iCloud wachtwoord wordt niet herkent voor Apple Mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik meerdere mailadressen.
Mijn hoofdmailadres voor Apple is die van mijn Apple ID. Destijds een onherkenbare naam aan gegeven zeg maar ABC123@icloud.com. Als alias gebruik ik mijn eigen naam@icloud.com.

Daarnaast heb ik nog wat zakelijke gmailadressen.

De mail van mijn vrouw is ook een iCloud account.

Sinds een paár maanden inmiddels al weer blijft mijn ABC123@icloud.com account ineens vrägen om een wachtwoord. Dat wachtwoord weet ik, want dat is het wachtwoord van mijn Apple ID.
Maar dat herkent hij dus al een tijdje niet meer?

Ik gebruik wel two factor authentication. Wellicht dat het daar mee te maken heeft? Maar ik zie nergens waar ik daar mee terecht kan bij het instellen van dat mailadres?

Op mijn iPad iPhone etc. Werkt het wel gewoon.
Nogmaals. Het heeft dus wel gewerkt, maar ineens (weet niet meer wat de aanleiding meer was) wordt het wachtwoord niet meer herkent op mijn MacBook.

Iemand een idee waarom dit Wachtwooord niet werkt op mijn MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
krijg je wel mail binnen op dat abc123 dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dit zijn niet erg belangrijke mails. komt eea van Apple op binnen.

ok...Wacht even... Ik wilde dit dus checken op mijn iPad. Maar daar stond het account niet actief.
Geactiveerd en daarbij moest ik mijn wachtwoord ingeven toen ik mail wilde ophalen. Ook daar pakt ie dat wachtwoord niet.

Voor de duidelijkheid:
Dit mailadres is mijn AppleID. Ik weet mijn AppleID en ik weet het wachtwoord daarvan (gebruik het dagelijks voor de appstore en laatst om e.e.a. te wijzigen in mijn AppleID).
Dit wachtwoord zou dan toch ook voor het instellen/gebruik van de mail moeten gelden?

Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb aangepast.

Ik gebruik LastPass als WW manager en daar heb ik niks vastgelegd. Daar staat gewoon het wachtwoord dat ik dus dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 15:42

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

En als je op icloud.com inlogt? Of op je apple id -beheer-pagina bij apple.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kan gewoon inloggen op icloud.com of de beheerpagina's met inlog ABC123@iCloud.com (of me.com) plus WW en verficatiecode. Daar namelijk ook al zitten zoeken of het iets met de tweestapsverficatie te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Dat heeft het zeker. Programma's die dat niet ondersteunen moeten een "gewoon" wachtwoord hebben. Dat kan je per applicatie instellen op appleid.apple.com --> Wachtwoord en beveiliging --> Genereer een app-specifiek wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
verrekt...inderdaad ja. Dat is toch vreemd eigenlijk? Je zou toch verwachten dat je hier op geattendeerd wordt? Ik dacht dat die app-generieke wachtwoorden bedoeld waren voor apps van derden?

Dus niet voor je ww van mail zoals je dat ingeeft bij instellingen op de iPad.

Maar via het gegenereerde wachtwoord werkt het nu wel!
Pagina: 1