Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MySQL] Migratie Seditio -> bbPress

Pagina: 1
Acties:

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:47
Inleiding
10 jaar geleden ben ik begonnen met een hobby, Vespa brommertjes. Deze hobby heb ik toen uitgebreid met een website en forum (*snip* niet relevant). De community is daarmee begonnen en tegenwoordig tellen we 7500 geregistreerden en zo'n 1000 bezoekers per dag.

Toen der tijd had ik LDU (Land Down Under) ontdekt. Een redelijk simpel CMS met goede ondersteuning. Later is dit geupgrade naar wat nu Seditio heet, maar de core/engine komt op hetzelfde neer.

Probleem
We missen op het forum en de site nu teveel functies die niet zo 123 zelf te bouwen zijn. Ik ben namelijk geen programmeur in beroep. Daarom zouden wij de databasegegevens willen overzetten in de structuur van bbPress.

Het forum is erg groot met heel veel topics + users. Het is geen optie om vanaf scratch weer te beginnen.

Vraag
Wat is de beste manier om te migreren? Is dit zelf makkelijk te doen/plannen met basis php/sql kennis. Wat zijn de ervaringen van de mensen hier die wel eens gemigreerd hebben van CMS naar een ander CMS syteem.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 23-12-2014 19:44 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:59

Tribits

Onkruid vergaat niet

Geen ervaring met forum migratie maar wel redelijk wat ervaring met database migratie. Probeer als eerste de import mogelijkheden van je nieuwe CMS te bepalen. Niet ieder systeem is geschikt om direct naar de database te schrijven. Wellicht had je zelf de import pagina van bbPress al gevonden. Helaas staan de door jou genoemde CMS'en er niet tussen maar misschien biedt het een basis voor een custom import. Map de velden van het oude CMS naar die van het nieuwe voor zover mogelijk, je zal altijd wel wat verliezen en wat patch werk moeten doen.

Verder is het haast onvermijdelijk dat je toch wel tegen problemen aanloopt bij de conversie van een dergelijke hoeveelheid data. Datatypen die niet geconverteerd kunnen worden, velden die te lang zijn, database inconsistencies etc. Als je niet het risico wilt lopen dat je forum een week uit de lucht is zou ik dan ook zeker een testomgeving opzetten waarin je de conversie kunt testen voor je die los laat op een live omgeving.

En als je bij het voorbereiden van de migratie vastloopt kan je natuurlijk altijd nog hier terecht :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Tribits op 23-12-2014 19:44 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats