• Vulkanisatie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik begin nu toch wel een nadeel te ondervinden vanwege het feit dat ik niet kan updaten naar een hogere versie dan 20141206-122229.

De camera. Autofocus is een crime. En als je dan eenmaal afdrukt, moet je de camera nog minimaal 2 seconden doodstil op dezelfde plek houden...

Edit:

Ik heb net voor de zekerheid Marsapa V7 geflashed, om te kijken of e.e.a. reeds opgelost is. Helaas. Terug naar stock 20141206-122229 dus.

[Voor 29% gewijzigd door Vulkanisatie op 11-02-2015 12:20]

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02 11:05
Vulkanisatie schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:20:
Ik begin nu toch wel een nadeel te ondervinden vanwege het feit dat ik niet kan updaten naar een hogere versie dan 20141206-122229.

De camera. Autofocus is een crime. En als je dan eenmaal afdrukt, moet je de camera nog minimaal 2 seconden doodstil op dezelfde plek houden...

Edit:

Ik heb net voor de zekerheid Marsapa V7 geflashed, om te kijken of e.e.a. reeds opgelost is. Helaas. Terug naar stock 20141206-122229 dus.
Het blijft vreemd gedrag... ik ga zelf ook terug naar een eerdere versie, mits de GPS gefixed kan worden door na de update een factory reset te doen. Wat betreft de camera, die is ook in de laatste update traag.

• Vulkanisatie
Zo jammer.. Het is een super fijne telefoon, maar qua development is het zwaar klote..

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 10:08
Ik heb nog steeds op advies van jg77 de marsapa v3 rom, en zo te lezen houd ik die nog even,
de telefoon heeft nog geen kuren gehad!

• jg77
Anoniem: 655484 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:36:
[...]

Zou tof zijn, heb nu een reset gedaan en de SD kaart gewipet. Ben benieuwd of dit nu wel een keer werkt.
Ok, zojuist mijn telefoon weer even voorzien van de 1e stock rom (15 november 2014) en dit zijn de stappen die ik gedaan heb:

Download drivers
Download SP Flashtool 5.1436
Download ROM

Zorg voor een voldoende volle batterij (+ 80%)
Installeer de drivers (indien Windows 8.* disable driver signature enforcement!)
Extract SP Flashtool zip naar een directory
Extract ROM zip file naar een directory
Power off de telefoon en haal de batterij eruit
Start SPFlashtool (flash_tool.exe) als admin
Klik op scatter-loading en selecteer de MT6595_Android_scatter.txt uit de gedownloade ROM
Selecteer Firmware Upgrade
Klik op Download
Sluit de telefoon aan zonder de batterij
Wacht tot er een groene "Download OK" melding komt

Boot in recovery mode
Doe een factory reset

Wat opvalt in versie 20141115:
aanwezigheid van apps zoals facebook, whatsapp, skype e.d.
batterydrain
wifi verbind wel maar hele langzame verbinding
gps heeft indoor 13 satellieten in zicht maar geen fix
: Factory reset verwijdert deze update weer

[Voor 10% gewijzigd door jg77 op 12-02-2015 11:41. Reden: Typo]

Anoniem: 655484

jg77 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:50:
[...]

Ok, zojuist mijn telefoon weer even voorzien van de 1e stock rom (15 november 2014) en dit zijn de stappen die ik gedaan heb:

Download drivers
Download SP Flashtool 5.1436
Download ROM

Zorg voor een voldoende volle batterij (+ 80%)
Installeer de drivers (indien Windows 8.* disable driver signature enforcement!)
Extract SP Flashtool zip naar een directory
Extract ROM zip file naar een directory
Power off de telefoon en haal de batterij eruit
Start SPFlashtool (flash_tool.exe) als admin
Klik op scatter-loading en selecteer de MT6595_Android_scatter.txt uit de gedownloade ROM
Selecteer Firmware Upgrade
Klik op Download
Sluit de telefoon aan zonder de batterij
Wacht tot er een groene "Download OK" melding komt

Boot in recovery mode
Doe een factory reset

Wat opvalt in versie 20141115:
aanwezigheid van apps zoals facebook, whatsapp, skype e.d.
batterydrain
wifi verbind wel maar hele langzame verbinding
gps heeft indoor 13 satellieten in zicht maar geen fix
: Factory reset verwijdert deze update weer

Booten in recovery mode, dat is toch "volume down en power button" in gedrukt houden en dan naar de die regel met eMMc gaan en die doen? Of is het iets anders?
En laat je bij de de Flash tool alle onderdelen aangevinkt?

• jg77
Anoniem: 655484 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Booten in recovery mode, dat is toch "volume down en power button" in gedrukt houden en dan naar de die regel met eMMc gaan en die doen? Of is het iets anders?
En laat je bij de de Flash tool alle onderdelen aangevinkt?
Om in recovery te komen moet je eerst je stroom adapter aansluiten, dan volume-up + de power button. Dan kies je voor factory reset.

Bij de flashtool laat ik inderdaad alle vinkjes aan zodat hij volledig geflashed wordt.

jg77 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:03:
[...]

Om in recovery te komen moet je eerst je stroom adapter aansluiten, dan volume-up + de power button. Dan kies je voor factory reset.

Bij de flashtool laat ik inderdaad alle vinkjes aan zodat hij volledig geflashed wordt.
Het is me gelukt om een eerdere ROM te flashen! Ontzettend bedankt voor je hulp, hoop dat het probleem nu verholpen is.

• jg77
Anoniem: 655484 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Het is me gelukt om een eerdere ROM te flashen! Ontzettend bedankt voor je hulp, hoop dat het probleem nu verholpen is.
Mooi :)

Ben benieuwd naar je bevindingen!

jg77 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Mooi :)

Ben benieuwd naar je bevindingen!
Het is wel gelukt, maar het probleem blijft zich voordoen, gok dat het probleem in de hardware ofzo zit. In principe zou hij het toch gewoon goed moeten doen als die stock rom er opnieuw op is gezet.

• Vulkanisatie
Er schijnt een nieuwe OTA update te zijn: versie 20150212_183927. Wanneer deze gewoon als ROM te downloaden is, ga ik het eens proberen. Ik hoop toch echt dat ze de bug met het scherm hebben opgelost..

• jg77
Vulkanisatie schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 07:17:
Er schijnt een nieuwe OTA update te zijn: versie 20150212_183927. Wanneer deze gewoon als ROM te downloaden is, ga ik het eens proberen. Ik hoop toch echt dat ze de bug met het scherm hebben opgelost..
Op dit moment werkt OTA niet :-( af en toe probeer ik'm te installeren maar downloaden doet ie niet.

• Vulkanisatie
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nóóit, een virusmelding gehad op mijn mobieltjes. Eens moet de eerste keer zijn. Hopelijk false positive, want verwijderen gaat niet..

http://s292.photobucket.c...09-26.png.html?sort=3&o=0

• jg77
Vulkanisatie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 08:23:
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nóóit, een virusmelding gehad op mijn mobieltjes. Eens moet de eerste keer zijn. Hopelijk false positive, want verwijderen gaat niet..

http://s292.photobucket.c...09-26.png.html?sort=3&o=0
Ik heb zojuist ook even Avast geinstalleerd, maar op mijn 3X wordt niks gevonden...
Van de week heb ik de nieuwste versie van de stock rom geinstalleerd (20150116).

Zojuist trouwens de OTA update kunnen installeren. Er is nog niet duidelijk wat er gefixed of toegevoegd is.

[Voor 9% gewijzigd door jg77 op 15-02-2015 10:55]

Ik heb de laatste OTA update gedownload, geen zichtbare aanpassing, spontane reboots blijven er nog steeds in...

• Vulkanisatie
Het is een goede en betaalbare telefoon, met uitstekende specs.

Dat gezegd hebbende.. Zou ik achteraf gezien toch voor een bekende en duurdere telefoon met mindere specs gaan. Maar ja, daar krijg je vanuit de fabrikant dan wel uitgebreide quality control en software support voor terug.

• Eleni
Ik ben ook erg blij met dit ding: na een aanloopprobleem dat is opgelost nooit meer tegen iets raars aangelopen, heerlijk snel apparaat met prachtig scherm. Had hem ook nog eens goedkoop gekocht. Ook met een bekend merk kan een en ander misgaan, kijk maar naar de barstende Xperia schermen.
Ik zou het wel tof vinden als er een miui rom zou verschijnen.

• Vulkanisatie
Het gaat mij ook meer om de firmware eigenlijk. Qua hardware heb ik ook geen problemen. Ik zal voor de gein eens proberen of GPS werkt. Deze gebruik ik nooit. Daar heb ik Tommy voor.. ;-)

• Eleni
Misschien kun je anders terug naar marsapa v3, die werkt gewoon prima.

• jg77
Ik heb zelf via SP flash tool de meeste bijgewerkte stock rom geflashed en vervolgens de laatste OTA update erop gezet. Vind de GPS eigenlijk helemaal zo slecht nog niet :/

• Eleni
Vind het zelfs prima werken, niks mis mee! Ik gebruik sygic.

• jg77
Eleni schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:21:
Vind het zelfs prima werken, niks mis mee! Ik gebruik sygic.
Ik gebruik'm bij hardlopen met Endomondo en voorheen Runkeeper, maar daar doet ie precies wat ik ervan verwacht....

Ik heb wel het idee dat sinds ik de meest recente stock rom heb geflashed (met daarna de OTA update) hij iets nauwkeuriger is en langer met de batterij doet.

• Eleni
Dat is nooit weg, maar gezien mijn eerdere ervaringen ben ik nog licht huiverig om van rom te veranderen. Vind de indeling van marsapa ook best geinig en overzichtelijk.

• Vulkanisatie
Weer wat nieuws.. De telefoon stopt met opladen als hij de 80% bereikt heeft.

• jg77
Vulkanisatie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:40:
Weer wat nieuws.. De telefoon stopt met opladen als hij de 80% bereikt heeft.
Is de batterij dat ook echt tot 80% geladen of stiekem toch tot 100%, als je bijvoorbeeld zou rebooten na het opladen?

• Vulkanisatie
Nee, echt 80%.

Ik heb er geen problemen mee. De telefoon houdt het met gemak een dag vol. Als ik binnenkort een keer zin heb, flash ik weer een custom recovery. Kijken of het wipen van de battery stats nog wat oplevert.

• daf95xf
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
ik heb vorige maand feb-2015 een zopo via Duitsland besteld, 8)7 en ontvangen , maar omdat die mij niet beviel :F heb ik hem terug gestuurd ;w en raad het nooit geld terug ontvangen :( dus bestel dit shit niet bij die oplichters :? , omdat ze liegen heel veel :? , telefoon kan niet de 64 gb micro sd aan terwijl dat word aangegen dat ie dat wel kan , Telefoon nodig gewoon hier in NL kopen

• jg77
Voor geïnteresseerde, ik heb m'n Zopo 3X te koop aangeboden.
V&A aangeboden: Zopo ZP3X Wit

Ik ga de overstap wagen op Windows phone :)

• DanPa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-03 12:33
Het lijkt me raar dat niemand hier iets vermeld van de IMEI problemen met de ZP999 of 3X dit in tegenstelling met Duitse fora.
Mijn 3X kan geen GSM of andere verbinding maken op SIM slot 2 ongeacht of ik er een (Belgische ) Proximus of Mobistar in plaats. Bij nazicht blijkt dat dit te wijten zou zijn aan het feit dat er aan het 2de SIM slot geen IMEI werd toegekend.
Mijn Duits evenals mijn technische kennis zijn onvoldoende om het probleem op te lossen en de Zopo shop geeft ook geen oplossing aan. Heel frustrerend daar ik overigens best tevreden ben over dit toestel maar dat de Dual SIM optie de eerste reden was om over te gaan tot de keuze van dit model. Misschien is er iemand hier die me wel helpen kan? Mijn firmware is de 20150212 183927 .
Alvast bedankt voor de nuttige tips!
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee