Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:32
Beste forumleden,

Ik wil al mijn blu-rays en dvd's rippen en opslaan op een NAS of server zodat ik ze kan streamen en ik dus geen optische apparaten meer nodig heb. Ik gebruik hiervoor de software AcrokVideo Converter Ultimate.

Het probleem is dat wanneer ik deze software gebruik mijn CPU naar 100% belasting gaat en dan temperaturen haalt van 90 graden of zelfs meer. Mijn fans en optische drive maken dan ook veel geluid. Ik gebruik de CPU-fan die bij de CPU werd meegeleverd. Hetzelfde geldt voor mijn case-fans. Kan ik dit probleem simpelweg oplossen door betere koeling te installeren of zit er misschien een probleem in de hardware. De CPU heeft een temperatuur bij normaal gebruik van ongeveer 40 graden.

Mijn hardware is:

Case: Cooler Master CM 690 III
Moederbord: ASUS Maximus VI Formula
CPU: Intel Core i7 4790K / 4 Ghz (geen overclock)
Optische drive: ASUS BC 12D2HT

Montage is gedaan door azerty.nl

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:14
heb je al eens aan de CPU koeler gevoeld? wordt deze wel warm wanneer jouw CPU zo heet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
Nee dat heb ik niet getest, maar dat durf ik nu ok niet meer. De PC heeft zichzelf al een paar keer uitgeschakeld, omdat de CPU te heet werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 00:48
Met welk programma test je de temperaturen? Probeer ook eens een andere. Voel ook even aan de CPU koeler, als deze niet goed gemonteerd is dan is er een slechte hitteoverdracht en wordt deze ook niet heet.

En hoe zit het met de airflow van je systeem/plaatsing fans?

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
http://www.techsupportfor...burntest-100c-869138.html

lijkt erg op jou probleem. je kan ook voor een andere koeler gaan. die zal dat probleem niet hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door loki504 op 22-12-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn023
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 21:04
Met een programma als HWInfo kan je ook de moederbord temp uitlezen, wordt deze ook warm? En zoals hierboven gezegd voel eens aan de heatsink zelf of die warm wordt anders zou het een slecht gemonteerde heatsink kunnen zijn of slechte pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
Ik heb het even getest. De heatsink wordt gewoon warm. Met het moedermord gebeurt niets vreemd, dus ik verwacht dat het dan opgelost kan worden met een betere CPU-koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Warm? of heet?
Als de cpu echt 90 graden haalt, zal het bepaald niet lekker voelen (boven de 50 graden, vinden de meeste mensen het erg uitnodigend om los te laten :P )

Het klinkt alsof het blok geen goed contact maakt met de cpu, en als gevolg daarvan maar een deel van de warmte weet af te voeren.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
Als je je CPU langere tijd 100% belast en je hebt een stock cooler, dan zal deze zeker 90 graden worden. Warmer dan 90 graden moet'ie als het goed is niet worden, dan gaat'ie nanelijk throttelen (gas terug nemen) om die temperatuur niet te overschrijden. De fan draait in dit geval altijd maximaal dus dat'ie veel lawaai maakt is ook niet verwonderlijk.

Een betere koeler monteren heeft absoluut de voorkeur in dit soort situaties. Het zal behoorlijk in de performance schelen en vaak minder lawaai maken ook.
Je koeler opnieuw monteren met betere koelpasta wat hierboven geopperd wordt, kan misschien een klein beetje schelen, maar als je toch de hele boel gaat demonteren zou ik gelijk een echt goeie koeler monteren. De stock koeler is gewoon ontoereikend voor dit soort zware taken.

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook een slecht exemplaar zijn die te heet wordt.
Normaal gesproken zou onder volle belasting de Intel boxed koeler moeten voldoen.
Zitten alle pinnen goed vast?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 01:00:
Het kan natuurlijk ook een slecht exemplaar zijn die te heet wordt.
Normaal gesproken zou onder volle belasting de Intel boxed koeler moeten voldoen.
Zitten alle pinnen goed vast?
Dat is absoluut niet het geval. Bij volle belasting zal de boxed koeler het nooit langer dan enkele tientallen seconden uithouden. Er staan een aantal interessante artikelen over de prestaties van koelers hier op Tweakers: reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

zjweele13 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:35:
Het probleem is dat wanneer ik deze software gebruik mijn CPU naar 100% belasting gaat en dan temperaturen haalt van 90 graden of zelfs meer. ....
Ik gebruik de CPU-fan die bij de CPU werd meegeleverd. ....
De CPU heeft een temperatuur bij normaal gebruik van ongeveer 40 graden.

Mijn hardware is:
CPU: Intel Core i7 4790K / 4 Ghz (geen overclock)
Montage is gedaan door azerty.nl
Ik heb vorige maand ook bij Azerty een pc in elkaar laten zetten met een i7 4790K met stock cooler.
Deze belden mij zelfs op om aan te geven dat de processor erg warm werd tijdens hun tests en betere koelpasta gebruiken hielp ook niet.
Verder de pc op laten sturen naar mij, aangezien ik verwacht dat veel ervaring hebben met het assembleren van de pc.
De processor wordt bij mij gewoon 40-45 graden bij normaal gebruik en de warmte wordt gewoon redelijk goed afgevoerd
Ik kan misschien in de zomer kijken of de koeling iets te weinig is, maar voorlopig lijkt dit gewoon goed te werken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:47
Heb je ooit al eens de AMD FX9590 op een stock cooler gezien?
(75 graden idle)

welke cooler heb je er eigenlijk op zitten?

gr

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Xanquezer schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:01:
Heb je ooit al eens de AMD FX9590 op een stock cooler gezien?
(75 graden idle)

welke cooler heb je er eigenlijk op zitten?

gr
Volgens mij bent u verdwaald :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:47
Ja, denk t ook |:(
This nu ook al laat, ik ga naar bed :X

DPC Chef-kok :)

Pagina: 1