Mijn huidige PC gaat al weer heel wat jaartjes mee, maar onderhand is de voeding versleten en is het moederbord beschadigd (toch bijzonder dat ie het zo lang heeft volgehouden als je bedenkt wat ie allemaal heeft meegemaakt -> o.a. een blikseminslag overleeft) en is het tijd om eens wat te vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt, deze PC zal voor allerlei doeleinden gebruikt gaan worden. Denk aan het spelen van games maar ook fotobewerking, programmeren en 3D-modeleren. (C++ en JS met name). Ook komen er 2 OS'en op te staan (Ubuntu en Windows 7)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zet het systeem zelf in elkaar en ik zat ong. te denken aan een budget van +- 450 euro (incl verzending).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van randapparatuur ben ik al voorzien en ik heb ook een oude hardschijf (250GB) die ik meeneem. Op deze hardeschijf staat Ubuntu geinstalleerd (partitie van 50GB).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem. Voor de GPU wacht ik sowieso totdat de GTX960 uitkomt. Zelfs al is deze te duur voor mijn budget, de prijzen van andere kaarten zullen ongetwijfeld verschuiven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVidia voor de GPU. Naast dat ik ook CUDA acceleratie gebruik heb ik mijn hele leven al NVidia en ben er dik tevreden over.
Ik heb het liefst een strakke, gesloten kast. En vooral geen gaas!
Ga je overklokken?
Niet per se. Misschien een keer voor de leut, maar dan nog niet extreem.
Het lijstje wat ik in gedachten had ziet er als volgt uit (met GTX750 Ti als placeholder). Ik heb een ATX moederbord gekozen om er voor te zorgen dat ik nog wat expansie mogelijkheden heb):
Er zijn twee punten van twijfel:
- zal ik de HDD vervangen door een SSD?
- heeft het zin om iets extra uit te geven voor sneller geheugen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt, deze PC zal voor allerlei doeleinden gebruikt gaan worden. Denk aan het spelen van games maar ook fotobewerking, programmeren en 3D-modeleren. (C++ en JS met name). Ook komen er 2 OS'en op te staan (Ubuntu en Windows 7)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zet het systeem zelf in elkaar en ik zat ong. te denken aan een budget van +- 450 euro (incl verzending).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van randapparatuur ben ik al voorzien en ik heb ook een oude hardschijf (250GB) die ik meeneem. Op deze hardeschijf staat Ubuntu geinstalleerd (partitie van 50GB).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem. Voor de GPU wacht ik sowieso totdat de GTX960 uitkomt. Zelfs al is deze te duur voor mijn budget, de prijzen van andere kaarten zullen ongetwijfeld verschuiven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVidia voor de GPU. Naast dat ik ook CUDA acceleratie gebruik heb ik mijn hele leven al NVidia en ben er dik tevreden over.
Ik heb het liefst een strakke, gesloten kast. En vooral geen gaas!
Ga je overklokken?
Niet per se. Misschien een keer voor de leut, maar dan nog niet extreem.
Het lijstje wat ik in gedachten had ziet er als volgt uit (met GTX750 Ti als placeholder). Ik heb een ATX moederbord gekozen om er voor te zorgen dat ik nog wat expansie mogelijkheden heb):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Gigabyte F2A88X-D3H | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | BitFenix Comrade Zwart | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 46,80 | € 46,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 445,60 | |
Er zijn twee punten van twijfel:
- zal ik de HDD vervangen door een SSD?
- heeft het zin om iets extra uit te geven voor sneller geheugen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX321C11SR/4 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 106,95 | |
AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB