Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoi,

Sinds een week ben ik op zoek naar een Windows tablet als cadeau. € 300,- is mijn budget en kwam eigenlijk vrij duidelijk uit op de Surface 2 en Lumia 2520. Hieronder een opsomming van mijn indruk over deze twee:

Lumia:
+ later op de markt gebracht
+ krachtiger op grafisch gebied
+ beter contrast en kleurenweergave
+ sneller opladen (?)
+ dunner / lichter
+ betere / strakkere looks

- micro usb 3.0
- minder kwaliteit toetsenbord
- kleiner beeld

Surface:
+ fullsize usb 3.0
+ groter beeld
+ goed toetsenbord (al kan dat niet op schoot?)

Als ik dat zo zie, pakt de Lumia in principe beter uit. Tenzij de pluspunten een grote rol spelen. Die van het toetsenbord kan ik me bijvoorbeeld goed voorstellen. De fullsize 3.0 is misschien te omzeilen met een converter. De beeldverhouding is denk ik een kwestie van smaak. Ik denk dat de Lumia misschien wat onhandiger is qua beeldformaat, maar of dat in de praktijk nou zo waarneembaar is..?

Welke zien jullie als de betere aankoop? En hoezo is de Surface 2 een stuk populairder? Ik zie op pricewatch maar 1 review voor de Lumia, en 44 voor de Surface 2..?

...

• Luxicon
Hoi,

Sinds een week ben ik op zoek naar een Windows tablet als cadeau. € 300,- is mijn budget en kwam eigenlijk vrij duidelijk uit op de Surface 2 en Lumia 2520. Hieronder een opsomming van mijn indruk over deze twee:

Lumia:
+ later op de markt gebracht
+ krachtiger op grafisch gebied
+ beter contrast en kleurenweergave
+ sneller opladen (?)
+ dunner / lichter
+ betere / strakkere looks

- micro usb 3.0
- minder kwaliteit toetsenbord
- kleiner beeld

Surface:
+ fullsize usb 3.0
+ groter beeld
+ goed toetsenbord (al kan dat niet op schoot?)

Als ik dat zo zie, pakt de Lumia in principe beter uit. Tenzij de pluspunten een grote rol spelen. Die van het toetsenbord kan ik me bijvoorbeeld goed voorstellen. De fullsize 3.0 is misschien te omzeilen met een converter. De beeldverhouding is denk ik een kwestie van smaak. Ik denk dat de Lumia misschien wat onhandiger is qua beeldformaat, maar of dat in de praktijk nou zo waarneembaar is..?

Welke zien jullie als de betere aankoop? En hoezo is de Surface 2 een stuk populairder? Ik zie op pricewatch maar 1 review voor de Lumia, en 44 voor de Surface 2..?

...

Verwijderd

Zoals je zelf al zei is de Lumia later op de markt gekomen in NL. De gebruikersgroep is gewoon groter. Heb zelf een RT. Als ik nu zou moeten kiezen dan ga ik voor de Lumia. Al is het maar omdat je er een simkaart in kan doen. Groot voordeel wat mij betreft.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
De lumia pakt misschien beter uit, maar ik zou toch voor de surface gaan, betere ondersteuning voor ongeveer alles. En het toetsenbord kan uit mijn ervaring wel op je schoot, misschien niet altijd handig maar het gaat zeker wel.

• Luxicon
Bedankt voor jullie reacties zo snel. Ik vind het moeilijk kiezen. De Lumia kost € 250,- en de Surface 2
€ 300,-. Wat voor ondersteuning is beter voor de Surface? Doel je op de eventuele extra hardware of de service van Microsoft bijvoorbeeld?

...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:27
Luxicon schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:49:
De fullsize 3.0 is misschien te omzeilen met een converter.
Als je het veel wilt gebruiken is een normaal USB-poort wel fijn, scheelt adapters meesleuren.
De beeldverhouding is denk ik een kwestie van smaak.
Beeldverhouding is bij beide hetzelfde, namelijk 16:9.

Ik denk dat het alleszins niet zoveel uitmaakt en het vooral belangrijk is welke je het prettigst in de hand vind liggen en het meest praktisch in gebruikt vind. Hoe belangrijk vind je 3G? Ik denk wel dat het VaporMg van de Surface 2 een stuk duurzamer en degelijker is dan het plastic van 2520.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Luxicon
Ja, ik zou eigenlijk niet weten wat iemand op een USB 3.0 poort aan zou willen / kunnen sluiten. Er staat ook een Windows 8 laptop in huis voor het administratieve gebeuren. 3G lijkt me voor onderweg bedoeld, waar er geen WiFi beschikbaar is. Ik denk niet dat het veel gebruikt zal gaan worden, als het überhaupt wel gebruik van gemaakt zou worden.

Maar goh, ik had het idee dat de beeldverhouding van de Lumia anders was. Het ziet er smaller uit. Dat is niet zo. Dat maakt m'n kijk wat positiever betreft de Lumia.
Duurzaamheid is belangrijk. Goed punt.

Eerlijk gezegd neig ik zelf naar de Lumia, al is de Surface het meer gekozen en misschien wel beter product.
De Lumia komt wat meer 'punchy' over, terwijl de Surface meer degelijkheid uitstraalt. Al vind ik het toetsenbord voor de Surface (als die er komt) wel een stuk stijlvoller.

Uiteindelijk draaien ze beiden op Windows 8.1 RT. Is het daarom zo dat de gebruikservaring eigenlijk identiek is?

...

• Luxicon
Excuses voor de extra post, maar anders wordt het denk ik gemist.
Is het bekend wanneer de Surface 3 op de markt komt? De Surface 3 Pro is er al. Ik zag dat de prijs van de Surface 2 tijdens de release niet veel hoger is dan nu. Om die reden kan de Surface 3 een optie zijn en kan me voorstellen dat die de 2 misschien wel flink verbeterd. Wel zonde dat dat niet voor de feestdagen al markt de markt komt.

...

• Luxicon
Het wordt zeker de Surface 2 met de Surface Type Cover 2. Onder andere omdat de Surface kwalitatief beter gebouwd is en minder bleeding heeft. Dat samen met een full usb 3.0 poort en het keyboard design / oplader (die magnetisch bevestigd wordt). Ik twijfel tussen 32GB en 64GB. Is jullie ervaring dat de 32GB snel volraakt of zou iemand dan echt een 'downloader' moeten zijn? Windows en dergelijke neemt al wat ruimte in, plus dat het waarschijnlijk een schijf zal zijn met effectief zo'n 28GB geheugen. De Surface 3 (enkel Pro versies) komt denk ik niet meer als ik het zo zie. Waarschijnlijk koop ik de 64GB versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 23-12-2014 14:59 ]

...

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 21:24
heeft dit model lumia ook 3g/4g (simkaart)? zou voor mij evt. een groot pluspunt zijn.

Edit: net ff op google gekeken, dit lumia model heeft ook 3g/4g.
Bij bbc in de aanbieding voor 249 euro ;)

[ Voor 48% gewijzigd door securitymayo op 23-12-2014 23:51 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Een van de voornaamste redenen dat men voor de Surface gaat en niet voor de Lumia is omdat er Windows RT op de Lumia staat, dit word door veel mensen als een groot nadeel gezien aangezien je er geen native x86 of x64 apps op kan draaien. Er zijn voor zo ver ik weet wel genoeg apps voor de Windows RT variant maar een simpel .exe bestand werkt dus al niet op de Lumia.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54

RayNbow

Kirika <3

Vicros schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:31:
Een van de voornaamste redenen dat men voor de Surface gaat en niet voor de Lumia is omdat er Windows RT op de Lumia staat
De Surface 2 draait ook RT.
Luxicon schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:34:
En hoezo is de Surface 2 een stuk populairder? Ik zie op pricewatch maar 1 review voor de Lumia, en 44 voor de Surface 2..?
De Lumia tablet is waarschijnlijk minder populair vanwege beschikbaarheid. Hij kwam veel later naar Europa dan de VS en was in het begin alleen te verkrijgen in de UK.

[ Voor 43% gewijzigd door RayNbow op 24-12-2014 10:34 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
De Surface is natuurlijk wel dé Windows-tablet, zal ook de reden zijn waarom er meer reviews voor zijn.

Je kunt overwegen om een Windows 8-tablet uit China te importeren. Voor rond de 150 euro heb je dan een 8" tablet met 2GB ram, 32GB rom en volwaardig Windows 8 en een Office 365 licentie voor een jaar. Meer info in dit topic: Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets. Verzendtijd is natuurlijk wel langer.. denk aan 2-3 weken met standard shipping. Kan sneller, maar meer kans dat je dan nog moet bijbetalen aan invoerkosten.

Windows RT is overigens redelijk beperkt. Een Chromecast aansturen lukt bijvoorbeeld onder Windows alleen met Chrome, wat niet beschikbaar is voor Windows RT.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorik90 op 24-12-2014 10:46 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik dacht dat de Surface 2 een normale Windows installatie had net als de pro , niet dus.

Ik zie ook dat de Surface wat meer gebouwd is als laptop vervanger met ingebouwde stand , de Lumia heeft dit niet maar moet er een hoesje voor gebruiken.
Jorik90 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:45:
Je kunt overwegen om een Windows 8-tablet uit China te importeren. Voor rond de 150 euro heb je dan een 8" tablet met 2GB ram, 32GB rom en volwaardig Windows 8 en een Office 365 licentie voor een jaar. Meer info in dit topic: Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets
Ik sluit me hierbij aan , ik heb afgelopen maand een Onda v102w uit China gehaald met toetsenbord cover voor ~€250 incl import kosten & Dhl shipping , hiervoor heb ik een 10.1 inch tablet met een quadcore processor , 1920x1200 display en Windows 8.1. Tablet was er trouwens met 6 werkdagen.

• vlaanv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 15:34
Deze Nokia 2520 kost 249, ook quadcore en een 10,1 inch 1920x1080 display. Nokia Power keyboard kost idd wel wat extra en Windows RT ipv 8.1. Daar staat wel tegenover dat je 4G en garantie hebt en ik denk (maar heb nog nooit een Onda in mijn handen gehad) een degelijkere bouw. Dus ik kan de afweging voor Nokia 2520 goed begrijpen.

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:31

LDVC

Let's get it over with

Voornaamste voordeel van de Lumia is de aanwezigheid van een sim slot. Verder zijn beide qua specs ongeveer gelijk (dus ook beiden voorzien van RT 8.1). Lumia is vooral minder populair vanwege slechte / late verkrijgbaarheid in Nederland.
Ik heb zelf een Surface 2 en ben daar erg over te spreken. Ingebouwde kickstand vind ik erg handig en in combinatie met Type Cover goed te gebruiken als laptop vervanger (iig voor de werkzaamheden die ik verricht op mijn werk).
Ik vond zelf de constructie van het toetsenbord voor de Lumia wat minder; is nogal een groot, lomp ding wat veel ruimte inneemt. Ook vind ik full size USB slot makkelijker, want geen gedoe met verloop stekkertjes.
Als je de tablet puur als media device wil gebruiken, dan zou ik voor de Lumia kiezen (ivm beter leesbaar scherm en imo coolere looks). Wil je het als productivity device gebruiken, dan zou ik voor de Surface 2 gaan (mits je geen noodzaak tot 3G/4G verbinding hebt)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
LDVC schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:50:
Voornaamste voordeel van de Lumia is de aanwezigheid van een sim slot. Verder zijn beide qua specs ongeveer gelijk (dus ook beiden voorzien van RT 8.1). Lumia is vooral minder populair vanwege slechte / late verkrijgbaarheid in Nederland.
Surface 2 RT heeft ook een 4G optie.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik zou beide tablets links laten liggen en kijken voor een chinese tablet of een 2-1 Windows laplet zoals de Asus T100 of Acer Switch. Puur op het feit dat op die apparaten een volledige Windows versie draaien. Nu nog in Windows RT stappen is naar mijn inziens niet verstandig.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

Topics samengevoegd.

[ Voor 63% gewijzigd door The Wizard op 24-12-2014 18:30 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Luxicon
Bedankt voor jullie reactie en het samenvoegen van de topics. De genoemde punten heeft voorkeur gegeven aan de Surface, omdat de tablet niet als een soort mobiel gebruikt gaat worden, maar eerder productief + de standaard gemakken die de tablet biedt.

Wat ik gekocht en al gegeven heb is de Surface 2 64GB met Surface Type Cover 2. Dat was precies de tablet die m'n pa op het oog had, dus dat is mooi meegenomen.

Bedankt voor het meedenken en de hulp!

...

Pagina: 1