Wellicht gekke vraag
, maar als ik van een 22"naar een 27" beeldscherm ga, houdt dit dan ook automatisch in dat ik een andere videokaart nodig heb ? Ik heb nu een GTX460.
Het aantal inch zegt niet veel over de resolutie (hoeveel x hoeveel pixels),
De GTX460 kan via d-sub (analoog) een maximale resolutie van 2048x1536 aan
en via Dual link dvi (digitaal) maximaal 2560x1600
Dus als je kijkt welke maximale resolutie de monitor heeft, dan kan het zomaar zijn dat de videokaart het gewoon aankan.
De GTX460 kan via d-sub (analoog) een maximale resolutie van 2048x1536 aan
en via Dual link dvi (digitaal) maximaal 2560x1600
Dus als je kijkt welke maximale resolutie de monitor heeft, dan kan het zomaar zijn dat de videokaart het gewoon aankan.
Maar als je naar een veel hogere resolutie gaat in games dan zullen de prestaties wel slechter worden.
Dat komt dan weer door alle eye candy instellingen zoals anti-aliasing die de frames per seconde nogal drukken ja. Neemt niet weg dat het schermdiagonaal niets zeggend is over eventuele prestaties van de videokaart. Je hebt kleinere schermen met een hogere resolutie en andersom, vandaar dat ik begon over de resolutie. fps in games kan je vaak nog wat manipuleren door met de video instellingen te spelen, en is uiteindelijk ook erg afhankelijk van het spel zelf.RocketKoen schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:16:
Maar als je naar een veel hogere resolutie gaat in games dan zullen de prestaties wel slechter worden.