Toon posts:

MoBo niet aan de praat te krijgen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb laatst via internet een 2de hands mobo gekocht van 3mnd oud. Kon die gozer wel goed en wist dus dat er nix met dat ding aan de hand was. Gaat om een Abit KT7-RAID. Ik de hele zooi aangesloten, inclusief mn nieuwe proc. en opstarten. Nou dat duurde dus echt uren voordat windows er eindelijk voorkwam en alles schokte als de ****. Dus ik dacht eerst maar eens formateren, nou dat allemaal gedaan en sinds die tijd doet dat ding echt niks meer :( Ik heb hier dus niet echt veel verstand van dus. Maar goed, dat ding wil dus helemaal niet meer het bios opstarten want hij valt na 3sec al uit. Die gast had er zelf een 1ghz proc. op gehad en ik zou er een 750mhz. op zetten, dus eerst de bios gewist. Maar je moet dan dus zo`n jumpertje omdraaien, dat had ik gedaan en dan moet je starten ? Maar dan doet hij dus nix en dus weet ik sowieso niet of hij wel gewist is. Verder heb ik er nog niks mee geprobeerd. Ik heb de proc. een x omgeruild voor een nieuwe dus daar kan het sowieso niet aan liggen. De rest wat er op zit komt van mn ouwe (deze compjoeter) af, dus daar kan het ook niet aan het liggen. Het gaat dus om het volgende systeem:
Abit KT7-RAID
Duron 750mhz.
Voodoo II
192 sdram geheugen (1x100mhz en 1x 133mhz)
Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen en dat ik alles goed uitgelegd heb !!

mzzls

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:33
misschien een overbodige vraag, je hebt dat jumpertje toch wel weer teruggezet he, die om je bios te wissen....

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, als je hem omdraait om het te wissen dan start hij niet eens op.

Verwijderd

Heb je de raid disabled staan ?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40

B4tman_DH

To the Bat.....

"omdraait" :?

Eerder eraf -> AAN -> er weer op :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 22:54 schreef B4tman_DH het volgende:
"omdraait" :?

Eerder eraf -> AAN -> er weer op :)
Niet psies.. eentje opzij zetten -> aan -> weer eentje terug zetten..

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46

me1299

$ondertitel

Tot hoever kom je nu. Kom je nog wel in het BIOS??? Gaat het met het booten niet goed, of daarvoor al.

Als je nog in het bios kan komen kan je hem beter daar op defaults zetten, dat scheelt gepiel met een jumpertje! :)

Het is handig als ik wat meer details wist over hoever je precies komt?

Of boot hij misschien helemaal niet meer

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die jumper schuif je dus een plekje op zodat hij "off" staat, dat heb ik gedaan maar dan start hij niet. Of ik RAID uit heb staan zou ik niet weten, hoe moet ik dat doen ? En nee hij start bios ook niet meer op, hij blijft 3sec aanstaan en dan floept ie uit.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:33
Ok nou ff genoeg over het jumpertje... zelf heb ik ook zo iets aan de hand gehad, ik wist zeker dat mijn hardware in orde was. Wat bleek naar een aantal dagen kl#ten, is de voeding om 1 of andere duistere reden verrot. Slaat dat klereding iedere keer thermisch uit na een aantal sec. hierdoor dacht ik ook dat het aan m'n moederbord lag (bios).

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
als tie na 3 secondn uitvalt klinkt het als een op de verkeerde connector aangesloten koeler. Die nieuwe biossen hebben namelijk een beveiliging dat als je je cpu fan niet of op een verkeerde connector aansluit dat ie zichzelf uitschakeld.

Dus sluit je fan eens aan op connector 1. Zit ergens in de buurt van de socket...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

omdat de bios te resetten kun je ook gewoon batterij er ff 5 minuutjes uithalen. En geeft hij ook nog piepjes tijden het opstarten? En staat de FSB of multiplier via jumpertjes nog steeds ingesteld op een 1GHZ? dan zou ik die eerst even terugzetten naar 750mhz, success!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel gekeken of de cooler draaide, dit is wel het geval. Ik sluit de cooler aan op fan1 of fan2 en beide keren doet hij het. Maar de cooler geeft wel een brommend geluid (gewoon heel veel lawaai) Ik heb ook 1x gekeken hoe warm dat ding werd, en dit was toen 79 graden !!! Dat lijkt me echt veelste heet. Maar toch draaien beide coolers gewoon. En naar de jumpersetting van die 1ghz ofzo moet ik nog even kijken. Maar als ik hem reset dan hoef ik de jumpers toch niet meer terug te zetten ? En wie kan mij vertellen hoe ik dat RAID uit kan schakelen en of dit noodzakelijk is ? Allemal iig bedankt voor de hulp !

Verwijderd

ff naar je bios gaan en naar load optimized defaults !(en ff save and exit)
Wat geeft ie trouwens weer bij het opstarten ? ( klokfreq. )klopt dat ?

Verwijderd

Topicstarter
Argh, kun je aub de posts even goed doorlezen. Ik heb toch echt al een paar x gezegd dat hij helemaal nix doet, geen bios, geen scherm ! |:( Iemand anders die hier nog wat meer over weet, moet vast een veel voorkomend probleem zijn lijkt me

Verwijderd

idd ,dan denk ik dat het mobo vermoord is !

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar weet ook iemand hoe ik dit zou kunnen controleren ? Want ik wil dan wel precies hetzelfde mobo kopen want hij heeft het dus heel even gedaan en allemachtig wat draaide dat godse relaxed :)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 20:56

Knutselsmurf

LED's make things better

Op donderdag 14 juni 2001 10:06 schreef DoPeY het volgende:
Ik heb wel gekeken of de cooler draaide, dit is wel het geval. Ik sluit de cooler aan op fan1 of fan2 en beide keren doet hij het. Maar de cooler geeft wel een brommend geluid (gewoon heel veel lawaai) Ik heb ook 1x gekeken hoe warm dat ding werd, en dit was toen 79 graden !!! Dat lijkt me echt veelste heet. Maar toch draaien beide coolers gewoon. En naar de jumpersetting van die 1ghz ofzo moet ik nog even kijken. Maar als ik hem reset dan hoef ik de jumpers toch niet meer terug te zetten ? En wie kan mij vertellen hoe ik dat RAID uit kan schakelen en of dit noodzakelijk is ? Allemal iig bedankt voor de hulp !
Uiteraard moet je de jumpers wel anders instellen. Hoe ze precies moeten staan moet je even in je handleiding kijken. Als je moederbord nog steeds op 1 Ghz staat is het niet verwonderlijk dat je computer niets doet. Controleer dan ook direct de jumpers voor het voltage.

- This line is intentionally left blank -

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik zou eens alles van het moederbord afgooien.
HD's CDROM/DVD etc...
ook alle coolers..
behalve van de Proc...

En dan eens kijken...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 18:40 schreef LindaVanKessel het volgende:
Ik zou eens alles van het moederbord afgooien.
HD's CDROM/DVD etc...
ook alle coolers..
behalve van de Proc...

En dan eens kijken...
Dit heb ik weer geprobeerd, het ligt sowieso niet aan mn hardware, en trouwens als je de cooler er niet op zet zal hij helemaal niet starten lijkt me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 18:24 schreef Knutselsmurf het volgende:

[..]

Uiteraard moet je de jumpers wel anders instellen. Hoe ze precies moeten staan moet je even in je handleiding kijken. Als je moederbord nog steeds op 1 Ghz staat is het niet verwonderlijk dat je computer niets doet. Controleer dan ook direct de jumpers voor het voltage.
Hmm, ik heb het boekje goed doorgelezen maar ik kan niet vinden welke jumpers dat nou precies zijn :( Iemand hier hetzelfde mobo die wel weet hoe het moet ?

Verwijderd

Abit KT7 Raid, ik begin maar niet over jumpers, Het IS een ABIT ja..
Cpu Soft Menu III, tot zover de MP/FSB/V jumpers...

maarre...
die jumper eraf pluken he.. (cmos reset)
idee...

trek de stekker eens uit je bak..,
en reset je bios dan nog eens (jumper naar 2/3, dan weer naar 1/2, wacht wel ff 2 seconden)
mijn kt7a-raid wenstte ook niet te resetten met de 5v standby...

(staat ook met tamelijk dikke lettertjes int boekje btw :P )

enne.. nog iets, met bios versie KT7WW
moet er een fan aangesloten zijn op de fan 1 connector van het bordje,
het leuke is dat dat dus niet de eerste maar de tweede fan conn. is ... hij moet de rotation speed af kunnen lezen,
anders weigert ie ook compleet dienst..
afhankelijk van de bios versie.. dat wel (bij o.a. de ZT kun je dat gelukkig uitzetten)

ik las dat je het beestje op fan 2 en op fan 1 aan de praat kreeg, heb je je bios misschien geflasht ?
heb je toch de ww versie(of andere versie en protection op enabled)sluit dan eens een andere fan aan op conn 1.. misschien dat je cooler brak is, 79C ? shutdown temp < 79c ?

succes

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Vraag de bon, en ruil hem in voor garantie.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 22:02 schreef Diamon het volgende:
Vraag de bon, en ruil hem in voor garantie.
Lees ff de topic door, want hij is 2dehands

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 20:47 schreef Vcore het volgende:

maarre...
idee...

en reset je bios dan nog eens (jumper naar 2/3, dan weer naar 1/2, wacht wel ff 2 seconden)

het leuke is dat dat dus niet de eerste maar de tweede fan conn. is ... hij moet de rotation speed af kunnen lezen,
afhankelijk van de bios versie.. dat wel (bij o.a. de ZT kun je dat gelukkig uitzetten)

ik las dat je het beestje op fan 2 en op fan 1 aan de praat kreeg, heb je je bios misschien geflasht ?
heb je toch de ww versie(of andere versie en protection op enabled)sluit dan eens een andere fan aan op conn 1.. misschien dat je cooler brak is, 79C ? shutdown temp < 79c ?

succes

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 20:47 schreef Vcore het volgende:

maarre...
idee...

succes
De cooler werkt sowieso wel want hij zit nu gewoon weer in mn oude computer. Ik heb ook 3 andere coolers geprobeerd waaronder 2 hele goeie, hielp ook niks. Ik heb hem aangesloten op fan 1,2 hielp ook niks. Ik heb helemaal niks met de bios gedaan omdat ik daar nooit in kon komen. Dus het enige wat ik volgens mij kan proberen om hem via de jumpers terug te zetten naar 750mhz (hij staat nu op 1ghz) maar ik kan nergens vinden hoe dit moet...iemand een idee ??

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:26
je zei toch dat het schokkerig draaide?

via drivers?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 16 juni 2001 10:26 schreef DoPeY het volgende:

[..]

Lees ff de topic door, want hij is 2dehands
Duhhhhhhh, tuurlijk heb ik dat gedaan.
Maar als jij de bon van hem krijgt, je zei immers zelf:
Kon die gozer wel goed en wist dus dat er nix met dat ding aan de hand was.
Dus waarom zou jij de bon dan niet kunnen gebruiken.
Heb dit ook al eens gehad met een modem.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het eerst heel even gedaan en toen schokte het allemaal heel veel, waarschijnlijk omdat hij toen zo heet werd. Hierna heb ik mijn compjoeter geformateerd en toen deed het mobo helemaal nix meer !! En ik heb er natuurlijk wel een bon bij gekregen maar dat ding heb ik 2de hands gekocht dus krijg ik natuurlijk geen geld terug.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Nee, maar weten zij dat dit MoBO 2-de hands is.
Ruil je hem in voor een nieuwe, of je wil wel andere hardware voor dat bedrag uitzoeken.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Nou, laten we dat van die bon nou even vergeten. Ik wil gewoon proberen om via die jumpersettings hem van 1ghz terug te zetten op 750mhz, misschien dat dat werkt. Vast wel iemand die weet hoe dit moet toch ?

Verwijderd

IK zeg het nog 1 keer...
ER zitten geen jumpers daarvoor op je MoBo #$%#$%# Lees eerst de handleiding eens..DW....
:(
Pagina: 1