Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

TV + Home Theatre oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Mijn vader wil van zijn oude 30" lcd tv af en wil een nieuwe setup, waar hij naast TV ook blu-ray en dingen als netflix en gedownloade films op wil kunnen kijken.
De wensen zijn als volgt:

De TV heeft hij het liefst UHD. Als ik andere topics hier lees lijkt de consensus dat UHD een mooie gimmick is, maar vooralsnog niet veel aan waarde toevoegt door het gebrek aan aanbod. Ik denk dat ik hem wellicht zou kunnen overtuigen, maar aangezien de prijsklassen redelijk dicht bij elkaar liggen is het ook een geval "waarom niet". De gewenste maat is ongeveer 42" door gebrek aan ruimte in de kamer. Hij heeft het liefst geen losse decoder maar een CI+ module voor interactieve tv, van Ziggo. Zo'n beetje alle tv's in deze maat lijken deze mogelijkheid te hebben, dus dat lijkt me geen probleem. De TV komt aan een wallmount te hangen die 180 graden te draaien moet zijn omdat er twee zithoeken zijn waarvandaan gekeken zou worden. Als de tv niet gebruikt wordt, moet deze dicht op de muur zitten dus een mooie dunne tv heeft de voorkeur.

Voor gedownloade films en andere media bestanden wordt een HTPC/Media center overwogen met OpenELEC+XBMC(Kodi), met specs zoals in de BBG van afgelopen november, met 3TB hdd erin. Die lijken nu op een mooi prijspunt te zitten. Blu-Ray discs schijnen te kunnen werken door de Blu-Ray plugin voor XBMC/Kodi te gebruiken, kan iemand dit bevestigen?

Mijn twijfels liggen vooral nog bij het surround sound systeem. Het lijkt het makkelijkst te werken door een HDMI-ARC te gebruiken en dan de TV en HTPC via HDMI op het surround sound systeem aan te sluiten. Als dit niet handig blijkt te werken is optisch natuurlijk ook prima. Omdat de TV vanaf twee verschillende zithoeken bekeken kan worden die tegenover elkaar staan, lijkt een draadloze oplossing het beste. Hier is iets als de pricewatch: Philips Fidelio E5 ideaal. De twee losse boxen kunnen makkelijk verplaatst worden om achter de juiste bank te staan. Geluidskwaliteit is wellicht niet de beste voor dit prijspunt, maar ik zie niet zo gauw een andere oplossing hiervoor en ben niet zo thuis in de audio.
Besturing zou zo veel mogelijk plaatsvinden via een Logitech Harmony One afstandsbediening, die is al in bezit.

Wat is je budget?
TV tot zo'n €1000, meeste tv's rond deze maat lijken daar (ver) onder te zitten
Wallmount tot €300
HTPC zou rond de laatste BBG liggen
Surround sound zo'n €500-€600(?), mogelijk omdat TV ruim binnen budget valt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV, Netflix, HBO, BluRay, gedownloade films/TV series etc te gaan bekijken. Van gamen is geen sprake.

Wat heb je zelf al gevonden?
TV zou iets als de pricewatch: LG 42UB820V Zwart kunnen worden. Indien geen UHD, lijkt deze mooi: pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart Voor een beugel lijkt pricewatch: Vogel's THIN 245 grijs een mooie oplossing. De HTPC zou iets in de richting van de BBG kunnen worden. Voor een surround sound systeem ziet een pricewatch: Philips Fidelio E5 er mooi uit, ik heb niet zoveel verstand van audio dus ik weet niet of er een betere oplossing is.

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Is de AMD A4 apu in de BBG sterk genoeg voor UHD / FHD3D playback? Of zou een A6 een betere optie zijn? En werkten Blu-Ray discs met OpenELEC+XBMC of is een losse blu-ray player noodzakelijk?
  • HDMI-ARC lijkt prima voor de HTPC, maar speelt dit ook het geluid af als de CI+ module gebruikt wordt, of is het handiger om gewoon alles via SPDIF out naar een surround sound systeem te doen?
Bij voorbaat dank,
Redono

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je vader een 4K televisie wil hebben van zo'n 42 inch moet hij de huiskamer ook gaan herindelen. Op een dergelijke formaat moet je op maximaal zo'n 1,5 meter van het scherm gaan zitten om de meerwaarde te ervaren van deze hogere resolutie. Lijkt me vrij onzinnig.

Een surround set die op beide plekken gebruikt kan worden lijkt me een lastige. Van de genoemde Philips kun je inderdaad de rear speakers verplaatsen omdat deze draadloos zijn. Maar dan zit je nog altijd met je front speakers te kijken. Het lijkt me maar een onpraktische bedoeling worden en geluidstechnisch ook niet al te best. Ik zou je adviseren om één zithoek te promoveren tot "hoofd" luisterruimte en daar voor een goede oplossing te kijken. In de tweede zithoek, gewoon de speakers van de tv gebruiken. Voor de audio zul je voor het geld van de Philips genoeg betere alternatieven kunnen vinden.