Eigenaardig probleem met amd7970HD icm 2 schermen (2x1080)

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 17:29
Ik heb er een foto van gemaakt, deze is hier te bekijken: Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/j7sqio.jpg

Dit probleem doet zich vooral voor als ik een filmpje via youtube probeer te bekijken zo'n 4 van de 5 keer. Als ik een game open heb op mijn hoofd scherm, dan gebeurd het vrijwel zeker zodra ik ernaast iets van video afspeel. Het is soms te 'fixen' door het filmpje te sluiten en als dat niet werkt door een nieuwe filmpje te openen (dan gaat het echter weer fout zodra dat filmpje is afgelopen).

Ik heb echt geen idee wat het probleem kan zijn, ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Windows 7/8/10 hebben allemaal precies dit
- Driver update 3 versies terug + de laatste beta (nu vervangen met een volle release, ook deze toont dit probleem).
- Met maar een scherm heb ik het probleem nog niet gehad.

Het ene scherm is een BenQ die op 120hz werkt, het ander een Dell 2312 die op 60hz werkt. (dat lijkt me niet het probleem, maar ik zal vanavond proberen met beide op 60hz)

[ Voor 3% gewijzigd door jorde op 22-12-2014 16:42 . Reden: foto gefixt ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Dit probleem komt me bekend voor, had ik ook iets van een jaar geleden.

Weet alleen niet echt meer hoe ik het opgelost heb...

Probeer eerst maar eens hardware acceleration uit te zetten, als dat niks doet... Klok je mem wat omlaag.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mem moet juist hoger :P. De 2d clockspeeds zijn wss iets te laag.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als je meerdere schermen gebruikt, zou de memspeed op 3d clockspeed moeten draaien evt checken met msi afterburner of gpu-z.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 22-12-2014 17:57 ]

|2600k|Asus 290|

• jorde
Hardware acceleration uitgezet in chrome. Heb de speeds iets omhoog geclockt. Al vind ik het vreemd als het daar daadwerkelijk aan ligt, aangezien ik de kaart nooit over- of underclockt heb.

Edit: Sinds gisteren avond is het niet meer gebeurd na de wijzigingen.

[ Voor 16% gewijzigd door jorde op 23-12-2014 11:46 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14

Nemesizz

Untouchable

jorde schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:46:
Hardware acceleration uitgezet in chrome. Heb de speeds iets omhoog geclockt. Al vind ik het vreemd als het daar daadwerkelijk aan ligt, aangezien ik de kaart nooit over- of underclockt heb.

Edit: Sinds gisteren avond is het niet meer gebeurd na de wijzigingen.
Het probleem zit em juist dat je met 2 schermen een hogere kloksnelheid nodig hebt.
Met 1 scherm kan zo'n kaart het vaak met idle clocks wel aan, maar dual screen moet metname het geheugen op een hoger tandje draaien. Meestal gaat dat goed, maar ook in een aantal gevallen blijft de clockspeed op de snelheid van 1 scherm hangen, gevolg is dus beeld corruptie en in bepaalde extreme gevallen crashed je hele PC (been there, done that :P ).
En wat ook soms mis gaat (stel dat de clockspeeds wel omhoog gaan) is dat het voltage 'vast' blijft zitten op idle, dan raakt je beeld ook corrupt.

Mijn Radeon 5770 vertikte het om de clockspeeds omhoog te gooien met 2 schermen en dan kreeg je ook zulke gekke dingen (mijn Radeon was dan ook het toppunt van een 'maandag morgen model' ).

• jorde
Nemesizz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:28:
[...]

Het probleem zit em juist dat je met 2 schermen een hogere kloksnelheid nodig hebt.
Met 1 scherm kan zo'n kaart het vaak met idle clocks wel aan, maar dual screen moet metname het geheugen op een hoger tandje draaien. Meestal gaat dat goed, maar ook in een aantal gevallen blijft de clockspeed op de snelheid van 1 scherm hangen, gevolg is dus beeld corruptie en in bepaalde extreme gevallen crashed je hele PC (been there, done that :P ).
En wat ook soms mis gaat (stel dat de clockspeeds wel omhoog gaan) is dat het voltage 'vast' blijft zitten op idle, dan raakt je beeld ook corrupt.

Mijn Radeon 5770 vertikte het om de clockspeeds omhoog te gooien met 2 schermen en dan kreeg je ook zulke gekke dingen (mijn Radeon was dan ook het toppunt van een 'maandag morgen model' ).
Bedankt voor de extra info :). Ik heb dat idee eerlijk gezegd ook van mijn Radeon :+ . Ik wijtte het vooral aan de drivers, maar misschien is het de graphische kaart zelf wel.
Pagina: 1