Toon posts:

[SEO] Organisch bezoekersaandeel vs doorkliks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Begin november heb ik op mijn site een blogberichtje geschreven rondom een bepaald onderwerp, enigzins met een SEO-insteek. Rondom 29 november begon het verkeer aan te trekken en krijg ik er sinds de laatste 2-3 weken zo'n 100 bezoekers per dag op. Dat heeft ook te maken met het feit dat het product erg seizoensgevoelig is. Super natuurlijk (en het converteert ook best leuk), maar ik was vooral benieuwd welke keywords men precies gebruikt. Tijdens het zoeken kwam ik op een paar interessante dingen:

Vanuit Google Analytics heb ik tussen 1-11 en nu 30 doorkliks op 1745 vertoningen. Als ik dezelfde periode pak in Google Webmaster Tools kom ik op deze zelfde periode uit op 7 kliks op 1643 vertoningen. Vooruit, Webmaster Tools loopt een paar dagen achter, maar het is wel een aardig verschil. Zo'n 70% van mijn siteverkeer komt via organisch binnen, om maar even de verhouding aan te geven.

Vanuit Analytics wordt wel aangegeven dat van de 1763 paginaweergaves op het artikel, 716 vanuit organisch zoekverkeer komt. Zet die 716 weergaves naast zo'n 30 doorkliks, dan is dat een behoorlijk verschil. Uiteraard gaat het hier niet om unieke bezoekers, dus het zal wat later uitvallen, maar dan nog verschilt het enorm.

Hoe kan dat verschil zo groot zijn?

Ik kreeg ook veel 'not provided' te zien, wat ik een beetje heb proberen af te vangen met tips uit dit artikel: https://blog.kissmetrics.com/unlock-keyword-not-provided, maar dan nog kom ik niet tot heel veel nieuwe keyword inzichten :/ anders dan dat 'not provided' nu wordt getoond als 'np - permalink' waaruit ik wel kan opmaken dat ze iets rondom het onderwerp zoeken.

Herkent iemand deze situatie en hebben jullie inzichten om te delen?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoodweerBenelux
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-12-2017
Hey Svank

Ik heb al ondervonden dat sites die sterk seizoensgevoelig zijn minder vlot scoren in Google omdat ze telkens buien het seizoen een stuk van trafiek verliezen omdat het minder goed in de merkt ligt. Lijkt een constant gevecht te zijn tussen sociale referrals (Facebook), het schrijven van goede content en het promoten van oude content. Een behoorlijk lastig gevecht wanneer je dat dag in dag uit moet doen. Gelukkig begint het op een gegeven moment te renderen. Succes!

Onweer - extreem weer - winter? Check www.noodweer.be