[Synology] Extern niet bereikbaar, wel met 4G Hotspot?

Pagina: 1
Acties:

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
Beste Mede-tweakers,

Vandaag ben ik bij een klant van mij werkzaam geweest waar ik een Synology DS214+ heb geplaatst met 2x 4TB WD Red's. Deze heb ik op de zaak voorbereid en vandaag geplaatst en de router "juist" geconfigureerd.

Echter kan ik nu vanuit de zaak wel de FTP mappings benaderen, maar de DSM webinterface van Synology kan ik niet oproepen. Echter als ik via mijn laptop verbinding maak met mijn telefoon hotspot 4G, dan kan ik remote wel de DSM webinterface opvragen.

Namelijk nadat ik de router heb ingesteld (op locatie), heb ik via de laptop een hotspot verbinding gemaakt met mijn telefoon om te testen of de DSM en FTP beiden te benaderen zijn. Dit was toen ook gelukt.

Echter wanneer ik nu op de zaak via een vaste computer of de laptop (deze had ik mee naar de klant) via me verbinding van Ziggo probeer te verbinden naar de DSM, dan kan die geen verbinding maken. Het FTP gedeelte werkt wel op de vaste Ziggo verbinding.

De volgende instellingen zijn toegepast op de router (Netgear ProSafe Wireless VPN Firewall FVG318):
- Poortforwarding 5000 -> 192.168.16.55
- Poortforwarding 21 -> 192.168.16.55
- Poortforwarding 55536-55551 -> 192.168.16.55 (PASV mode)

Nu mijn grote vraag: Hoe is het mogelijk dat ik de DSM en FTP wel via met 4G hotspot kan benaderen, maar via mijn Ziggo verbinding niet?

Met vriendelijke groet,

Kevin

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat voor foutmelding geeft je browser?

• Klevertje
Mijzelf schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:46:
Wat voor foutmelding geeft je browser?
De browser geeft geen foutmelding, alleen "Deze webpagina is niet beschikbaar". Bij details staat geen informatie, behalve dat ik me internet verbinding dien te controleren. Maar die is goed :)

Als ik trouwens inlog bij MyDS, dan zie ik de DDNS hostnaam met een groen bolletje dat de verbinding normaal is. Ook het IP adres is ingevuld en het serienummer. Maar ook via de link van de DDNS krijg ik geen verbinding met de DSM.

[ Voor 15% gewijzigd door Klevertje op 23-12-2014 00:18 ]

• Klevertje
Iemand? Sorry dat ik dit topic omhoog stoot, maar heeft er iemand misschien een idee?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het hierin moet zoeken.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 11:22
Klevertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:23:
Iemand? Sorry dat ik dit topic omhoog stoot, maar heeft er iemand misschien een idee?
Nee maar ik heb wel om en nabij hetzelfde probleem sinds de laatste updates.....bij mij werkt mijn cloudstation niet meer als ik intern op mijn eigen netwerk zit terwijl als ik extern zit werkt het wel

Ik heb een ticket ingeschoten bij Synology, misschien zit daar jou oplossing ook wel tussen, ik hou je ook even op de hoogte

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Klevertje
SpoekGTi schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:30:
[...]

Nee maar ik heb wel om en nabij hetzelfde probleem sinds de laatste updates.....bij mij werkt mijn cloudstation niet meer als ik intern op mijn eigen netwerk zit terwijl als ik extern zit werkt het wel

Ik heb een ticket ingeschoten bij Synology, misschien zit daar jou oplossing ook wel tussen, ik hou je ook even op de hoogte
Bedankt, ik zie je reactie dan ook graag hier verschijnen :)
Alvast bedankt.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 11:22
Mijn ticket werd beantwoord met:

Hi Customer,

Thank you for contacting Synology support.

Please update both your Cloud Station package and client to the latest versions 3320 if you haven't already.
http://www.synology.com/en-global/support/download

Are you connection within the local area network or from remote location?

Are you connecting from behind proxy?

Please disable all firewall and antivirus to narrow down the issue for further troubleshooting.

Please send screenshot of any error message or status of Cloud Station when this occurs.

Hope this helps.

Take care and have a good day,

Waarop ik terugmailde:

Good morning Alexander,

I have checked all my settings twice.

Clients and package are latest versions
It_s bigger on the inside.pngSynology_Cloud_Station.png

I am NOT behind a proxy.

Synology_Cloud_Station 2.png

When it fails to work i am connection from my local network, from remote locations it works great. <— and thats just the weird part, suddenly i am also not able to connect to the DSM interface when i use the synology.me adres or my own domain when i’m on my local area network. So in a nutshell if i am connected on my local area network it is not possible for me to use the DDNS or DNS names to connect to DSM or Cloudstation. As soon as i use my internal IP or DNS name it works flawlessly

The same goes for the DS file/DS Download Apps, as soon as im connected on my WiFi it cannot to the DDNS name, but if i switch to 3G/4G it works...

No firewall or AV is active on my systems, and if there is a firewall its in my modem/router which all have the correct port forwardings.

The Error:

Synology_Cloud_Station_en_Synology_Cloud_Station.png

Het vage is is dat het nu weer werkt en wat ik heb gedaan is unbelievable :P Ik vond laatste het internet wat traag, heb mijn Experiabox een schop gegeven et voila het werkt allemaal weer. (wat raar is want de Experiabox doet helemaal niets met dergelijke poorten)

Kortom, probeer eens een herstart modem/router

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1