iPhone 6 uit New York

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuyMoria
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-07-2021
Mijn zus en ouders zijn een paar dagen in New York deze week en je raadt het al, ik ben van plan om ze een iPhone 6 voor me mee te laten nemen. Echter zijn ze vandaag naar de Apple Store gegaan en stuitten ze op iets vreemds waar ik niet eerder over gelezen heb. In de Apple Store was de iPhone 6 64 GB namelijk $600 (waarschijnlijk zonder belasting) en toen ze bij de kassa aankwamen werd het opeens $850. Op de website van de Apple Store heb ik begrepen dat de iPhones gewoon $750 dollar zijn, dus ik vond dit een beetje vreemd. Weet iemand of het klopt dat ze bij de kassa duurder worden? En zo ja, waarom heeft iedereen het er dan altijd over dat ze daar goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:07
De 128 gb is 850 dollar hebben ze die niet toevallig gekocht?
of de 6+ van 64gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
In winkels zijn ze niet verplicht de State-tax erbij te vermelden, dus die komt er altijd nog bij. Dat is uit mijn hoofd 9%.
Hoe het dan komt dat ie opeens $250 duurder werd, weet ik niet. Waarschijnlijk een andere versie GB of formaat.

Shoppen in de VS is goedkoper als de dollar laag staat en/of wanneer EU-prijzen 1 op 1 worden overgenomen van VS-prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik heb eind september een iPhone 6 64Gb meegenomen uit de Apple Store voor $ 815 INCL taxes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:14
Een unlocked iPhone 6 64GB kost 749 dollar. Hier komt altijd nog belasting overheen, die wordt namelijk nooit vermeld vanwege de verschillen per staat. Voor New York is de 'sales tax' 8,875 procent. Dit maakt uiteindelijk ongeveer 815 dollar.

Op dit moment is dat iets minder dan 670 euro.

Geen idee hoe ze aan 850 dollar komen maar dat is net iets minder dan 700 euro. En dat is toch nog zo'n 100 euro goedkoper dan hier in Nederland.

Laat wel het doosje e.d. daar want als ze gecontroleerd worden bij de douane en alles zit nog in de folie kan je alsnog BTW en een boete betalen (er vanuitgaande dat ze hem niet hebben aangegeven :)).

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senpai
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Op bart;

Kunnen ze hem niet gewoon uit de doos halen en zeggen dat ze hem altijd al bij hun hadden, ook al op de heen weg? Ik denk dat je hier in NL niks meer aan de doos hebben omdat je toch lastige of geen garantie hebt omdat je hem in USA hebt gekocht. Ik zou het zo mis kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je in America cash betaalde hoefde je niet altijd tax te betalen. Als je hem toch al niet aan geeft bij de douane kan je net zo goed de tax ook vermijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier niet tips geven hoe je de belasting kunt ontduiken. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.