Beste Tweakers,
Ben momenteel in de markt voor een SSD voor snelheidswinst.
reden dat ik een SSD wil is omdat ik me vreselijk irriteer aan de snelheid, alles gaat zo langzaam, hoop met een SSD een flinke vooruit gang te boeken.
Het plan is om er Windows op te zetten en een aantal programma's daardoor heb ik aan 128GB genoeg.
Al mijn andere dingen zoals film's en Muziek die staan op de HDD.
Heb een vrijstandaard PC met een ASUS Moederbord P5KPL-AM EPU
Word voornamelijk gebruikt voor office zaken en veel internetten af en toe word er ook een film mee gekeken.
Ben al een tijd op zoek maar door het grote aanbod weet ik niet welke geschikt is voor mij, verder heb ik waarschijnlijk er een stuk minder verstand van dan jullie.
Uiteraard heb ik voor onderzoek gedaan, en daar kwam dit lijstje naar voren.
pricewatch: Crucial M550 2,5" 128GB
pricewatch: Crucial MX100 128GB
Volgens Specs heeft de 256GB een hogere schrijf snelheid, is helaas wel een stuk duurder en van het extra geheugen ga ik waarschijnelijk geen gebruik van maken.
pricewatch: Crucial MX100 256GB
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
De Samsung goede specs maar volgens review's zegt dat vrij weinig verder is die niet beschermd tegen stroom uitval.
Bij deze is mij nou niet duidelijk of die bescherm is tegen stroom uitval aangezien ik via Google ergens heb gelezen dat die daar wel tegen beschermd is?
pricewatch: Sandisk Ultra Plus (Notebook kit) 128GB
Ik zoek een?
Een goede 128GB of meer SSD die betrouwbaar en snel is.
Het liefst eentje die tegen stroom uitval kan, voor de zekerheid niet dat er belangenrijken gegevens verloren gaan.
Wat is je budget?
Mijn Budget is ongeveer tussen de 0 en de 75 euro, daar zit nog wat rek in.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een merk voorkeur, maar moet wel redelijk bekent zijn dus geen exotische merk die je uit China moet importeren.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast heel erg bedankt.
Mvg, Michael.
Ben momenteel in de markt voor een SSD voor snelheidswinst.
reden dat ik een SSD wil is omdat ik me vreselijk irriteer aan de snelheid, alles gaat zo langzaam, hoop met een SSD een flinke vooruit gang te boeken.
Het plan is om er Windows op te zetten en een aantal programma's daardoor heb ik aan 128GB genoeg.
Al mijn andere dingen zoals film's en Muziek die staan op de HDD.
Heb een vrijstandaard PC met een ASUS Moederbord P5KPL-AM EPU
Word voornamelijk gebruikt voor office zaken en veel internetten af en toe word er ook een film mee gekeken.
Ben al een tijd op zoek maar door het grote aanbod weet ik niet welke geschikt is voor mij, verder heb ik waarschijnlijk er een stuk minder verstand van dan jullie.
Uiteraard heb ik voor onderzoek gedaan, en daar kwam dit lijstje naar voren.
pricewatch: Crucial M550 2,5" 128GB
pricewatch: Crucial MX100 128GB
Volgens Specs heeft de 256GB een hogere schrijf snelheid, is helaas wel een stuk duurder en van het extra geheugen ga ik waarschijnelijk geen gebruik van maken.
pricewatch: Crucial MX100 256GB
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
De Samsung goede specs maar volgens review's zegt dat vrij weinig verder is die niet beschermd tegen stroom uitval.
Bij deze is mij nou niet duidelijk of die bescherm is tegen stroom uitval aangezien ik via Google ergens heb gelezen dat die daar wel tegen beschermd is?
pricewatch: Sandisk Ultra Plus (Notebook kit) 128GB
Ik zoek een?
Een goede 128GB of meer SSD die betrouwbaar en snel is.
Het liefst eentje die tegen stroom uitval kan, voor de zekerheid niet dat er belangenrijken gegevens verloren gaan.
Wat is je budget?
Mijn Budget is ongeveer tussen de 0 en de 75 euro, daar zit nog wat rek in.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een merk voorkeur, maar moet wel redelijk bekent zijn dus geen exotische merk die je uit China moet importeren.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast heel erg bedankt.
Mvg, Michael.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.