Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi allemaal,

Ik heb de Hikvision DS-2CD2732F-I(S) aangeschaft welke ik met PoE van stroom wil voorzien.
Nu weet ik dat er dus een kabel voor UTP en een stroomadapterkabel aan zit (welke ik dus niet ga gebruiken) maar nu pak ik hem net uit en wat schetst mijn verbazing, er zit nog een kabel aan.
Die splitst zich weer in twee connectoren en daar heb ik met de verbouwing geen rekening mee gehouden.

Die UTP+Power kan ik door het gat krijgen maar het is onmogelijk om die andere twee er ook door te krijgen.
Op de ene connector staat Audio (met de 4 aansluitingen IN-G-OUT-G) en de andere staat ALARM (met de 4 aansluiting IN-G-OUT-G)

Weet iemand waar deze voor dienen? Wordt niet veel wijzer uit de downloads bij linkje hierboven en ik vraag me af of ik ze zonder schade eraf kan halen. In-Ground-Out-Ground snap ik maar kunnen die er gewoon af?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yA7Kaunl.jpg

Even voor de goede orde, op de foto is de bovenste aansluiting de UTP die ik ga gebruiken. Daaronder de power aansluiting welke ik niet ga gebruiken (ga PoE gebruiken) en dan de twee connectoren welke ik eigenlijk weg wil hebben.

Het lijkt mij gewoon een UTP kabel die gesplitst is maar ik durf het zo niet weg te knippen.

[ Voor 3% gewijzigd door pduh op 23-12-2014 13:59 . Reden: Linkje toegevoegd ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Audio is gok ik voor mic/speaker en alarm zullen wel contacten zijn die schakelen bij een event op de cam. Kun je er dus gewoon van af laten als je deze functionaliteit niet gebruikt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Klopt, zo dacht ik ook en die functionaliteit ga ik ook niet gebruiken. Maar als ik ze eraf knip, kunnen deze dan nog voor storing zorgen binnen de camera? Als de draden elkaar bv. raken na het knippen?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dat probleem heb ik nou ook, koop ik een $$ Foscam en dan zit daar een kluwen stekkers aan een kabel van 50cm waar je helemaal niks mee kunt, zeker niet door een gat in de muur. Als ze die nou intern loskoppelbaar maakten was het een stuk handiger.
Maar afknippen vind ik niet zo'n fijne gedachte, ik zat meer te denken in de richting van een klein houten kastje op een niet al te zichtbare plek voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Zelf denk ik aan afknippen, maar het zit helemaal "vastgegoten" naar binnen toe dus mijn idee was om zo kort mogelijk die twee af te knippen.
Daar dan kit in te doen zodat vocht er geen vat op kan krijgen en die UTP en Power door het gat naar binnen te werken.
Hier werd ook geopperd om er maar een "waterdichte" lasdoos naast te zetten.
Maar ja, heb je net alles mooi netjes na een verbouwing, moet je er zo'n mooie doos naast zetten. Dat wil ik dus liever niet.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
krimpsok er over heen doen? Ik verwacht namelijk dat afknippen meer problemen kan gaan leveren.
Of anders de " junctionbox" DS-1280ZJ-DM21 (volgens een PDF) er onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Thanks, die box had ik gezien op de datasheet maar er niet bij besteld. Wordt dan ook wel weer erg groot aan mijn muur. Heb een kleine oversteek waar hij net onder past. Veel last van water zal ik daar dus ook niet hebben.
Voor de bestelling was ik dus niet op de hoogte van die 4 aansluitingen. 2 wist ik maar die andere twee niet. Zal mijn fout wel wezen maar ik wil het nu proberen op te lossen. (En natuurlijk het liefst op korte termijn, dus niet nog wat extra's bestellen). Maar bedankt voor je input, is inderdaad een mogelijkheid.

Even een andere vraag, ik moet nog een PoE injector bestellen maar nu zie ik daar ook verschillende mogelijkheden. Zelf dacht ik klaar te zijn met een simpele bv. Deze Ubiquiti
Maar nu zie ik bij de datasheet dit staan:
Power supply 12 VDC ± 10% , PoE (802.3af)

En als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee of die Ubiquiti poe injector hier aan zal voldoen.
Mag ik jullie mening hierover? Injector komt in de schuur te hangen, camera vanzelfsprekend buiten, op ongeveer 1 meter afstand van de injector.

[ Voor 35% gewijzigd door pduh op 23-12-2014 14:45 . Reden: PoE vraag toegevoegd. ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pduh schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:14:
Even een andere vraag, ik moet nog een PoE injector bestellen maar nu zie ik daar ook verschillende mogelijkheden. Zelf dacht ik klaar te zijn met een simpele bv. Deze Ubiquiti
Maar nu zie ik bij de datasheet dit staan:
Power supply 12 VDC ± 10% , PoE (802.3af)

En als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee of die Ubiquiti poe injector hier aan zal voldoen.
Mag ik jullie mening hierover? Injector komt in de schuur te hangen, camera vanzelfsprekend buiten, op ongeveer 1 meter afstand van de injector.
Nee, die is voor ubiquiti apparatuur. Jij hebt een standaard 802.3af PoE-injector nodig. Maar als je een meter ervandaan stroom hebt, waarom gebruik je dan niet gewoon de meegeleverde voeding?

Die overige aansluitingen kun je overigens prima weg knippen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 23-12-2014 14:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
CyBeR schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:50:
[...]

Nee, die is voor ubiquiti apparatuur. Jij hebt een standaard 802.3af PoE-injector nodig. Maar als je een meter ervandaan stroom hebt, waarom gebruik je dan niet gewoon de meegeleverde voeding?

Die overige aansluitingen kun je overigens prima weg knippen.
Thanks, (ook voor het knip-advies) maar die krijg ik niet door de buis. Er is een buis aangelegd door een paar balken waar ik de UTP kabel door wil halen (die zit er al door). Ik krijg daar niet ook nog eens de voeding door met een stekker. Dat gaat me werkelijk waar niet lukken. (klinkt vreemd weet ik maar dat zie ik echt niet gebeuren).
Aan de buitenzijde is een gat geboord naar de buis en dat gat is net groot genoeg om de UTP aansluiting van de camera door naar binnen te drukken.
Is dit dan de enige die gaat werken Axis of werkt die dan ook alleen met Axis apparatuur?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die van Axis gaat zeker werken ja. Overigens kun je ook een switch met PoE ingebouwd kopen en dat gebruiken ipv een injector.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Daar zat ik ook aan te denken nu ik die prijs van de axis zie.
Dan zou ik deze kunnen halen toch? Maar over welke lengte kan PoE eigenlijk want vanaf de plek van de switch tot de camera is toch zo'n metertje of 25 en, zoals gezegd, ik heb daar geen verstand van.

Hmmm... lees ik nu goed dat deze alleen gevoed kan worden via een PoE switch? En dat er dus geen "gewone" voeding bij zit?

Dan zou deze toch voldoen? Houd ik ook nog een paar poorten over.

[ Voor 31% gewijzigd door pduh op 23-12-2014 15:39 . Reden: Voeding van switch vraag/opmerking ]

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1