Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TURBOTURBINE
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-01-2021
Vraagje, ik wil een Trakstor Xintron tablet kopen, daar staat Android op, nu vroeg ik me af of iemand dit mischien wil uitleggen, ik heb dit nooit gedaan namelijk, anders koop ik mischien een tablet waar ik niks mee kan.

Het is al wel gedaan met een Google Nexus serie las ik op internet, dit samen met nog andere tablets hebben een atom processor met HD graphics, dat leek mij wel geschikt voor ubuntu/lubuntu!

Wat ik me dus afvroeg, je kan dus opstarten in een boot menu en dan Super user inschakelen, is dat voldoende om een andere OS erop te zetten? of heb ik een of andere gekraakte ROM nodig van android? die je dus moet zien te vinden voor dit type, als dat nodig is wellicht van een ander type zoals een Asus Memopad die dezelfde processor heeft, mischien dit dit ook helemaal niet nodig.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik had deze vraag eigenlijk bij tablets moeten zetten, mijn excuses.

[ Voor 4% gewijzigd door TURBOTURBINE op 22-12-2014 16:29 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het OS zal wel geschikt gemaakt moeten worden voor de tablet zelf. Zomaar een OS er op flashen gaat dus niet werken. Ik vermoed zomaar dat Ubuntu niet geschikt gemaakt is voor de tablet die jij wil kopen. Maar dat kun je met even zoeken wel vinden.

Je kan met roottoegang en een unlockte bootloader weliswaar een andere ROM installeren, maar het is dus niet zo dat alles dan ook werkt.

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum.

• TURBOTURBINE
RoD schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:34:
Het OS zal wel geschikt gemaakt moeten worden voor de tablet zelf. Zomaar een OS er op flashen gaat dus niet werken. Ik vermoed zomaar dat Ubuntu niet geschikt gemaakt is voor de tablet die jij wil kopen. Maar dat kun je met even zoeken wel vinden.

Je kan met roottoegang en een unlockte bootloader weliswaar een andere ROM installeren, maar het is dus niet zo dat alles dan ook werkt.

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum.
Super, bedankt, aha dus je flasht de bootloader OK.
Nee idd dat snap ik problemen met video geluid enzo, beetje vaag, ik heb er gister over gelezen, sommige zeggen dat idd, maar er zijn er nog meer die met een kort antwoord op een ubuntu forum zeggen, ja dat moet kunnen, en er zijn op youtube ook zat filmpjes van niet Nexus apparaten waar het op staat, van hele goedkope android tablets tot apparaten die iets meer kosten dan deze, die hebben lang niet allemaal een atom x86 processor, maar mischien hebben zij custom ubuntu/drivers, dat kan natuurlijk.

Er zijn ook veel mensen die vragen naar Ubuntu Touch, dat snap ik ook niet echt want voor zover ik het begrijp is dat dus een haast niet werkende demo(of was maar dat is iig niet erg duidelijk in welke staat dat verkeerd)
Daarbuiten wil ik helemaal geen Ubuntu Touch want daar kan je geen normale applicaties op draaien en ik wil juist vage dingen als SDR radio/ besturings software etc etc erop hebben.

Ik ga zo nog even speuren!

[ Voor 15% gewijzigd door TURBOTURBINE op 22-12-2014 16:55 ]

• TURBOTURBINE
Ik ga nog eens ff lopen spitten, lijkt wel een of andere afspraak tussen fabrikanten dat loop devices support, stom

[ Voor 255% gewijzigd door TURBOTURBINE op 22-12-2014 19:21 ]