Hallo Mede Tweakers,
Ik heb de volgende situatie, waarbij ik wat advies/suggesties zoek:
Mijn moeder is geopereerd aan dr ogen, en helaas is niet alles goed verlopen.
Dit alles heeft tot gevolg dat alle (digitale media) vergroot moet worden om goed leesbaar te zijn voor haar.
Nu heeft ze een Nexus 10inch tabblet gehad, waarbij ze alle goed kan vergroten doormiddel van zoomen.
Dit is redelijk werkbaar voor de kleinere werkzaamheden. Maar e-mails typen hierop, en verslagen voor haar werk maken zijn niet optimaal.
Nu heb ik haar achter mijn eigen pc gezet, 24inch full hd. Met een ingestelde resolutie van 1024*768 en de icoontjes via de windows instellingen op groot.
Dit was redelijk leesbaar /werkbaar voor haar.
Mijn redenatie zou dus zijn, een 27inch scherm zou het weer werkbaar moeten maken voor haar.
Nu zit ik met de volgende vragen;
- Klopt mijn redenatie, "bigger=better" ?
- Zouden er (aanwijsbare) voordelen zijn voor een tv t.o.v. een monitor?
- Zijn er misschien tweakers met een zelfde ervaring? en hoe was zijn jullie hier mee omgegaan?
- Of heeft iemand nog andere suggesties/ tips ?
PS: ik heb de optie 'vergrootglas' van Windows al een keer laten zien aan haar, maar daar wordt ze vooral misselijk van omdat je daarmee het overzicht kwijt lijkt te raken.
Alvast allen bedankt voor de input
Ik heb de volgende situatie, waarbij ik wat advies/suggesties zoek:
Mijn moeder is geopereerd aan dr ogen, en helaas is niet alles goed verlopen.
Dit alles heeft tot gevolg dat alle (digitale media) vergroot moet worden om goed leesbaar te zijn voor haar.
Nu heeft ze een Nexus 10inch tabblet gehad, waarbij ze alle goed kan vergroten doormiddel van zoomen.
Dit is redelijk werkbaar voor de kleinere werkzaamheden. Maar e-mails typen hierop, en verslagen voor haar werk maken zijn niet optimaal.
Nu heb ik haar achter mijn eigen pc gezet, 24inch full hd. Met een ingestelde resolutie van 1024*768 en de icoontjes via de windows instellingen op groot.
Dit was redelijk leesbaar /werkbaar voor haar.
Mijn redenatie zou dus zijn, een 27inch scherm zou het weer werkbaar moeten maken voor haar.
Nu zit ik met de volgende vragen;
- Klopt mijn redenatie, "bigger=better" ?
- Zouden er (aanwijsbare) voordelen zijn voor een tv t.o.v. een monitor?
- Zijn er misschien tweakers met een zelfde ervaring? en hoe was zijn jullie hier mee omgegaan?
- Of heeft iemand nog andere suggesties/ tips ?
PS: ik heb de optie 'vergrootglas' van Windows al een keer laten zien aan haar, maar daar wordt ze vooral misselijk van omdat je daarmee het overzicht kwijt lijkt te raken.
Alvast allen bedankt voor de input