Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 11:41
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar leuke gaming-headphones met de volgende requirements:

-Draadloos
-Over-ear
-7.1 geluid
-Veel bass
-Microfoontje

Waar ik ze voor ga gebruiken is voornamelijk gamen achter de pc. Grappige snufjes zoals aansluitbaarheid op je telefoon en een docking station enzo interesseren me verder niet zo, zeker niet als ie daardoor duurder is.

Ik kwam zelf al vrij snel uit op de logitech g930, maar ik vroeg me af of iemand misschien een beter alternatief weet?

Ik zoek ze ongeveer rond de 150 euro. Eronder is erg leuk natuurlijk, als iemand er eentje voor 40 euro weet is dat hartstikke mooi. Maar eventueel kan ik ook wat hoger dan 150 gaan zitten als dat echt het geld waard is.

Iemand een idee? :)

Voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://www.headset.net/wireless/

Tis duits maar een zeer uitgebreide keuze lijst als ik het zo zie.

Zelf ben ik geen voorstander, ik heb er 1 gehad en die was een soort van 'voice activated' maar na verloop van tijd begon dat ding allemaal rare jaren 80 arcade kast effecten te geven op het moment hij in standby/uit standby kwam.. Misschien dat ze ondertussen beter zijn maar ik hou het wel bij mijn el-cheapo Creative Fatality headset.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ja dat is weer alles door mekaar, het is nog best lastig om ergens een lijstje te vinden van headphones die precies de dingen hebben die ik wil. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Draadloos raad ik af. Kwaliteit van het geluid is bij draadloze hoofdtelefoons/headsets gewoon niet goed. Daarnaast ga je je vanzelf irriteren aan dat je telkens hem weer moet opladen. Daarnaast gebeurt het regelmatig dat je verbinding (kan) wegvallen door issues. Het 7.1 geluid is een beetje marketingpraat. Je eigen gehoor is gewoon in stereo namelijk (je hebt maar twee oren). Logitech/Creative speelt er op in en maakt het vaak virtueel (softwarematig) 7.1, doet het wat ruimtelijker klinken. Maar geloof mij, het klinkt exact hetzelfde als een headset zonder de 7.1 marketing. Razer heeft een headset met meerdere speakers (meer dan twee). Het beste is om een hoofdtelefoon te kopen met een losse microfoon van een paar euro. Je kan kijken naar AKG/Beyerdynamic of Sennheiser. Alle drie de merken zitten in de prijscategorie en zijn toch een klasse hoger gepositioneerd dan Creative, Logitech of Steelseries of iets dergelijks. Als je dan toch persé een headset wil i.p.v. een hoofdtelefoon (gaat wel tenkoste van bouwkwaliteit en geluidskwaliteit) kijk dan eens naar een Sennheiser of Razer.

Je kan eens kijken naar:

Razer Blackshark Headset
BEYER DYNAMIC DT770 Pro / 32 Ohm Headphone
AKG K240 mkII (K-240) Hoofdtelefoon

En neem eens een kijkje op http://www.head-fi.org/products/category/over-ear . Op deze websites zijn vele reviews te lezen over hoofdtelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, jammer genoeg alleen ietsje te laat. Ik had toen al een logitech g930 gekocht. Bevalt op zich wel okee maar ik ga uiteindelijk inderdaad wel kijken voor een goeie stereokoptelefoon met een draadje eraan voor wat betere geluidskwaliteit :)