Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
Hi,

Ik ben opzoek naar een hosting provider, waarbij de volgende factoren een rol spelen:

- ik wil er Ubuntu 14.04 in draaien (2 (moderne) cores, 4GB RAM, 30G disk) met exclusieve root toegang (dus unmanaged)
- uitbreiden van CPU's, DISK & RAM moet mogelijk zijn
- kan de installatie zelf uitvoeren indien mogelijk, wil die install iig op LVM gedaan hebben en gepartitioneerd (/boot van ~300M, / van 5G oid en de bulk in /var)
- liefst een VM, welke hypervisor niet belangrijk
- toegang tot console is erg nice om te hebben (al dan niet via eoa VPN verbinding)
- zelf kunnen maken van snapshots is een +
- technische support niet van belang (genoeg kennis in huis)

Server zal geconfigureerd worden als voornamelijk webserver (php55/apache24/Percona56/Memcached/Redis/Varnish), misschien ook mail (postfix/dovecot)

TransIP comes to mind, lijken goedkoop en pretenderen op SSD's te draaien dus dat zou lekker snel moeten zijn. Ik kan de adder onder het gras niet vinden.

Tips? Recente ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
Goh.. niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 16:21

Blauw

De Schreeuw

Ik draai al sinds jaar & dag op een TransIP VPS en ik kan je melden dat deze inderdaad vlot is. Ik moet bekennen dat ik niet zo'n geavanceerde gebruiker als jij ben en gewoon een default image met CentOS heb draaien, maar als ik zo door je specs kijk dan lijkt TransIP wel een logische & enigzins voordelige keuze.

Andere optie zou bijvoorbeeld Digitalocean zijn. Die kan precies hetzelfde en is denk ik zelfs nog wel wat veelzijdiger. Ik gebruik DigitalOcean vooral voor campagnes die een paar maanden draaien en dan weer offline gaan en de TransIP VPS meer voor wat WordPress meuk van klanten die niet zo veeleisend zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Blauw op 29-12-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TransIP is idd erg rap en het controle paneel lekker duidelijk en werkt goed :) Ik kan het je zeker aanraden daar een VPS te nemen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Directvps kan ik je aanraden. Eigen iso mogelijk, maar ook een aantal standaard installaties staan erop. En je kan 7 dagen testen.

Heb hier zelf ook een aantal virtuele servers gehad en is goed bevallen.

Enige nadeel is geen telefonische support alleen per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 21:13

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Welke beschikbaarheid heb je nodig ? TransIP is oke maar ook hier zijn verschillende meningen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xleeuwx schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:17:
Welke beschikbaarheid heb je nodig ? TransIP is oke maar ook hier zijn verschillende meningen over
Ze hebben anders verrekte goede uptime bij TransIP hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik kan je zelf tilaa.com draaien.
De servers draaien in Nederland. Uptime is goed. Als er downtime is dan is het mijn schuld. Op email reageren ze snel. Niet supergoedkoop maar je krijgt er kwaliteit voor terug.

Oja Console toegang! (OpenvideoDisplay)

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel. op 29-12-2014 17:19 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
DennusB schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:18:
[...]

Ze hebben anders verrekte goede uptime bij TransIP hoor...
Wij draaien er genoeg machines om te weten dat ook bij TransIP nog wel een storingen hebben. Zeg niet dat het slecht is de uptime van 99+ halen ze inderdaad, maar ook geen 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xleeuwx schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:19:
[...]

Wij draaien er genoeg machines om te weten dat ook bij TransIP nog wel een storingen hebben. Zeg niet dat het slecht is de uptime van 99+ halen ze inderdaad, maar ook geen 100%
100% halen is niet te doen. Als het mis gaat is het eig altijd een DDOS en daar kan TransIP geen reet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
DennusB schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:20:
[...]

100% halen is niet te doen. Als het mis gaat is het eig altijd een DDOS en daar kan TransIP geen reet aan doen.
I know vandaar de vraag wat is de eis :) 100% kan je wel garanderen kost alleen wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xleeuwx schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:20:
[...]

I know vandaar de vraag wat is de eis :) 100% kan je wel garanderen kost alleen wat meer
Als er een hoster is die 100% uptime garandeert is het fake of een idioot. 100% kan niet. Al stort er een vliegtuig op je DC, 100% garanderen is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
DennusB schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:21:
[...]

Als er een hoster is die 100% uptime garandeert is het fake of een idioot. 100% kan niet. Al stort er een vliegtuig op je DC, 100% garanderen is niet mogelijk.
Kleine lettertjes :>

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
DennusB schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:21:
[...]

Failover op 2 DC of meer, het kan wel maar kost een hoop meer.

Verder zit ik nu al een ruime tijd bij I3d in SmartDC en ik heb een uptime van 100%. maar ook hier zijn geen garanties voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Leaseweb heeft dat allemaal. Op zowel de VPS als de Cloud instances krijg je alles wat je maar wil.
Voordeel van Cloud is dat je ook nog een gratis intern netwerk met gratis firewall krijgt op al je instances, met een intern+extern IP voor elke instance, ISO upload ondersteuning en console om installaties mee te doen.

Standaard met Ubuntu te krijgen, standaard LVM installed, resources upgradebaar.

Voordeel is dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn en gewoon goede technologie gebruiken. (Hun self service center is op Symfony gebouwd in plaats van een of ander gaar in-house framework, ze gebruiken KVM en vmWare, storage backend is gewoon een grote enterprise installatie, niet een of ander home made knutselwerkje en meer van dat soort zaken, technische dienst is bijvoorbeeld 24x7 beschikbaar via telefoon, chat, ticket en mail, fijne DNS services, reverse DNS bijvoorbeeld voor je IP's).

Verder nog wel diverse andere hosters gehad, maar in de praktijk zijn de kleintjes eigenlijk altijd gewoon resellers van wat de grote te bieden hebben en zijn ze vaak gewoon duurder en minder flexibel dan de grote.

Heb in de VS nog bij http://prgmr.com/xen/ wat draaien, die hebben een extreme barebones Xen service waarbij je alles kan doen en laten wat je wil. Nadeel is dat het in de VS zit.

Als laatste optie kan je ook bij de meeste grote hosters kijken naar uitverkoop. Vaak kan je goedkope servers met bijv. entry level CPU's en IPKVM krijgen. Dan heb je een echte fysieke dedicated server waar je zelf je hypervisor op kan draaien, of bare metal als je dat wil. Daar kan je dan qua specs alles zo ver upgraden als de hardware maar toelaat. Nadeel is wel dat je dus niet in een zacht-schaalbare cloud draait en echt op hardware upgrades en distributie moet teren.

TransIP is nog een optie als je een iets duurdere maar snellere cloud service nodig hebt (hun SSD BladeVPS bijv.) of anders OVH, maar die wordt nogal vaak (relatief dan) platgelegd door DDoS aanvallen. Je hebt rackspace nog, die is een middenmoot hoster waarbij de console niet geweldig is, maar wel gewoon werkt.
Pagina: 1