Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Ultrabook voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Kevin1068
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:14
Beste Tweakers,
Ik volg nu een ICT studie en gebruik daarvoor de afgelopen 4 maanden een Macbook air, nu blijkt dat toch niet zo goed uit te pakken als gehoopt, dus ik zal met pijn in mijn hart toch terug moeten naar windows. Het kiezen van een goede vervanger is moeilijker dan gedacht.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal dan voornamelijk gebruik maken van Visual Studio en de standaard huiselijke dingen(browsen mailen enz), een beetje kunnen gamen is ook mooi meegenomen maar niet nodig.

Wat is je budget?
1100 euro (kan evt naar 1200 als verbeteringen het waard zijn)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik moet hem elke dag mee naar school nemen dus hij mag niet te zwaar zijn en hoe dunner hoe beter, ook is de accuduur belangrijk. Ik weet dat er niet veel windows laptops zijn die zich met de air kunnen meten, maar hoe langer ze het volhouden hoe beter. Ik hoef nu bijvoorbeeld geen lader mee te nemen voor een dag school en dat wil ik graag behouden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet zulke goede ervaringen met Acer dus die laat ik liever achterwege, het liefst ga ik dan naar Asus maar anderen zijn welkom.

Verder wil ik graag een SSD met minimaal 256gb en een FHD scherm zou ook mooi zijn, een touchscreen daarentegen is niet belangrijk.

Ik heb uiteraard zelf wel gezocht en ik was erg gecharmeerd van de duurdere Dell XPS 15 vanwege de hardware en goede accu maar die zit ver boven mijn budget.
Verder leek deze Asus mij wel een leuke, alleen maakt deze gebruik van een combinatie tussen een SSD en een HDD, en dat is jammer.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg,
Kevin

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb zelf de i7 versie van de lenovo yoga 2 pro, ja er is een 3 pro uit, maar de twee pro is echt een heel tof toestel. Ook van hele goede kwaliteit. De i7 processor ligt denk ik nog binnen je budget. En anders moet je gewoon eens i7, ssd bij pricewatch aanduiden en dan de minimum prijs rond de 900 euro zetten en dan kom je zeker wel op een paar leuke laptops uit...

• Kevin1068
Die yoga 2 pro ligt wel boven mijn budget, maar met die instellingen die jij voorstelde heb ik gezocht in de pricewatch, maar het is het toch steeds net niet, of te duur of iets anders. De asus die ik in de eerste post noemde lijkt mij nog steeds perfect. Is het mogelijk om dat hybride systeem er uit te halen en te vervangen door een grotere ssd? En is een i7 in ultrabook echt beter dan een i5?

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Ik weet niet of asus dit ook heeft.

Maar bij dell heb ik de recovery/fabrieksinstellingen partititie gecloned hdd->ssd
En toen via daar windows weer gerestored.

Performance verschilt van processor tot processor.
Maar het verschil tussen een i5-4200 en een i7-4500 is niet direct noemenswaardig denk ik.
Alle bij dualcore met hypertreading. enkel is deze i7 200mhz hoger geclocked.

• Kevin1068
Ik ben dan ook maar gaan kijken naar wat er zoal te vinden is met een i5, daar vond ik nog een interessante Asus tussen, en deze heb ik uiteindelijk uitgekozen om te gaan kopen. Mede omdat die ook een aparte grafische chip heeft.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Mvg,
Kevin

• N. Meijer
Mooie keuze, Had mijn oog hier ook al op laten vallen.
Was zelf nog aan het twijfelen om hem te halen.
Laat in ieder geval even weten hoe die bevalt als je hem binnenkrijgt :)

• Kevin1068
Ja dat dacht ik ook al, ik moet eerst maar eens mijn macbook zien te verkopen voor dat ik die kan bestellen. Maar ik zal het laten weten aks het zover is.

• thibautb
Om eerlijk te zijn is dat nu niet echt een knaller hoor. Wel een degelijk scherm. Maar maar 4g ram en een 730m is nu ook niet benoemens waardig. Die zal niet veel sneller zijn dan de gpu in je proc. Ik denk dat je best nog eens een beetje rondkijkt. En dus zeker toch 6g aan ram. En als gpu begint het bij de 840m op het goede pad te gaan als je toch een extra gpu erbij wilt hebben.

• thibautb
pricewatch: MSI GP60 2PE-436BE (Leopard)

dat is al een vele beter model dan die jij had voorgesteld, en nog is 100 euro minder.

• Kevin1068
Die is wel wat krachtiger maar het is geen ultrabook helaas, dus te groot, te dik en te zwaar.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Dit is toch gewoon de ideale optie? pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)

Met 980 euro ruim onder budget en super specs.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Met de eisen die jij stelt kom ik zelf neer op het volgende:
pricewatch: Lenovo Thinkpad S540 (20B3001VMH)

Hierbij rekening houdende met full HD scherm, 256GB SSD en de eis dat het een ultrabook moet zijn. Ik weet niet precies hoe handig de mogelijkheid is voor extra geheugen i.c.m. visual studio, maar het moederbord heeft een limiet van 16GB. Dus je kan nog wat uitbreiden van de standaard 8GB. Verder zit er een i7-4500u in.. hoe deze performt weet ik helaas niet :P

Of degene hierboven inderdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door ItMeAedri op 25-12-2014 01:05 ]

• Kevin1068
@Arnlith De thinkpad vindt ik net een tikkeltje te zwaar en te dik, maar de hardware is wel perfect, ook de accu doet het goed. Hier zal ik nog even over moeten nadenken.

@Ramon deze was me even ontgaan, ik denk dat ik even last van tunnelvisie had :p, maar ik maak me hier wat zorgen over de hoge resolutie in combinatie met wat oudere programma's, ook houdt ie het niet lang genoeg vol op de accu(als ik notebookcheck voor een vergelijkbaar model moet geloven), en is het niet mogelijk om de ssd of het geheugen te upgraden. Maar natuurlijk wel leuk dat je het scherm zo ver kan draaien.

Ik zag wel een paar Asus modellen in Duitsland die niet te duur zijn en veel krachtigere hardware hebben, maar dan zit je weer met een qwertz toetsenbord.

[ Voor 22% gewijzigd door Kevin1068 op 25-12-2014 01:24 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
kevinvl96 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 01:20:
@Arnlith De thinkpad vindt ik net een tikkeltje te zwaar en te dik, maar de hardware is wel perfect, ook de accu doet het goed. Hier zal ik nog even over moeten nadenken.

@Ramon deze was me even ontgaan, ik denk dat ik even last van tunnelvisie had :p, maar ik maak me hier wat zorgen over de hoge resolutie in combinatie met wat oudere programma's, ook houdt ie het niet lang genoeg vol op de accu(als ik notebookcheck voor een vergelijkbaar model moet geloven), en is het niet mogelijk om de ssd of het geheugen te upgraden. Maar natuurlijk wel leuk dat je het scherm zo ver kan draaien.
Ik zou me eerder zorgen maken over de resolutie bij een model waarbij de dpi-scaling op 125% of 150% staat (bijv bij 1920*1080 op 13"). De Yoga 2 Pro kan je op 1600*900/100% zetten mocht dat nodig zijn, iedere "software" pixel zal dan 4 "hardware" pixels innemen waardoor je een perfecte scaling én een bruikbare desktop hebt, iets wat bij andere resoluties op 13" niet zo lekker mogelijk is: 1920*1080/100% is op 13" geen pretje om mee te werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kevin1068
Oke dat wist ik niet, dan is dat punt iig opgelost, alleen zit ik met de accu dat is wel een belangrijk punt, dus dat is jammer.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Ik kan je deze van harte aanbevelen: pricewatch: Asus Zenbook UX31LA-C4026H.

Past precies binnen je budget en heeft hele nette specs (core i7). Ik heb hem zelf een paar weken geleden ook gekocht, alles aan dat ding bevalt erg goed :) Hele goede bouwkwaliteit, goede specs, toetsenverlichting, multitouch, lekker klein en dun, 5GHz WiFi (wireless AC), goed scherm met een hoge resolutie, hele lange accuduur.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 25-12-2014 01:49 ]

• Kevin1068
Die ziet er wel goed uit, alleen vindt ik de 150 euro extra t.o.v van de asus die ik eerder noemde voor de i7, en de 4gb extra geheugen niet helemaal waard. Hij zal dan toch duurder worden omdat ik een 256gb schijf moet kopen.

• N. Meijer
4gb+ ram is nog niet echt noodzaak. Kan je eventueel altijd nog upgraden.

Een 730m is natuurlijk niet te vergelijken met een 840m...
Maar 730 is nu eenmaal wel het beste wat een een ultrabook voorkomt.

Of je moet voor de gtx860m met een BTO gaan is de enigste die sneller is 730 (Volgens pricewatch)
pricewatch: BTO X-Book 13CL58 QUAD IPS
quadcoretje, 8gb ram. en de gtx860m enkel moet je genoegen nemen dat je accu zo leeg is :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
N. Meijer schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:52:
4gb+ ram is nog niet echt noodzaak. Kan je eventueel altijd nog upgraden.
Uhh, voor een ICT-studie toch echt wel. Een enkele instantie van Visual Studio alleen al slurpt al snel meer dan 1 GB. Verder kun je volgens mij het geheugen niet upgraden in een ultrabook.

• Kevin1068
Geheugen is idd wel nodig, ik ben vaak met meerdere programma's tegelijk bezig, waaronder Visual Studio daar in de toekomst een van zal zijn. Het kunnen upgraden van het geheugen is dus een must, en in die specifieke behoefte voorziet die Asus wel, maar ik blijf zoeken naar een betere, in Amerika zijn wel leuke maar met de belasting er bij wordt het al een stuk minder.
Pagina: 1