Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kasperl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-02 12:13
Ik zoek een telefoon met fysiek toetsenbord. Budget weet ik nog niet precies, maar ordegrote 300 euro zou leuk zijn. Als er meer geld nodig is voor iets met deze featurelijst, moet ik gewoon even nadenken. Behalve het fysieke toetsenbord, zoek ik iets waar Android met iets van extra privacyfeatures op kan, liefst een ROM die niet van Google zelf is. Verder qua features is redelijke navigatie wel leuk (ook voor de fiets), en als belangrijkste app een goede SSH client. Accuduur is wat mij betreft belangrijker dan fancy specs.

Wat ik zo snel vind in de pricewatch heeft of geen fysiek keyboard, of geen android. Wat is hier nog een goede optie? Dat fysieke toetsenbord is voor mij nogal belangrijk (ik zie niet altijd even best, en blind typen met tactile feedback gaat aanmerkelijk beter dan proberen knopjes te vinden onder je eigen vingers), en de privacy ook. De rest, ach, maar een toestel met meer sensoren is wel grappig.

Momenteel heb ik een Nokia N900 met Maemo, maar dat valt vies tegen qua support voor apps en dergelijke, en na de laatste community update doet de mail het ook niet meer, vandaar dat ik op zoek ga naar een nieuwe.

Alvast bedankt voor advies!

Verwijderd

BlackBerries hebben hoogwaardige privacy instellingen,
En spelen ook tegenwoordig (bbos10.3.1) prima android games af. Wel werken rooted android apps, en apps die zwaar afhankelijk zijn van Google's verzamel services niet.
Met SNAP heb je toegang tot alle apps in de play store.

Jonggebruikt wisselt het topmodel de passport rond de 350 euro van eigenaar op marktplaats. De q10 is voor 250 euro te koop.

Een ander alternatief is om een Jolla Sailfish phone te kopen.
Dat is een telefoon gemaakt door oud n900 crew en draait ook android apps en heeft prima privacy instellingen.
Door de second half, kun de TOHKBD (keyboard) toevoegen,

• kasperl
Blackberry liever niet, aangezien al in het nieuws was dat hoewel het allemaal heel veilig is, de Amerikanen gewoon de private keys van het bedrijf hebben. Dat maakt het allemaal net wat minder betrouwbaar in mijn ogen.

Die Jolla ziet er wel heel cool uit, maar ik zou het ding graag eens in de winkel in mijn handen hebben voordat ik em koop, en zeker met dat toetsenbord gaat dat nog wel even duren zo te zien. Wel een cool idee, en zo'n houten keyboardcase ziet er ook wel cool uit. (En als die i2c poort echt open is is dat awesome, ook voor extra sensoren en andere fancy).

Zijn er domweg geen Android phones meer met een fysiek keyboard?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12

• kasperl
swhnld: Dank je wel voor de links! Helaas zijn die telefoons niet beschikbaar in Nederland, en zou ik ze dus met een Amerikaans abbonnement moeten kopen en dan importeren, unlocken en er een lokale SIM inschuiven. Dat vind ik niet zo'n heel fijn plan in verband met garanties enzo, en het is tegen de verkoopvoorwaarden (hoe vreemd die ook zijn, ik wil me er wel aan houden als het even kan).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
In Nederland is er alleen Blackberry voor zover ik weet, je zou dit nog kunnen proberen als alternatief:
http://nl.aliexpress.com/...ng-smartphone-qwerty.html

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 16:53
Ik zou zeggen met je N900 verleden ga vor een Jolla(nu 200,-!) en koop daar en TOHKBD bij.
Dan ben je voor 350,- klaar. Je kan alle Android apps draaien(Zelfs Google Playstore als je dat zou willen).
Pagina: 1