Hoi hoi, ben nieuw hier en heb een vraag over mijn iMac.
Ik wil namelijk mijn oude iMac opfrissen qua geheugen en wellicht daarna ook een SSD.
Ik heb al het een en ander uitgevogeld op de volgende link:
https://discussions.apple.com/thread/4884412
Ik heb momenteel
Processor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM (2x2GB)
20-inch (1680 x 1050)
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Opslag: 1 TB SATA-schijf
Ik zat zelf te denken om één van de 2GB geheugenmodules te vervangen voor een 4GB zodat ik in totaal 6 GB heb. Maar nu kan ik geen 'bereikbare' webshop vinden waar ik er 1 kan kopen. De webshops aanbevolen in bovenstaande link zitten in Amerika en vind ik qua shipping totaal niet handig.
Mijn vragen:
1. Heeft een van jullie misschien een idee waar ik die losse 4GB geheugen kan kopen, die ook nog eens past in mijn iMac?
2. Weet een van jullie wellicht ook wat voor SSD kaart geschikt zou zijn voor mijn systeem?
Mag qua kosten niet uit de klauwen lopen en ik ben eigenlijk niet zo handig met monteren e.d.
En onderaan de streep: is het rendabel om dit te doen of toch op zoek naar een nieuwe?
Alvast bedankt!
Ik wil namelijk mijn oude iMac opfrissen qua geheugen en wellicht daarna ook een SSD.
Ik heb al het een en ander uitgevogeld op de volgende link:
https://discussions.apple.com/thread/4884412
Ik heb momenteel
Processor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM (2x2GB)
20-inch (1680 x 1050)
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Opslag: 1 TB SATA-schijf
Ik zat zelf te denken om één van de 2GB geheugenmodules te vervangen voor een 4GB zodat ik in totaal 6 GB heb. Maar nu kan ik geen 'bereikbare' webshop vinden waar ik er 1 kan kopen. De webshops aanbevolen in bovenstaande link zitten in Amerika en vind ik qua shipping totaal niet handig.
Mijn vragen:
1. Heeft een van jullie misschien een idee waar ik die losse 4GB geheugen kan kopen, die ook nog eens past in mijn iMac?
2. Weet een van jullie wellicht ook wat voor SSD kaart geschikt zou zijn voor mijn systeem?
Mag qua kosten niet uit de klauwen lopen en ik ben eigenlijk niet zo handig met monteren e.d.
En onderaan de streep: is het rendabel om dit te doen of toch op zoek naar een nieuwe?
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 644115 op 22-12-2014 22:30 ]