Duron/Tbird overklokken - hoe zit het nou?

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:11

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ben van plan om binnen een maand of 2 een leuk Duronnetje te kopen, dus ik kijk even bij Tom's en zie een mooi verhaal dat de multiplier gewoon op het mobo is aan te passen, en je zo een 650 naar 950 kan schoppen.
Maar dan lees ik verder en zie ik dat ze een multiplier lock krijgen... :( hoe zit het nou? Ik zie helemaal niets over FSB overklokken trouwens/

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

fsb kun je een beetje opkrikken, net als de athlon, multiplier locked :( , iik heb wel eens gehoord over mobo's waarin je de multieplier in kunt stellen maar geloof daar niet erg in.
en er zijn ook geen dingen zoals de gfd voor te krijgen (btw: pas natuurlijk nooit als je weet hoe die socket-a dingen d'r uit zien)
dus je kunt hem standaard houden of misschien eehn klein beetje opklokken d.m.v de fsb, solderen zal waarschijnlijk ook niet gaan bij socket-a cpu's maar weet ik niet zeker, ik heb idd ook gezien dat ze die duron zover opklokte, je kunt ff op site's van mobo fabrikanten kijken misshcien staat er toch wat bij dat mobo's ndat kunnen maar de athlon is gelocked en kan dus zelf niet verzet worden, alleen m.b.v een mobo dat dat kan.. dus dat wordt zoeken als ze al verkrijgbaar zijn, btw bij die tests staan de gebruikte materialen en hardware meestal, kun je kijken wat voor mobo hun hadden of misschien iets anders....
mvg FFF
btw onduidelijke reply lijkt mij ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:11

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Onduidelijk? nee hoor lijkt maar zo :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• -=*skilla*=-
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 11:54
... om alle onduidelijkheid eens weg te nemen hier een DURON bezitter aan het woord. De Duron is beter met FSB over te klokken dan een gewone Athlon (lees hier 117mhz FSB) en er gaan moederborden komen met multiplier unlockers... asus a7v en een abit.. of dat werkt is nog maar de vraag maar mijn cpu gaat donderdag op zo'n bordje dan hoor je het wel.

all people are wise untill they speak

Verwijderd

Ga nog eens naar ome Tom, hij legt vandaag ook uit hoe je dat ding toch kunt tweaken :)