Band isolerend of juist geleidend bedoelt ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:34
Hallo mede tweakers.

Ik heb me monitor aan het tweaken had een vraagje.
Het band wat hier gebruikt wordt is dit juist bedoelt als isolerend of geleidend ?

Ik heb het proberen te meten, maar me multimeter is blijkbaar stuk kwam ik achter.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Op de plek waar het band zit moet dadelijk lijm komen te zitten.
Zodoende wil ik het graag weten.

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1412/89413/3kIew.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door 88Gamer88 op 22-12-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:01
Die strip is geleidend. Heeft volgens mij iets met EMI te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Ik ga effe googlen op EMI strip thanks.

Weet je toevallig of ik deze kan verwijderen en dan gewoon iets anders maken om als geleiding te dienen ?
dat tenminste wel verbondenstaat met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit heeft inderdaad te maken met aarding e.d. Zo'n strip is ervoor om gevoelige electronica te kunnen grounden naar de behuizing, zodat er geen "vreemde" spanningen opgewekt kunnen worden.
Vaak zitten dit soort printjes in behuizingen die compleet van metaal zijn gemaakt zodat signalen van buitenaf geen invloed hebben. Je kunt proberen of de monitor gewoon werkt zonder behuizing, waarschijnlijk wel als je geen magnetron of iets dergelijks in de buurt hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit zorgt dat de behuizing (er zal wel een metalen achterplaat op horen) volledig elektrisch verbonden is. Je verhoogt het risico op storing door de achterplaat weg te laten maar persoonlijk heb ik daar nog geen last van gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:48

Dogooder

dus...

Het is een EMC strip, en al is zijn de beschrijvingen boven niet onwaar. Meestal zitten ze erin om juist het apparaat niet te veel te laten storen op de omgeving. Dit is noodzakelijk om aan de juiste standaarden te voldoen. EN55022 bijvoorbeeld, is weer onderdeel van CE.
Grote kans dat je apparaat gewoon blijft werken, enkel je CE is niet meer geldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
maar als ik nu bv mn TV bekijk.. daar zit leuk wat shielding in.. echter alleen richting het LCD paneel en een schotje tussen de voedingsprint en de andere print.

verder 0,0 aan shielding naar achter / zijkanten oid... ook zit er geen (zichtbare) coating op het kunstof... of iets wat de boel met andere shielding verbind?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Bedankt voor de informatie :).

Ik heb het deels verwijderd zo dat ik lijm oppervlakte heb kunnen creëren.
Het scherm werkt zo te zien nog uitstekend.

Ieder geval bedankt voor de info :*)
Pagina: 1