Moederbord aankoop advies (en case)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdn1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02-2021
Beste mede tweakers,

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een moederbord en een case voor mijn pc. Ik heb een aantal losse onderdelen van een stock pc, en ik wil deze ombouwen in een game pc.

Wat is je budget?
Mijn budget is erg krap, het liefst zo min mogelijk, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat een normaal budget is, dus roep maar wat!
(ik zat zelf rond de 100/120 voor case en mobo te denken)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merk, als het maar werkt met mijn systeem

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • intel core i5 3350P (3.1 GHZ)
  • 6GB DDR3 RAM
  • Sapphire Dual-X r9 280 3GB with BOOST
  • 500W Corsair CXM
Ik heb echt 0 verstand van moederborden wat compatible is en wat niet, dus ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 13:28
Je moet kijken naar de socket en de form factor. De laatste is zodat ie in je kast past en de 1e voor je processor (in dit geval socket 1155). Je kunt dit in de pricewatch gewoon selecteren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdn1997
aukenutma schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:53:
Je moet kijken naar de socket en de form factor. De laatste is zodat ie in je kast past en de 1e voor je processor (in dit geval socket 1155). Je kunt dit in de pricewatch gewoon selecteren. Succes!
Okey, bedankt, ik ben al een eindje nu :) maakt Chipset nog iets uit? Ik las iets over dat ik H77 nodig heb? Maar ik zou mijn god niet weten wat dit betekend!

Bedankt voor de hulp alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukenutma
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 13:28
Chipset maakt voor u niet heel veel uit, maar h77 is altijd een goede keus. Ik neem aan dat u niet gaat overclocken. Dus dat kan makkelijk. Als kast zou ik een bitfenix prodigy aanraden (m-atx) geweldige dingen en scherp geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdn1997
Oh dat wist ik niet, dat is fijn! nee ik ga niet overclocken, wil gewoon kunnen gamen haha.
Die BitFenix ziet er goed uit, maar is een M-atx wel verstandig? met zo'n grote videokaart? hij past amper in de stock kast (daarom wil ik ook een nieuwe)
in ieder geval bedankt voor het schijnende licht op de moederbord, dat helpt enorm!