acculader om ECU/boordspanning te testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Een vriend van me heeft bijna zijn turbo project afgerond, echter is de accu leeg en willen we zijn nieuw programmeerbare ECU toch eerst even aan een computer hangen.

We hebben geen andere accu beschikbaar (of een om met startkabels te verbinden).

Maar wel een acculader (geen druppellader, deze geeft zoiezo te weinig stroom).

Een paar vrienden zeggen dat je dit gewoon moet kunnen gebruiken zolang je van de radio/ramen e.d afblijft om de ECU aan te krijgen, maar ik ben bang dat dit niet zoon slim idee is?

Op internet kan ik er niets over vinden en het betreft zoon apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.autostyle.nl/media/catalog/product/cache/image/4c0979177f086bc2cb6773576b66583e/a/b/absaar_acculader_8a_12v__chmvr__aa_635608_11.jpg

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Niet doen, die dingen geven een ranzige output (en onbelast een veel te hoge spanning).
Met gevoelige elektronica zoals een ECU wil je niet zo'n shitty-ass goedkope lader eraan knopen. Dan kun je nog beter even met startkabels de spanning 'lenen' van een andere auto. Of even een labvoeding gebruiken.

De Praxis e.d. verkoopt overigens ook gewoon autoaccu's...

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 23-12-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Of je haalt even op de sloop een accu....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:27
Je kan toch accu opladen met dit ding en dan die accu gebruiken om te testen/auto te starten whatever?
Hang ECU idd niet los eraan zoals Thinkpad al zegt want dat gaat niet goed. Maar aangezien je het over radio etc hebt was je dit al niet van plan?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als je toch al een lader hebt? waarom de accu niet opladen?

alleen zou ik niet gaan hobbyen aan de ECU als de accu nog aan de lader staat.. de accu zal wel de spanning van de lader omlaag trekken, alleen alle "viezigheid" die er uit komt, zal je ECU niet goed doen denk ik.. je accu kan daar wel tegen :)

404 Signature not found

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Moet gewoon kunnen, mits je de lader parallel aan de accu zet heb je gewoon de normale boordspanning beschikbaar.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 18:33
Zit daar toevallig ook nog een selenium rectifier in?

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

12 volt in je pc ?

Iperf

Pagina: 1