Brand maar los, zo goedkoop mogelijk upgraden/verbeteren.

Pagina: 1
Acties:

• BashChaos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04-2024
Omdat ik zelf een beetje de weg kwijt raak in het uitzoeken en alle mogelijkheden, wil ik jullie, de kenners, er toch over laten buigen.

Ik zoek een?
Een betere gaming pc, waardoor ik beter en sneller games van de laatste tijd kan spelen. Dus componenten mogen van mij allemaal verschillend zijn, zolang mijn machine maar beter wordt. Daarnaast zou ik er graag een tijdje vooruit mee willen.

Wat is je budget?
Zo goed koop mogelijk. 100-200 zou het mooist zijn, maar als er niks anders te doen valt moet ik maar meer uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, cmputer is gebouwd op AMD en werkt denk ik het beste met AMD onderdelen..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zit er momenteel in de kast:
Processor AMD Phenom(tm) II X3 720 Processor
Manufacturer AMD
Speed 2.8 GHz
Number of Cores 3
Video Card AMD Radeon HD 5700 Series
Manufacturer ATI
Chipset AMD Radeon HD 5700 Series
Dedicated Memory 1.0 GB
Total Memory 2.7 GB
Memory 4.1 GB
Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Service Pack 1
Size 64 Bit
Edition Home Premium

Ik wil graag spellen zoals Battefield 4 kunnen spelen. Het hoeft niet op het aller mooiste te zijn, misschien ook wel, omdat ik toch een tijdje dr mee vooruit wil. Maar belangrijkste is dat het ding niet laggt als er >30 mannen in mijn blikveld op elkaar lopen te schieten. Daarnaast Fry Cry 4 lijkt me leuk om te kunnen spelen, netzoals DayZ, standalone en mod.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of in ieder geval me een richting kunnen geven.
Want ik vind me computer nu gewoon te traag lopen op sommige moment.

Met vriendelijke groeten,
Bash

[ Voor 3% gewijzigd door BashChaos op 22-12-2014 20:47 ]

Verwijderd

Er zijn een aantal onderdelen die je zal moeten upgraden om meet te doen met de hedendaagse game(Zeker FC4)

Ik zou beginnen met je ram gehugen up te graden naar 8gig en een nieuwe videokaart aanteschaffen.
Al is je CPU ook aan vervaning toe

Welke moederbord heb je? en welke voeding heb je?
zonder die info kunnen we je niet helpen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik vrees dat je op meerdere fronten inderdaad het haasje bent.

- Werkgeheugen uitbreiden naar minimaal 8GB
- Processor eigenlijk naar een snellere quadcore omzetten ... zoals pricewatch: AMD Phenom II X6 1055T Boxed nieuw of V&A aangeboden: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition tweedehands. Mocht je bord AM3+ ondersteunen heb je meer keuzes.
- Een nieuwe videokaart ... kijkende naar dat budget zal je dus voor games maximaal op de hoge middenmoot uitkomen. Denk aan een R9 270X bijvoorbeeld, beter dan de 750Ti kaarten. Of een tweedehands R9 280 / 7950 met 3GB geheugen voor wat meer toekomst. Zoek dan een boost model, zoals V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost of V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Succes!

De meeste mensen deugen!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
Ik vrees dat het tijd wordt voor een nieuw systeem... wat voor voeding zit er in je systeem?
Je RAM mag naar 8GB, er moet een krachtigere processor in en je videokaart is toe aan een upgrade voor de games die je noemt.

• BashChaos
Sorry voor het late reageren

Moederbord: Gigabyte Tech. GA-MA790XT-UD4P
Voeding is 520Watt

Mocht ik nou stapsgewijs dingen willen vervangen, waar kan ik dan het beste mee beginnen?

Daarnaast had ik ooit ergens gelezen dat mijn huidige video kaart goed kan samenwerken met een zelfde soort, zou dit misschien een handige, goedkope andere oplossing zijn? Of heeft dit niet echt invloed op mijn prestaties van mijn PC?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zoiets bestaat niet echt.
Je kan heus wel "upgraden", bijvoorbeeld je geheugen, een SSD, en daarna je videokaart. Punt is dat je CPU dan de bottleneck is. Nja nu zou je misschien een betere kunnen krijgen voor jouw mobo, maar eigenlijk moet je gewoon naar een nieuwe socket oftewel een andere mobo...
In elk geval is zo'n traject relatief duur omdat je ten eerste weinig bang voor je geld gaat krijgen, en na een x-aantal upgrades (met dus marginale snelheidswinst!) alles weer weg kan doen om compatible te zijn met je mobo (vid en geheugen deels losgelaten dan..).

Zo'n type PC ga je simpelweg niet meer upgraden, tenzij je toevallig nog een reepje geheugen hebt liggen, of een SSD. Misschien nog een videokaart die beter is of wat dan ook, maar je gaat er zeker geen geld meer aan spenderen.

Zie het maar als een oude auto, daar ga je de krasjes en deuken ook niet meer uithalen. Dat is het geld niet meer waard. Ja het kan, maar volgende week stopt je motor er misschien al mee ;)

Verwijderd

BashChaos schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:23:
Sorry voor het late reageren

Moederbord: Gigabyte Tech. GA-MA790XT-UD4P
Voeding is 520Watt

Mocht ik nou stapsgewijs dingen willen vervangen, waar kan ik dan het beste mee beginnen?

Daarnaast had ik ooit ergens gelezen dat mijn huidige video kaart goed kan samenwerken met een zelfde soort, zou dit misschien een handige, goedkope andere oplossing zijn? Of heeft dit niet echt invloed op mijn prestaties van mijn PC?
Het aantal wat wat je voeding zou moeten leveren zegt vrij weinig over de kwaliteit daarvan schroef je kast ff open en zet ff de specificaties of de naam en model hier.

Als je echt wil upgraden en een redelijke pc wil hebben voor de hedendaagse games zijn er drie odnerdelen die vervangen moeten worden.

Je grafische kaart
Je RAM geheugen
Je CPU

Ik denk dat als je echt een beetje prestatie winst wil zien je minimaal 200 euro moet spenderen.
Processors voor jouw moederbord socket worden niet meer geproduceerd dus je zou 2e hands moeten gaan kijken ( Ik heb een phenom2 x4 965 als je wilt)

Je Ram moet upgegrade worden naar 8 gig

Je grafische kaart zou ik ook 2e hands kopen. Je hobt op de V&A al voor 100 euro echt goede kaarten zoals je 7950. Als je voor nieuw wilt gaan zou je moeten denken aan een r9 270 ( 140 euro)
Ik heb tevens ook een oude 6870 voor je als je daarmee al tevreden bent.

Als je al die drie onderdelen hebt vervangen dan heb je wel weer een degelijk systeem.

Ik zou echter zoals anderen je al aanraden voor een nieuw systeem. ff doorsparen totdat je 400-500 euro hebt en je kan dan echt een goed systeem in elkaar knallen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:09:
[...]
Je grafische kaart zou ik ook 2e hands kopen. Je hobt op de V&A al voor 100 euro echt goede kaarten zoals je 7950. Als je voor nieuw wilt gaan zou je moeten denken aan een r9 270 ( 140 euro)
Ik heb tevens ook een oude 6870 voor je als je daarmee al tevreden bent.
€100 7950 (R9 280) vs €140 R9 270. Pak gewoon een bitcoin dumpkaart mee :) .

De meeste mensen deugen!

• BashChaos
Ok, ok, Na zoveel jaar wordt het dan toch tijd om mijn PC te vervangen. Bedankt allen voor jullie help en steun. Het zal een zware tijd voor mij worden getekend door dit sentimentele afscheid.

Groet Bash
Pagina: 1