Toon posts:

Qnap TS-269 Pro aansluiten TV & Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Een praktische vraag waar ik helaas het antwoord nog niet op heb gevonden. Ik ben voornemens een Qnap TS-269 Pro aan te schaffen waarbij ook de mogelijkheden tot een mediaplayer inzitten (XBMC).

Echter nu wil ik graag de Mediaplayer aansluiten via HDMI op mijn TV. Mijn modem echter staat in de meterkast. Nu wil ik niet een UTP kabel door mijn huis trekken om ook de NAS hierop aan te sluiten (alhoewel dit nu de enige mogelijkheid lijkt). Ik kan ook een wifi dongel aanschafen, maar dit komt de snelheid wefer niet ten goede. Ik heb geen SMART tv om media te streamen. Ik heb hier overigens ook niet de beste ervaringen mee (haperend beeld, niet alle bestandsformaten te streamen).

Kortom, ik weet het even niet. Hoe hebben jullie je NAS aangesloten? Any tips, tricks of suggesties? Ik hoor het het graag.

Thanks

Joost

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb zelf ook een QNAP (TS112P) waarvan ik ook films en series stream, dit gaat echt heel erg goed! Wel via een kabeltje, draadloos is echt waardeloos. De enige 2 manieren om data vanuit je nas richting je tv te krijgen is draadloos of via een utp kabel. Powerlink moet je niet willen, die krengen vallen uit zodra je de stofzuiger/magnetron aanzet...

Kortom: wil je een degelijke oplossing -> UTP.
Tip: heb je al een coax-kabel vanuit je meterkast naar de tv, trek die terug (met daaraan een goeie trekveer geknoopt), en trek dan tegelijk de coaxkabel met een nieuwe utp-kabel weer in die buis.