Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 22:37
Goedemiddag,

Zit met het volgende probleem:

Er wordt verbinding gemaakt via RDP met een Windows Server 2003 bak (niet haten ik weet het.. :*( )
Nu is het zo dat ze wel lokaal moeten kunnen printen. Dit werkt op een Apple Client probleemloos, maar op een windows 7 machine niet.. De verbiding werkt goed, maar de printer wordt niet herkend in de sessie.. Enig idee? Zo raar dat het soms wel, soms niet is..

Groet,
Daan

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Kun je iets duidelijker zijn?
- Hoe zijn de printers verbonden met de clients?
- Neem je lokale printers mee in je RDP sessie?

En vooral : wat heb je zelf geprobeerd?

• Daantju
Hoi!

Excuus, antuurlijk! Het gaat allemaal wireless, maar om uit te sluiten is het ook bedraad geprobeerd. Yes, het "vinkje" is aangezet, vanaf een apple client werkt het dus wel, windows niet..

Heb de RDP file opnieuw aangemaakt, printer proberen toe te voegen (Lokaal en via RDP) maar hij wordt gewoon niet gezien..

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Niet een simpel geval van verkeerde/ontbrekende drivers? Ik neem aan dat de Windows 7 64 bit is en de Windows 2003 32 bit.

edit: als het dat trouwens is, dan had er zeker iets in je systeem log van je server moeten staan.

[ Voor 29% gewijzigd door _H_G_ op 24-12-2014 09:11 ]

• Daantju
Wh00p, het werkt inderdaad. Op de een of andere manier was er een verschil tussen de driver versie op de client, en de versie op de server (11.a en 11.d). Volgens mij zou dit normaal geen verschil mogen maken, maar beide drivers verwijderen en daarna via dezelfde link installeren heeft dus geholpen.

Dankjewel!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Daantju schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:41:
Wh00p, het werkt inderdaad. Op de een of andere manier was er een verschil tussen de driver versie op de client, en de versie op de server (11.a en 11.d). Volgens mij zou dit normaal geen verschil mogen maken, maar beide drivers verwijderen en daarna via dezelfde link installeren heeft dus geholpen.

Dankjewel!
Bij 2008R2 en hoger maakt dit niets meer uit (mits je easy print gebruikt).
Bij eerdere versies moet dit helaas overeen komen.

• Daantju
Yes, en het is inderdaad Server2003.. Schandalig eigenlijk, het is wachten tot het mis gaat. Maarja, "Het werkt toch" en "Er is geen budget".

maargoed, deze kwestie is opgelost!
Pagina: 1