Bizar probleem met Time Capsule in Yosemite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
sinds Yosemite hebben zowel ikzelf (rMBP) en mijn echtgenote (MBA) het probleem dat we als we via finder naar shared gaan en proberen toegang te krijgen tot de Time Capsule we een Connection Failed krijgen. Ook klikken op connect as werkt niet.

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/a5U1ke7T

Time Machine backups werken voor beide wel perfect

en als ik via Command + K naar de Time Capsule browse lukt het van de eerste keer wel.

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/HFsXl2dQ

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/2Ie0f4cx

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Heb je al geprobeerd om het opgeslagen wachtwoord van de Time Capsule in je keychain te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
joon schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:21:
Heb je al geprobeerd om het opgeslagen wachtwoord van de Time Capsule in je keychain te verwijderen ?
Nee nog niet, zal dit namiddag eens proberen, maar leek me niet het probleem aangezien het wachtwoord nooit verandert is en het wel werkt via Command+K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
boosterbosch schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:26:
[...]

Nee nog niet, zal dit namiddag eens proberen, maar leek me niet het probleem aangezien het wachtwoord nooit verandert is en het wel werkt via Command+K
Nou ik had het toevallig een paar weken geleden nog na een upgrade naar Yosemite, op een of andere manier werkte het opgeslagen wachtwoord niet meer.
Na het verwijderen uit de keychain en opnieuw opslaan werkte het ineens weer.

Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de WiFi problemen die Yosemite heeft maar probeer dit eerst maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
joon schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:37:
[...]

Nou ik had het toevallig een paar weken geleden nog na een upgrade naar Yosemite, op een of andere manier werkte het opgeslagen wachtwoord niet meer.
Na het verwijderen uit de keychain en opnieuw opslaan werkte het ineens weer.

Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de WiFi problemen die Yosemite heeft maar probeer dit eerst maar eens :)
mmm zal het namiddag eens testen. WiFi problemen heb ik met Yosemite op beide machines, Mac Mini nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
Ik heb hetzelfde probleem met een Macbook en iMac.

Na een reboot connect ie weer prima. Password verwijderen uit Keychain geprobeerd en dan lukt het (meestal) wel weer. 'Connect as' klikken werkt overigens ook vaak voor mij.

Vermoed dat het een bug is in Yosemite waar connecties niet worden afgesloten, want met langere uptime komt bij mij het probleem vaker voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Jimmie op 22-12-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
het verwijderen uit Keychain heeft het probleem niet opgelost.

eerste 2 keer dat ik de share opende werkte het perfect, 10 minuten later probeer ik opnieuw ... connection failed en connect as werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
En ik maar denken dat het aan mijn NAS zou liggen.
( Synology Diskstation DS212J )

Zal hier vanavond ook eens naar kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Xantios schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:20:
En ik maar denken dat het aan mijn NAS zou liggen.
( Synology Diskstation DS212J )

Zal hier vanavond ook eens naar kijken !
het vreemde is dat ik het enkel heb met mijn Time Capsule, mijn NAS (Netgear ReadyNAS Duo) heeft dit probleem compleet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
boosterbosch schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:16:
[...]

het vreemde is dat ik het enkel heb met mijn Time Capsule, mijn NAS (Netgear ReadyNAS Duo) heeft dit probleem compleet niet.
babbelt je NAS toevallig SMB en je TimeCapsule AFP ?
mijn NAS babbelt toevallig beide ( omdat ik dat zo geconfigged heb ) en ik lijk het alleen via AFP te hebben, maar het hoeft niet persee het zelfde probleem te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook.
Ik ben net gemigreerd naar een nieuwe iMac met Yosemite en de Timemachine backups mislukken de helft van de tijd omdat de Airport Timecapsule niet gevonden kan worden. Ik had een schedule aangemaakt dat Timemachine 1 backup doet per nacht. Dit heb ik nu maar weer standaard gezet want dat werkte nooit.

Ook dat gedrag in Finder - de ene keer wel connectie, de andere keer niet.

Er is al erg veel te vinden over deze problemen, in het algemeen klaagt men steen en been over Yosemite wireless netwerk gedrag.
Een en ander heeft te maken met een compleet nieuwe DNS deamon genaamd "discoveryd" en ook met de nieuwe Airdrop methodes die over je Wifi gaan via een aparte interface (AWDL0) - tenminste, dat vinden de wizards op het internet - tot nu toe helpt niets.

Errors in system.log zijn ongeveer gelijk voor Finder en backupd - Error 64 : kan host niet vinden... joh.

NetAuthSysAgent[13712]: ERROR: AFP_GetServerInfo - connect failed 64

com.apple.backupd[13722]: NAConnectToServerSync failed with error: 64 (Host is down) for url: afp://...

Soortgelijke problemen ook regelmatig met Airport Utility die Airport Time Capsule en Express' niet kan vinden.

Ik zit met smart te wachten op 10.10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Wat bij mij geholpen heeft (weet natuurlijk niet of dat bij anderen ook de oorzaak is) is de IP van de Time Capsuke te veranderen van DHCP naar fixed.
Deze heeft bij mij alleen de NAS functie, en het lijkt met Bonjour te maken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Orii schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:34:
Wat bij mij geholpen heeft (weet natuurlijk niet of dat bij anderen ook de oorzaak is) is de IP van de Time Capsuke te veranderen van DHCP naar fixed.
Deze heeft bij mij alleen de NAS functie, en het lijkt met Bonjour te maken te hebben?
mijn time capsule is ook mijn airport extreme en heeft al een vast IP adres (192.168.0.1)
Pagina: 1