MSI K7T Turbo (6330) standaard pci overclocked?

Pagina: 1
Acties:

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Hy , een vriend van mij heeft net een MSI K7T Turbo gehaald met een Thunderbird 1Ghz (133/266), nou loopt die 7,5 x 133 = 1000 maar hij zegt dat z'n PCI bus nu 44 mhz is en z'n AGP 88 mhz. Dit hoort toch niet? Volgens mij moeten de pci en agp als je gewoon default je cpu draait 33 mhz pci en voor de agp 66 mhz zijn , kan iemand hier iets over vertellen?
PS , ik kon hier nix over in de search vinden. alvast bedankt.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 14:44
Standaard is het toch 1/3 voor pci en 2/3 voor agp? dan kloppen die cijfers.

Maar je moet het ook handmatig in kunnen stellen in je bios ofzo, maar als het werkt waarom zou je. het is in ieder geval sneller als 33pci 66agp

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Ik heb eens ergens gelezen dat bij bv Abit de devider pas omschakelt bij een instelling van 134 FSB ipv 133. Laat ie dit eens proberen.

Verwijderd

De K7 turbo heeft een fsb van 100 (200) volgens mij. Geen fsb van 133 (266). De fsb staat volgens mij dus veel te hoog! Ik heb even bij www.msi-computer.nl voor je gekeken. Helaas... de productspecificatie waren niet te benaderen. Heeeeeeeel traaaaaag
Kijk zelf nog even voor de zekerheid als de site beter te benaderen is....
Default is dus 100 volgens mij voor deze plank. Overklokt dus mischien dat het spulletje dus bij 134 weer goed staat zoals eerder geopperd werd. Mijn eerste MSI K7 Tpro hab deze optie tot een bepaalde BIOS update ook... Na de BIOS update was deze optie weg... Max fsb 132! Er waren toen alleen geen Athlons met een fsb van 133... Moest met clear cmos het zootje weer recht breien toen ik dit prbeerde.

Verwijderd

Het is bij MSI een beetje verwarrend met die modelnummers (K7T Pro, K7T Turbo, etc hebben alle het modelnummer 6330)maar de K7T Turbo = model 6330 Versie 3.0, kan dmv een jumper op standaard 100 en 133 gezet worden.

• Hellhound
Nou ik heb de manual hier liggen maar het is dus echt een K7T Turbo (ms-6330) , ik begrijp wel dat de pci en agp nu overclocked zijn (resp. 44 en 88 mhz) maar ik vind het zeer vaag dat dit gebeurt op het moment dat de cpu dus gewoon default staat (7.5 x 133) aangezien hij een 1 ghz Athlon 266 heeft neem ik aan dat dit dus de default stand is.

Verwijderd

Zit het jumpertje op de plank?

Verwijderd

Jah, je hebt gelijk.....is ook vreemd. Laat ie eens proberen de laatste bios te flashen, dat is geloof ik versie 2.7 (zie MSI site)

Verwijderd

ik heb even op de site van Norrod gekeken voor de product specs. Volgens hun is de fsb 100 (200)... Mischien heb je de oude versie van de Turbo?

• Hellhound
Hij heeft die versie 2.7 er al op staan , maar helpt nix . Hij heeft inderdaad jumpers op z'n mobo om te switchen tussen 100 en 133 fsb , maar aangezien hij een 266 Cpu heeft moet die dus op 133 staan (en draait ook gewoon goed )op 100 mhz wordt z'n cpu dus niet herkend , DUH :) . Wat ik dus het vreemde vindt , is dat als je de CPU gewoon op z'n default draait , dat je dan al je PCI en AGP loopt te overclocken :? .

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 22:56 schreef klausewitz het volgende:
De K7 turbo heeft een fsb van 100 (200) volgens mij. Geen fsb van 133 (266). De fsb staat volgens mij dus veel te hoog! Ik heb even bij www.msi-computer.nl voor je gekeken. Helaas... de productspecificatie waren niet te benaderen. Heeeeeeeel traaaaaag
Kijk zelf nog even voor de zekerheid als de site beter te benaderen is....
Default is dus 100 volgens mij voor deze plank. Overklokt dus mischien dat het spulletje dus bij 134 weer goed staat zoals eerder geopperd werd. Mijn eerste MSI K7 Tpro hab deze optie tot een bepaalde BIOS update ook... Na de BIOS update was deze optie weg... Max fsb 132! Er waren toen alleen geen Athlons met een fsb van 133... Moest met clear cmos het zootje weer recht breien toen ik dit prbeerde.

Ik heb em ook en dus 266 fsb !
Tb1200/266fsb en op default dus 9x133 (1200)

Verwijderd

CPU Socket A for AMD(R) Duron / Athlon 600MHz ~ 1.4GHz
Chipset VIA(R) KT133A chipset / VT82C686B
FSB 200 / 266MHz
Main Memory 168-pin unbuffered DIMM x3, maximum 1.5GB
Slots AGP x1, CNR x1, PCI x6
Audio / Video Chip Integrated DirectSound AC'97 Audio
On-Board IDE Ultra DMA 33 / 66 / 100 , Promise 20265R IDE RAID 0/1
Dimension ATX Form Factor PCB Mainboard

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 23:15 schreef Hellhound het volgende:
. Wat ik dus het vreemde vindt , is dat als je de CPU gewoon op z'n default draait , dat je dan al je PCI en AGP loopt te overclocken :? .
Dat is ook vreemd, maar naar wat ik gelezen heb schijnt dit bij die Abit ook zo te zijn.

Verwijderd

Raar. Volgens http://www.msi-technology.de/ heb je inderdaad de keuze uit 100/133. Goed is het dus niet...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik denk dat de software die je gebruikt niet helemaal snapt wat een 266 mhz bus is en dergelijke... tenminste, lijkt me sterk dat ie echt overgeklokt is...
probeer es andere software

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Wie zegt dit trouwens.... Je vriend? Haalt hij mischien de info met een verouderd progje? Wat zegt MSI Fuzzi Logic III? Straks is het een of ander fout en oud progje wat ons bezig houdt....

• Hellhound
Hij heeft het getest met Sisoft Sandra 2001 Pro. Hij zit hier naast me en zegt dat hij het nog niet getest heeft met Fuzzy Logic III , dat heb ik m nu dus ook ff aangeraden als 1ste te doen . Iig bedankt voor de info (ook namens hem ) . Ik zal het voorlopig nog ff met m'n brakke p2 350 moeten doen :'( .

Verwijderd

Rustig door sparen. Is er nog geen K7T Pro2 of 2a als 2e handsje ergens in de aanbieding? 128mb PC133 wordt bij mij in de buurt voor 70 gulden aangeboden. Je hoeft direct geen turbo aan te schaffen....
Tja geloof.... gelijk heb je....

• Hellhound
Ja hoor , hij heeft het nu gecheckt met Fuzzy Logic III en die geeft wel gewoon de goeie specs (pci 33 en agp 66 mhz) , t'is dus gewoon een foutje van Sisoft Sandra !! |:( . Het leek me ook al sterk , bedankt allemaal.

Verwijderd

ik heb dat bord ook, en met sisoft sandra geeft ie gewoon 33/66 pci/agp mhz aan..
Pagina: 1