Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Cisco EPC3928AD paar seconden uit, naar bridge?

Pagina: 1
Acties:

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Hoi Medetweakers,

Ik heb een vraagje.

Momenteel is het zo, mijn Cisco EPC3928AD functioneert als hoofd router, met wifi functie uit.
Ik heb daar 2 pc's op aan gesloten, en 1 wifi routertje die verderop in huis staat.
Nu heb ik af en toe last op mijn pc, die dus rechtstreeks op de Cisco EPC3928AD zit, dat bijvoorbeeld skype even voor 1-5 seconden uitvalt, en dan weer verder gaat. Ik hoor die klachten vanaf de andere kant van de lijn, dan zeggen ze dat ik even weg val.

Wat ik me dus afvraag, als ik de Cisco EPC3928AD in bridge modus laat zetten door ziggo, en de wifi router dan gelijk daar achteraan gooi, zouden dan die uitvallertjes weg kunnen gaan? Want je blijft wel dezelfde aansluiting gebruiken van die Cisco EPC3928AD.

Graag hoor ik of er meer zijn die last hebben van dit probleem m.b.t dat het even voor een paar seconden weg valt

Groet,

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Het is afhankelijk van de oorzaak van je probleem. Als het een gevolg is van bijvoorbeeld de belasting van de Cisco, dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn (zit je potentieel nog met een uitdaging voor je kabels). Om dat te bepalen zou je op een andere client moeten kijken of het probleem daar ook optreedt.

Branden de NIC lampjes op je computer als het optreedt?
Geeft Windows een melding?
Zou je eens een ping tweakers.net -t willen uitvoeren (en dan hopen dat het optreedt)? Dan kan afgeleid worden wie er niet meer reageert.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Internet valt geregeld een halve minuut uit ofzo. Laat weten of bridge mode geholpen heeft!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Houdt er rekening mee, dat als je de Cisco in bridge-mode laat zetten, je je 2PC's er niet meer op kan aansluiten.
In bridge-mode is er maar 1 LAN poort actief op de Cisco en die heb je nodig voor je wifi-router, want die moet je netwerk gaan regelen (Extern (WAN) IP oppikken en DHCP-server).