Toon posts:

Windows Update Error 800703F1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik kan mijn windows 8.1 niet updaten. Ik krijg Error 800703F1. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie... alleen kan ik hier weinig mee. Heb dat allemaal al geprobeerd en doorgelezen zonder resultaat. ben nu met anti-malware aan het scannen.

Edit: Ik heb meerdere scans uitgevoerd met Comodo antivirus en malwarebytes anti-malware. deze hebben in totaal 10 verdachte bestanden gevonden en verwijdert. Echter heeft dit geen invloed op windows update.

Maar... nu heb ik gemerkt, dat ik ook mijn GPU driver niet kan updaten. Hierbij krijg ik ook foutmeldingen... iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:35

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

toevallig niet de KB3004394 geinstalleerd staan. als dat wel zo is, die update moet je verwijderen. dat verklaart waarschijnlijk het probleem dat je videokaart driver niet kan installen of updaten.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danny666 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:40:
toevallig niet de KB3004394 geinstalleerd staan. als dat wel zo is, die update moet je verwijderen. dat verklaart waarschijnlijk het probleem dat je videokaart driver niet kan installen of updaten.
Die update heb ik (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Die update is ingetrokken dus die krijg je ook niet.
Maar... nu heb ik gemerkt, dat ik ook mijn GPU driver niet kan updaten. Hierbij krijg ik ook foutmeldingen... iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Foutmeldingen! Gelieve die te plaatsen

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:05:
[...]
Bedankt voor je reactie... alleen kan ik hier weinig mee. Heb dat allemaal al geprobeerd en doorgelezen zonder resultaat. ben nu met anti-malware aan het scannen.
Kun je even uitleggen waar we dat kunnen teruglezen in je zeer uitgebreide topicstart?

Je hebt maar liefst vier hele regels in je topicstart staan, het is niet dat je heel veel informatie geeft is het wel? ;)

Kijk voor de gein even in het algemeen beleid naar de eisen die gesteld worden aan een topicstart:
Houd je bij het openen van een topic altijd aan deze quickstart. Het is niet alleen makkelijk voor jezelf om hem erbij te houden, maar je kunt er ook simpelweg allerlei ergernissen mee voorkomen en een hoop van jouw tijd en die van je medegebruikers besparen.
  1. Zorg dat je bekend bent met het Algemeen Beleid.
  2. Verzin een goede topictitel die zo duidelijk mogelijk aangeeft wat je probleem is.
  3. Dus bijvoorbeeld niet "[Windows] Profielprobleem" maar "[Vista] Profielwijzigingen worden niet opgeslagen".
  4. Afhankelijk van het subforum waar je je vraag wil stellen kan een zogeheten tag ("Vista" in het hierboven genoemde voorbeeld) wenselijk zijn. Controleer dit even in de huidige lijst met topics en in de plaatselijke beleidstopics.
  5. Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
  6. Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
  7. Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen. Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
  8. Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
  9. Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
  10. Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
  11. Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
  12. Plaats je vraag in één topic in één forum.
  13. Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
Stap 5 t/m 8 ontbreken compleet in je topicstart. Kun/wil je de topicstart dan ook even zo volledig mogelijk aanvullen? Ik begrijp dat het lastig is, als je niet zo heel goed in de materie zit. Maar geef in elk geval even aan welke stappen je al geprobeerd hebt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:00:
[...]

Kun je even uitleggen waar we dat kunnen teruglezen in je zeer uitgebreide topicstart?

Je hebt maar liefst vier hele regels in je topicstart staan, het is niet dat je heel veel informatie geeft is het wel? ;)

Kijk voor de gein even in het algemeen beleid naar de eisen die gesteld worden aan een topicstart:

[...]

Stap 5 t/m 8 ontbreken compleet in je topicstart. Kun/wil je de topicstart dan ook even zo volledig mogelijk aanvullen? Ik begrijp dat het lastig is, als je niet zo heel goed in de materie zit. Maar geef in elk geval even aan welke stappen je al geprobeerd hebt.
oke, mijn excuses.
Welke updates ik probeer: KB2955164, KB2990967 en KB2954879

Als volgt:
5. het probleem is dus dat ik zowel windows zelf, als drivers (van bv nvidea) niet meer kan updaten.
6. na veel fora berichten gelezen te hebben en onderzoek gedaan te hebben schijnt het te liggen aan dat mijn pc geen backups kan maken voor updates. Dat is dus hoogst waarschijnlijk het probleem
7. Ik heb de autofixer van Windows gebruikt, die aanbevolen is bij dit soort problemen. ook heb ik simpele oplossingen geprobeerd zoals het decimaalteken veranderen in een '.'. Dit heeft beide niet geholpen. Er wordt aanbevolen om bepaalde registerwaarden te veranderen, maar aangezien ik die fix alleen gevonden heb voor windows 7 en ik er verder niet heel veel verstand van heb, durf ik dat niet aan (in het voorbeeld worden registermappen besproken die ik helemaal niet heb). Ook heb ik geprobeerd de updates apart te installeren... zonder succes
8.-
9.-
10. foutmelding: Error 800703F1. soms zijn er andere, maar die weet ik niet uit mijn hoofd en zijn er meestal niet. degene die ik gegeven heb is altijd aanwezig.

11. Het probleem is dus (hoogst waarschijnlijk) dat er iets mis is met de update backup functie in windows. hoe of waar dit vandaan komt is mij onbekend. pc is net 1 maand oud.

Ik hoop dat iemand met deze informatie wel een oplossing heeft!
Alvast bedankt,
Pagina: 1