Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

laptopspeakers Lenovo x120e gaan na minuut uit

Pagina: 1
Acties:

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
Ik heb een vreemd probleem met mijn x120e, het doet zich zowel onder windows 7, als onder linux voor dus het lijkt me een hardware probleem. Wat gebeurt er; de speakers scheiden er ongeveer een minuut na het opstarten mee uit, als ik een koptelefoon aansluit werkt deze wel gewoon, om het raarder te maken, als ik de koptelefoon er dan uit haal werken de speakers weer even. Heeft iemand dit probleem eerder bij de hand gehad? wat zou de oplossing kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben het met je eens ben dat een fout die zich bij twee OS'n voordoet niet in de richting van software wijst, al weet je maar nooit.
Als het de hardware is, is een defect dat afhankelijk is van de temperatuur het meest logisch.
Ik zou proberen verschillende temperatuurcondities aan te brengen en te kijken of de tijdsduur dat de speakers blijven werken hiervan afhankelijk is. Zo ja, dan lijkt het de hardware. Zo nee, dan zou het toch de software kunnen zijn. Bv. de manier waarop de drivers en jouw laptop (niet goed) samenwerken. Dit is echter onlogisch als het eerder met dezelfde drivers wel goed ging.

Gelukkig vriest het, dus lijkt het mij geen probleem de laptoptemperatuur even flink omlaag te brengen ;)

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Temparatuur van de laptop zal niet tientallen graden omhoog of omlaag schieten met het in en uitpluggen van een koptelefoon dus daar zal het niet aan liggen ;)
Zou zeggen een brak poortje, misschien dat die sluiting maakt. Kijk anders even in de beheertool van je geluidskaart of die iets aangeeft wanneer het geluid niet meer werkt (bijv. headset aangesloten oid)

Fixing things to the breaking point...

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Temparatuur van de laptop zal niet tientallen graden omhoog of omlaag schieten met het in en uitpluggen van een koptelefoon dus daar zal het niet aan liggen ;)
Nee. Niet die van de hele laptop, maar lokaal kan een component, welke het "vermogen" voor de speakers moet leveren, wel opwarmen. Welliswaar is het speakervermogen erg klein, maar dat zijn de componenten ook. Al zou ik het met je eens kunnen zijn als je het argumenten opvoert, dat de warmte door al de afschermlagen in een moederbord nauwelijks tot temperatuurverhoging van één componentje zou leiden. Maar dan nog, we hebben het over een mogelijk hardware defect. Zolang je de oorzaak niet kent, moet je met alles rekening houden.
Zou zeggen een brak poortje, misschien dat die sluiting maakt.
En dit is precies wat ik bedoel. Waarom klapt dat "brakke" poortje na 'n minuut om. Temperatuur kan de oorzaak zijn. Dit zal echter onderzocht moeten worden, want vanaf onze positie kunnen we vaak alleen "long shots" geven ;)

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?