Beste Tweakers!
Ik zoek een?
TPM Module voor een Gigabyte GA-Z77X-D3H
Wat is je budget?
Maximaal 25~30 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een betrouwbaar merk
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil dit gaan gebruiken om mijn systeem te beveiligen met BitLocker via TPM Module, niet dat ik veel vertrouwlijke informatie bezit. Maar mij lijkt dit wel leuk om te doen, met betrekking tot veiligheid
Ik weet dat het ook mogelijk is om BitLocker te gebruiken zonder TPM module. Maar mij lijkt het TPM concept wel grappig om eens te proberen. Heb je opmerkingen over de veiligheid hiervan, laat ze gerust weten. Ik heb niet al te veel research gedaan namelijk. Wel ben ik in de Pricewatch gaan zoeken op TPM, en daar zijn alleen 2 TPM Modules voor Asus moederborden te vinden. Zijn deze compatible met Gigabyte moederborden?
Ik gebruik Windows 8.1 (Update 1 nog niet, moet nog gaan updaten, systeem net opnieuw geinstalleerd).
Ik boot via UEFI inclusief SecureBoot! Mijn overige componenten zijn als volgt:
Alvast bedankt,
Kevin
Ik zoek een?
TPM Module voor een Gigabyte GA-Z77X-D3H
Wat is je budget?
Maximaal 25~30 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een betrouwbaar merk
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil dit gaan gebruiken om mijn systeem te beveiligen met BitLocker via TPM Module, niet dat ik veel vertrouwlijke informatie bezit. Maar mij lijkt dit wel leuk om te doen, met betrekking tot veiligheid
Ik weet dat het ook mogelijk is om BitLocker te gebruiken zonder TPM module. Maar mij lijkt het TPM concept wel grappig om eens te proberen. Heb je opmerkingen over de veiligheid hiervan, laat ze gerust weten. Ik heb niet al te veel research gedaan namelijk. Wel ben ik in de Pricewatch gaan zoeken op TPM, en daar zijn alleen 2 TPM Modules voor Asus moederborden te vinden. Zijn deze compatible met Gigabyte moederborden?
Ik gebruik Windows 8.1 (Update 1 nog niet, moet nog gaan updaten, systeem net opnieuw geinstalleerd).
Ik boot via UEFI inclusief SecureBoot! Mijn overige componenten zijn als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 216,51 | € 216,51 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 107,87 | € 107,87 |
| 2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 71,95 | € 143,90 |
| 1 | Corsair Professional Gold AX750 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 179,89 | € 179,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 740,12 | |
Alvast bedankt,