabblet e-books zouden kunnen lezen en surfen en e-mailen. Leek mij handig voor de vakanties aangezien ze geen smartphone hebben. Echter had ik ook al gelezen dat een e-reader fijner leest als een tabblet vandaar hun keus voor de Kobo Aura.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Rolla schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:12:
In eerste instantie dacht ik dat ze met een 7" tabblet e-books zouden kunnen lezen en surfen en e-mailen.
Dat kunnen ze ook! Maar kijk maar eens lang naar een tablet-scherm: dat ding geeft licht dus dat wordt vanzelf vermoeiend. Een e-inkscherm geeft zelf geen licht en komt redelijk in de buurt van normaal papier.
Leek mij handig voor de vakanties aangezien ze geen smartphone hebben. Echter had ik ook al gelezen dat een e-reader fijner leest als een tabblet vandaar hun keus voor de Kobo Aura.
Ik zou aanraden om beide aan te schaffen. Die HD7 is niet duur maar daar kan je prima mee internetten en zo'n e-reader is iets goedkoper nog.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1