spel advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Hallo,

Mijn partner en ik willen tijdens de kerst graag een spelletje spelen. Ja, ik bedoel dus een pc-spelletje.

We zoeken een builder zoals simcity/settlers, met betrekkelijk veel interactie. We willen dus samen spelen en niet zo zeer tegen elkaar. Er hoeft dus ook niet zo zeer een war element in te zitten. Samen bouwen zeg maar. Het zou wel leuk zijn als we ook echt wat kunnen doen in die 4 dagen van kerst/weekend. Sommige spelen hebben een nog al langzame start.

Het spel hoeft niet nieuw te zijn, ook niet oud, mag beide. Het zal wel een windows (7) spelletje moeten zijn. Verder zou het niet zo uitmaken hoe of wat.

Hebben jullie suggesties?

Ik heb zitten kijken naar Simcity, maar ik heb het idee dat het toch redelijk solistisch is? Ik heb ook gekeken naar Banished, maar dat lijkt me echt individueel.

Groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:42
Enige game waarmee ik ervaring heb en van toepassing is is Anno reeks. Laatste staat nog een paar dagen voor 12.5 euro op humblestore:

https://www.humblebundle....ompleteedition_storefront

Banished is idd enkel singleplayer. Tropico is naart schijnt ook iets gelijkaardig, maar nog geen ervaring mee, dus weet niet hoe het MP zit. Settlers is naar het schijnt niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Het enige wat mij te binnen schiet is OpenTTD, het hoeft niet multiplayer, maar als je het wilt is het wel verdomd goed mogelijk. Ook andere bouwspellen langsgegaan, maar SimCity 4 niet, Dwarf fortress niet verder schieten mij zo geen geschikte city builder games te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
OpenTTD heb ik "veel" gespeeld. Best lachen. Behoorlijk nostalgisch. Nee, SC4 niet, maar de nieuwe (2013) dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Settlers 7? Kan je samen tegen de computer doen.
Of Age of empires 2. Zit wel een war element in. Maar je kan ook samen tegen de computer spelen. In 4 dagen kan je behoorlijk wat potjes doen.

Simcity achtige spellen hebben allemaal toch een trage opbouw?

Verder werd Anno inderdaad genoemd. Anno 1404 is een zeer mooi spel. Ook wel een trage opbouw. Maar je kan samen spelen en elkaar helpen met grondstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
zoek het vorige topic op aub deze vraag is tijd geleden in alle detail hier al behandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
Ik heb eenzelfde vraag vorig jaar of het jaar ervoor gevraagd. Een jaar is een lange periode met VEEL nieuwe spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:16
Anno schiet me ook te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:26
Age of wonders misschien? De oudere versies kan je turn based achter elkaar doen. WEet niet of dit met AoW3 (de nieuwste) ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik stem voor OpenTTD. Lekker de multiplayer in met z'n tweeën aan één company werken. Daar kan je je wel vier vier maanden—uhm, dagen dan..—mee zoet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:33
Minecraft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Don't Starve Together (let op: beta!) vinden mijn vriendin erg leuk om te spelen. Het is wel een onvergeeflijke game (als je doodgaat moet je opnieuw beginnen), maar dit houdt de spanning er voor ons in. Elke keer als je opnieuw begint heb je weer wat nieuws geleerd en wordt het een stukkie makkelijker.

Het spel is eerst uitgebracht als Singleplayer, maar aangezien er veel animo was voor multiplayer is er ook een standalone versie uitgebracht waar je met elkaar in dezelfde map kunt. De naam van de game geeft al een indruk van waar het spel over gaat: survival. Als je nieuwsgierig bent kun je uiteraard even youtuben naar de gameplay. (nogmaals, het is nog in beta dus er zullen nog bugs in zitten en het is nog niet af)

[ Voor 7% gewijzigd door Roflzor op 23-12-2014 15:31 ]

Verwijderd

Exploderende Kittens. Het is een zeer strategisch spel maar ook leuk. Je kunt spelen met 2 tot 5 vrienden (of vreemden online met het installatiebestand van techbigs). Spelers trekken kaarten totdat iemand een exploderend kitten trekt.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Leuk dat je je hebt geregistreerd satoimuda en nog beter dat je bij wilt dragen, maar dit topic is erg oud. Daarnaast leunt het ook erg richting een opsomtopic, en dat is niet de bedoeling. Daarom gaat dit topic nu dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.