Ik heb een flink aantal sites die bij Webstekker worden gehost en die momenteel gehackt zijn of worden. Ik kan soms realtime zien dat er vreemde bestanden op de sites worden geplaatst - met name zoekmachine-spam. Van Webstekker zelf word ik niets wijzer. Volgens hun NOC zijn er 'security issues' en 'storingen'. Ook als je belt, krijg je geen enkele duidelijkheid over wat er precies speelt. Op twitter slechts een enkel bericht van een medeslachtoffer, maar verder is het helemaal stil. Toch heb ik het idee dat dit een vrij grootschalige hack is die bovendien al ruime tijd (enkele weken!) aan de gang is. Wie herkent dit?
Die hack kan natuurlijk van verschillende kanten komen. Via de back-end van jouw websites. Maar ook via verschillende wegen in de server zelf.
Leg het probleem altijd eerst bij jezelf. Sluit uit dat jóuw website niet gehackt is. Daarna kan je de hoster voorzien van de informatie die jij omtrent de vermoedelijke hack hebt verzameld. Samen zullen jullie eruit moeten komen.
Leg het probleem altijd eerst bij jezelf. Sluit uit dat jóuw website niet gehackt is. Daarna kan je de hoster voorzien van de informatie die jij omtrent de vermoedelijke hack hebt verzameld. Samen zullen jullie eruit moeten komen.
Klopt natuurlijk. Maar als Webstekker geen enkele informatie geeft, is het natuurlijk moeilijk om zelf iets te doen. Ik baal ook het meest van non-informatie van Webstekker.
Er zitten overigens ook domeinen bij die geen back-end hebben, maar slechts een HTML-template.
Er zitten overigens ook domeinen bij die geen back-end hebben, maar slechts een HTML-template.
Ze hadden je natuurlijk wel wat tips mogen geven.
Die bestanden kunnen er dan waarschijnlijk maar via één manier opkomen. En dat is via je FTP accounts. Verander daar uit voorzorg eens je wachtwoorden.
Die bestanden kunnen er dan waarschijnlijk maar via één manier opkomen. En dat is via je FTP accounts. Verander daar uit voorzorg eens je wachtwoorden.
Lijkt of is, groot verschil. Tevens is webstekker onderdeel van IT-Ernity met een hoop dochterbedrijven. Mijn eerste tip: zorg dat je daar weg bent. Het is een partij die hun zaken namelijk niet op orde hebben, das ook de rede waarom ze je geen fatsoenlijk bericht kunnen geven omdat ze ook geen idee hebben wat ze doen.
Maar goed on-topic.
Welke cms systemen draaien er op ?
zitten er website's bij die bijv. file upload hebben ?
Verder kan het zijn dat er een pc gehacked is die toegang heeft tot de website's ?
wat voor hosting neem je bij hun af (shared/ dedicated server) ?
Maar goed on-topic.
Welke cms systemen draaien er op ?
zitten er website's bij die bijv. file upload hebben ?
Verder kan het zijn dat er een pc gehacked is die toegang heeft tot de website's ?
wat voor hosting neem je bij hun af (shared/ dedicated server) ?
[ Voor 16% gewijzigd door xleeuwx op 22-12-2014 11:18 ]
Tx voor de tip
Het betreffen websites op shared servers. De sites staan niet alle op dezelfde server. De meeste maken gebruik van een CMS met file-upload. Is natuurlijk mogelijk dat er daar ergens een lek zit. Maar zolang Webstekker niets communiceert, weet je als gebruiker niet waar je het zoeken moet.
Daarnaast: ik mag toch aannemen dat Webstekker me wel zou benaderen als het probleem bij mij wegkomt? Er zijn nl. al dagenlang 'storingen' en 'security issues'. Zie http://noc.webstekker.nl/
Het betreffen websites op shared servers. De sites staan niet alle op dezelfde server. De meeste maken gebruik van een CMS met file-upload. Is natuurlijk mogelijk dat er daar ergens een lek zit. Maar zolang Webstekker niets communiceert, weet je als gebruiker niet waar je het zoeken moet.
Daarnaast: ik mag toch aannemen dat Webstekker me wel zou benaderen als het probleem bij mij wegkomt? Er zijn nl. al dagenlang 'storingen' en 'security issues'. Zie http://noc.webstekker.nl/
Nee dat doen ze niet, ik zal niet mijn hele ervaring met IT-Ernity / webstekker / proserve ophangen hier. Maar mijn grootste probleem met hun is niet hun dienst maar hun service. Oftewel ze communiceren niets, verwijzen naar de NOC pagina en proberen weer zo snel mogelijk van je af te zijn zonder je te helpen. En eu we zijn geen kleine klant met meer als 1000 website draaien.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:27:
Tx voor de tip![]()
Verder als het een home made cms systeem is wordt het lastig om dit soort dingen te gaan opzoeken. Het zijn meestal bots die dit soort dingen doen. Zijn er recent vreemde contact formulieren ingevuld ? met random karakters ?
Begin bij het CMS wat je (eventueel) gebruikt.
Daar komt 90% van de securityproblemen vandaan.
Daar komt 90% van de securityproblemen vandaan.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
FTP-wachtwoorden veranderen is één ding, maar heb je ook alle computers/systemen waarop die wachtwoorden gebruikt worden gescanned op virussen e.d.? Anders hebben ze je nieuwe password zo weer te pakken.
Verwijderd
Volgens mij zijn ze bezig aan de meldingen op het noc te zien.22
dec
Aankondiging spoed onderhoud
Geplaatst vandaag om 09:15
Op dit moment voeren wij spoedonderhoud uit op de webservers
Hierdoor kan het zijn dat uw website verminderd of niet bereikbaar is. Het onderhoud zal naar verwachting uiterlijk om 14:00 uur afgerond zijn.
Mijn ervaringen met Webstekker zijn helaas ook alles behalve positief. Ik heb er helaas nog een aantal sites staan die ik nog niet kan verplaatsen.xleeuwx schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:32:
[...]
Nee dat doen ze niet, ik zal niet mijn hele ervaring met IT-Ernity / webstekker / proserve ophangen hier. Maar mijn grootste probleem met hun is niet hun dienst maar hun service. Oftewel ze communiceren niets, verwijzen naar de NOC pagina en proberen weer zo snel mogelijk van je af te zijn zonder je te helpen. En eu we zijn geen kleine klant met meer als 1000 website draaien.
Ik ben momenteel bezig de sites schoon te vegen, maar terwijl ik aan het vegen ben, worden er soms tegelijkertijd nieuwe bestanden geplaatst. Kan via FTP sommige bestanden/directories niet eens verwijderen, omdat ik niet over de rechten beschik. Verwijderen lukt echter nog wel via het back-office van Webstekker.
Datum storing: 18:05 uur
Tijdstip storing: 17-12-2014
Zoals je wellicht hebt ervaren, is onze reactietijd momenteel langer dan je van ons gewend bent. De oorzaak hiervan ligt in een security incident dat zich binnen een deel van ons netwerk voor heeft gedaan. Hierdoor zijn er substantieel meer tickets binnengekomen dan normaal. We werken met man en macht om deze stroom aan tickets te verwerken.
Volgens mij zijn ze inderdaad gewoon keihard gehackt en zijn ze nu al dagen puin aan het ruimen.
Tijdstip storing: 17-12-2014
Zoals je wellicht hebt ervaren, is onze reactietijd momenteel langer dan je van ons gewend bent. De oorzaak hiervan ligt in een security incident dat zich binnen een deel van ons netwerk voor heeft gedaan. Hierdoor zijn er substantieel meer tickets binnengekomen dan normaal. We werken met man en macht om deze stroom aan tickets te verwerken.
Volgens mij zijn ze inderdaad gewoon keihard gehackt en zijn ze nu al dagen puin aan het ruimen.
Om nog een leuk detail te geven, wij hebben anderhalf jaar geleden een webserver opgezegd een VPS om precies te zijn. Tot de dag van vandaag kunnen we daar nog steeds op werken en dingen op doen zonder dat deze offline is gehaald en / of dat we er een factuur van krijgen.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:40:
[...]
Mijn ervaringen met Webstekker zijn helaas ook alles behalve positief. Ik heb er helaas nog een aantal sites staan die ik nog niet kan verplaatsen.
Ik ben momenteel bezig de sites schoon te vegen, maar terwijl ik aan het vegen ben, worden er soms tegelijkertijd nieuwe bestanden geplaatst. Kan via FTP sommige bestanden/directories niet eens verwijderen, omdat ik niet over de rechten beschik. Verwijderen lukt echter nog wel via het back-office van Webstekker.

Bedoel als je je administratie op orde hebt dan zouden ze moeten weten dat die vps niet gefactureerd wordt
Niet echt we gebruiken die toch niet omdat hij voor ons al afgeschreven is, maar heb hem nog in me connectie lijst staan en soms pak ik perrongelijk de verkeerdeVerwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:50:
Elk nadeel heb z'n voordeel, zou Cruijff zeggen

Al met al zwak.
Zoals ik al schreef: ik ben absoluut niet happy met Webstekker. Ik zou wat dat betreft helemaal los kunnen gaan (raaaaah.... het spamfilter van de mail), maar ik zit er nu toch nog even aan vast en heb wel probleem dat ik graag opgelost zie. Mijn frustraties nu uiten helpt daar helaas niet bij. Ik ga dus niet bashen.
Ik wil gewoon graag wat duidelijkheid van Webstekker. En ik wil graag weten of er meer mensen zijn met dit probleem. Bij Webstekker wordt ik nl. niets wijzer. Bellen levert niets op, mail/tickets worden niet beantwoord... En ik heb klanten die ook van mij informatie willen over dit probleem.
Ik snap dat Webstekker niet met koeieletters op hun homepage de mededeling plaatst dat ze gehackt zijn, maar deze informatie-stilte is wel het andere uiterste.
Ik wil gewoon graag wat duidelijkheid van Webstekker. En ik wil graag weten of er meer mensen zijn met dit probleem. Bij Webstekker wordt ik nl. niets wijzer. Bellen levert niets op, mail/tickets worden niet beantwoord... En ik heb klanten die ook van mij informatie willen over dit probleem.
Ik snap dat Webstekker niet met koeieletters op hun homepage de mededeling plaatst dat ze gehackt zijn, maar deze informatie-stilte is wel het andere uiterste.
Je vertelde dat atm de bestanden worden geupload naar de server. Om uit te sluiten dat het bij jou vandaan komt kan je 2 dingen doen.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:06:
Zoals ik al schreef: ik ben absoluut niet happy met Webstekker. Ik zou wat dat betreft helemaal los kunnen gaan (raaaaah.... het spamfilter van de mail), maar ik zit er nu toch nog even aan vast en heb wel probleem dat ik graag opgelost zie. Mijn frustraties nu uiten helpt daar helaas niet bij. Ik ga dus niet bashen.
1. de hele website op zwart gooien en kijken of dan nog steeds bestanden worden geupload.
2. de upload scripts opzoeken in de code en daar een die(); er voor gooien.
Verder Webstekker ga je niks van horen en gaan je niet helpen dus skip die frustratie and move on

Handig dat de NOC pagina ook offline is op dit moment. http://noc.webstekker.nl/
Zou toch verwachten dat die los van de rest draait tijdens onderhoud en issues...
Klinkt wat mij betreft ook meer als een hack/issue aan de ISP kan dan aan je eigen kant. Maar extra controleren kan natuurlijk nooit kwaad. Heb je misschien toegang tot bepaalde logging van bijvoorbeeld het CMS, Apache, Ftp etc? Misschien kun je daar nogs iets uit halen.
Edit: en weer up...
Het vreemde is dat ze in het verleden ook al eens met een DNS hack hebben moeten kampen:
nieuws: Websites klanten Digitalus en Webstekker verspreidden malware na dns-hack
Zou toch verwachten dat die los van de rest draait tijdens onderhoud en issues...
Klinkt wat mij betreft ook meer als een hack/issue aan de ISP kan dan aan je eigen kant. Maar extra controleren kan natuurlijk nooit kwaad. Heb je misschien toegang tot bepaalde logging van bijvoorbeeld het CMS, Apache, Ftp etc? Misschien kun je daar nogs iets uit halen.
Edit: en weer up...
Het vreemde is dat ze in het verleden ook al eens met een DNS hack hebben moeten kampen:
nieuws: Websites klanten Digitalus en Webstekker verspreidden malware na dns-hack
[ Voor 26% gewijzigd door thof op 22-12-2014 12:21 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Tx voor de support allemaal. Ik heb al het nodige zelf geprobeerd (oa. scripts verwijderen) en gecontroleerd (eigen systemen scannen, code controleren, wachtwoorden wijzigen, etc.). Helaas heb ik geen toegang tot de betreffende log-bestanden, dus ik heb geen idee waar ik het verder nog moet zoeken.
Op het moment lijkt het even rustig. Als ik weer activiteit waarneem, ga ik inderdaad maar eens sites offline plaatsen en kijken wat er dan gebeurd...
Op het moment lijkt het even rustig. Als ik weer activiteit waarneem, ga ik inderdaad maar eens sites offline plaatsen en kijken wat er dan gebeurd...
Als er bestanden worden geüpload, kijk dan eens als dat kan naar de inhoud van de bestanden. Misschien kan je uit de inhoud wel halen wat het doel van de bestanden is en wie de bestanden er op zet.
Kan je het ip adres van de uploader niet zien? Als dat kan, kan je volgens mij op internet wel achterhalen van wie dat ip adres is. En als je een script kan vinden wat logt welke ip adressen je site bezoeken, kan je zien welke adressen je website opvallend veel bezoeken.
Ik ben een keer slachtoffer geworden van malware op mn computer die de wachtwoorden van Filezilla pikte en zo de ftp tot een grote bende maakte.
Mijn tip: nooit wachtwoorden opslaan in je ftp-programma, mocht dat het geval zijn geweest. Verder succes gewenst!
Mijn tip: nooit wachtwoorden opslaan in je ftp-programma, mocht dat het geval zijn geweest. Verder succes gewenst!
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Ik ervaar momenteel ook een hoop problemen met mijn Wordpress site bij Webstekker. De webroot folder van mijn site op de webstekker FTP site stond opeens vol met malafide bestanden die allemaal met reclame te maken hadden. Oorsprong van de bestanden lijkt ergens uit Oost Europa te komen. Gisteren heb ik besloten alles te wissen en opnieuw te beginnen met een nieuwe Wordpress site en MySQL database en alle bestanden verwijderd uit de webroot.
Vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid de laatste Wordpress versie geüpload naar de FTP van Webstekker. Blijf meldingen krijgen dat de disk vol is.
Vanmorgen gebeld met de helpdesk van Webstekker en ze konden bevestigen dat er een storing is op de server waar mijn site op gehost is en ze hier nu hard mee bezig zijn en dat ik het eind van de werkdag nog maar eens moest proberen...
Zojuist weer geprobeerd en het werkt nog steeds niet. Ik mag hopen dat de engineers bij Webstekker nu nog steeds hard bezig zijn en dit niet toch morgenochtend laten liggen???
Al met al ben ik sowieso erg ontevreden met Webstekker. Dit is een oud webhosting contract waar je maar 500 MB diskruimte heb, 1 domein, en 1 database, maar wel 95 euro per jaar voor betaald. Naar mijn idee echt uit de tijd. Ik heb een andere wordpress site bij Versio gehost, en daar heb ik veel meer voor minder geld: sneller platform, betere support, dagelijkse automatische backups met notificaties, een heel goed dashboard, meer opslag, meer bandbreedte. Op ieder front beter.
Bij webstekker krijg ik erg het gevoel dat mijn site op de oudste en traagste server van hun serverpark staat met weinig mogelijkheden en performance, maar wel de hoofdprijs betalen!
En over security maak ik me nu ook heel veel zorgen: want als dit inderdaad een serverhack is, hoe heeft deze zich dan verspreid naar meerdere sites. Zijn de sites niet geïsoleerd qua processen en permissies??
Ik zou momenteel het liefst zo snel mogelijk opstappen, ondanks dat mijn contract net weer voor een jaar verlengd is (en de prijs ook weer verhoogd)
Vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid de laatste Wordpress versie geüpload naar de FTP van Webstekker. Blijf meldingen krijgen dat de disk vol is.
Vanmorgen gebeld met de helpdesk van Webstekker en ze konden bevestigen dat er een storing is op de server waar mijn site op gehost is en ze hier nu hard mee bezig zijn en dat ik het eind van de werkdag nog maar eens moest proberen...
Zojuist weer geprobeerd en het werkt nog steeds niet. Ik mag hopen dat de engineers bij Webstekker nu nog steeds hard bezig zijn en dit niet toch morgenochtend laten liggen???
Al met al ben ik sowieso erg ontevreden met Webstekker. Dit is een oud webhosting contract waar je maar 500 MB diskruimte heb, 1 domein, en 1 database, maar wel 95 euro per jaar voor betaald. Naar mijn idee echt uit de tijd. Ik heb een andere wordpress site bij Versio gehost, en daar heb ik veel meer voor minder geld: sneller platform, betere support, dagelijkse automatische backups met notificaties, een heel goed dashboard, meer opslag, meer bandbreedte. Op ieder front beter.
Bij webstekker krijg ik erg het gevoel dat mijn site op de oudste en traagste server van hun serverpark staat met weinig mogelijkheden en performance, maar wel de hoofdprijs betalen!
En over security maak ik me nu ook heel veel zorgen: want als dit inderdaad een serverhack is, hoe heeft deze zich dan verspreid naar meerdere sites. Zijn de sites niet geïsoleerd qua processen en permissies??
Ik zou momenteel het liefst zo snel mogelijk opstappen, ondanks dat mijn contract net weer voor een jaar verlengd is (en de prijs ook weer verhoogd)
Je kan bij een stilzwijgende verlenging maandelijks opzeggen tegenwoordig, dus laat dat geen beperking vormen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Is dat wettelijk zo? Als ik kijk in het dashboard van Webstekker staat er het volgende:
Pakket: Tin
Einde huidige contractperiode: 12-12-2015 (uiterste opzegdatum: 02-11-2015)
Verwijderd
Zie bijvoorbeeld: https://ictrecht.nl/domei...dam-ook-voor-domeinnamen/Arcom schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:07:
Is dat wettelijk zo? Als ik kijk in het dashboard van Webstekker staat er het volgende:
De consensus is: als er stilzwijgend verlengd wordt, impliciet Wet Van Dam en dus maandelijks opzegbaar (na een jaar), en als er niet stilzwijgend wordt verlengd gewoon de duur van de contractperiode.
Pfft je zou toch zeggen dat als ze op de hoogte zijn van het probleem, er binnen een paar minuten toch op zijn minst wel een tijdelijke blokkade op te werpen moet zijn die de aanval stillegt?
Vergeet niet dat dit alleen voor particulieren geld volgens mij (helemaal zeker weten doe ik niet).Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:18:
[...]
Zie bijvoorbeeld: https://ictrecht.nl/domei...dam-ook-voor-domeinnamen/
De consensus is: als er stilzwijgend verlengd wordt, impliciet Wet Van Dam en dus maandelijks opzegbaar (na een jaar), en als er niet stilzwijgend wordt verlengd gewoon de duur van de contractperiode.
Verwijderd
Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Was even een aanname van mij dat het om een persoonlijke site ging
Verwijderd
Ik heb ook nogal wat problemen gehad met een aantal sites en webstekker zwijgt in alle talen. Ik ben nu domeinnamen aan het overzetten want tussen de directories door staat allerlei troep van online-shops uit Brazilië. Blijkbaar hebben ze daar een tekort aan webspace en moet het maar bij mijn account. Ik had 1 site en die had geen ftp maar er waren wel allerlei subdir's aangemaakt, PDF, java, docs en daar stonden soms wel 7000 bestandjes in van een webshop. Inmiddels niet meer, die site is verhuisd en de rest volgt wanneer dat kan. Inmiddels heb ik dit wel doorgegeven aan webstekker aan de customer care maar dat is al 2 weken geleden. Totnogtoe GEEN respons. Als iedereen zijn domeinen verhuisd, lost het probleem vanzelf op, toch?
Kijk nu weer even op de storingspagina van Webstekker:
Het werkt inderdaad nog steeds niet...Update op 22-12-2014 om 16:32
Inmiddels is uit onze analyse naar voren gekomen dat enkele sites binnen het netwerk zijn beklad. Deze sites zorgen voor de performance issues die we op een deel van ons netwerk ervaren. Onze engineers zijn op dit moment bezig deze sites te isoleren om het probleem vervolgens te verhelpen
Ook in mijn directories kom ik allemaal vreemde bestanden tegen die de afgelopen week zijn geplaatst.
Ergens heb ik vermoeden deze hack hun gehele platform betreft en mogelijk (mede) wordt veroorzaakt door het verouderde control panel en infrastructuur die Webstekker gebruikt: Helm 3 icm IIS6. Er worden sinds 2009 geen updates meer uitgebracht voor dit control panel.
Afgelopen jaar had ik het zelfde problemen bij een andere hoster dat ook gebruik maakte van het zelfde control panel. Helaas koste het daar maanden voor dat het opgelost werd.
Ergens heb ik vermoeden deze hack hun gehele platform betreft en mogelijk (mede) wordt veroorzaakt door het verouderde control panel en infrastructuur die Webstekker gebruikt: Helm 3 icm IIS6. Er worden sinds 2009 geen updates meer uitgebracht voor dit control panel.
Afgelopen jaar had ik het zelfde problemen bij een andere hoster dat ook gebruik maakte van het zelfde control panel. Helaas koste het daar maanden voor dat het opgelost werd.
[ Voor 23% gewijzigd door rappie_nl op 23-12-2014 13:22 ]
En hiermee de bevestiging:
nieuws: Nederlands hostingbedrijf Webstekker kampt met beveiligingsincident
nieuws: Nederlands hostingbedrijf Webstekker kampt met beveiligingsincident
is everything cool?
Ze kunnen er beter de stekker uit trekken
.
Goed dat dit nu ook op de frontpage staat. Het lijkt alsof de "engineers" tot over hun oren in de prak zitten. Outdated software uit 2009 is ook schandalig. Dit soort incidenten is op te lossen door webhosters een onpartijdig keurmerk uit te delen en periodieke controles te houden. Op deze manier is het een volledig onbeschermd beroep, waar je als leek totaal niet goed over kunt oordelen.
Goed dat dit nu ook op de frontpage staat. Het lijkt alsof de "engineers" tot over hun oren in de prak zitten. Outdated software uit 2009 is ook schandalig. Dit soort incidenten is op te lossen door webhosters een onpartijdig keurmerk uit te delen en periodieke controles te houden. Op deze manier is het een volledig onbeschermd beroep, waar je als leek totaal niet goed over kunt oordelen.
Hier ook al problemen met een website die gehost is bij webstekker. De problemen spelen hier al sinds er op 21 november een server was gecrasht en er een backup terug was gezet. Veel files hadden de foute permissies en er stonden opeens extra bestanden in bij webroot die daar niet hoorden. Ook gaven alle pagina's op mijn site een error 500. 5 dagen na het insturen van mijn ticket kreeg ik antwoord van de helpdesk dat het aan een htaccess bestand lag wat daar magischerwijs was verschenen. Daarna bleek er ook nog wat fout te zijn aan hun kant met verkeerde virtual directories oid. weer een paar dagen later deed de site het weer even een paar dagen tot aan de hack. (behalve een aantal subdomeinen, die waren opeens stuk en niet meer aan de praat te krijgen via het HELM control panel...)
Rond de hack kreeg ik ook vage .php files en reclame spam in mijn webroot. Ik heb die bestanden verwijderd en een aantal dagen later stonden er gewoon weer nieuwe...
Sindsdien krijg ik op elke pagina een error 403.6 (HTTP Error 403.6 - Forbidden: IP address of the client has been rejected.).
Ondertussen wacht ik al weer 5 dagen op een reactie op mijn ticket en is de site nog steeds niet bereikbaar.
Dat ze te maken hebben gehad met een hack vind ik nog tot daar aan toe, maar wat ik het ergste vind is dat ik geen enkele mail heb gehad hierover. Geen enkele melding zodat ik even mijn site op spam en vage files kan controleren. De enige melding over de hack is een korte vage melding "security incident" op de status pagina.
Rond de hack kreeg ik ook vage .php files en reclame spam in mijn webroot. Ik heb die bestanden verwijderd en een aantal dagen later stonden er gewoon weer nieuwe...
Sindsdien krijg ik op elke pagina een error 403.6 (HTTP Error 403.6 - Forbidden: IP address of the client has been rejected.).
Ondertussen wacht ik al weer 5 dagen op een reactie op mijn ticket en is de site nog steeds niet bereikbaar.
Dat ze te maken hebben gehad met een hack vind ik nog tot daar aan toe, maar wat ik het ergste vind is dat ik geen enkele mail heb gehad hierover. Geen enkele melding zodat ik even mijn site op spam en vage files kan controleren. De enige melding over de hack is een korte vage melding "security incident" op de status pagina.
[ Voor 12% gewijzigd door StarLite op 23-12-2014 14:22 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Het is als 'leek' inderdaad erg lastig om te beoordelen of een webhoster z'n zaken voor elkaar heeft of niet. Zo ben ik enkele jaren geleden bij Webstekker beland vanwege de combinatie van de prijs en de uitermate positieve reviews die ik destijds over het bedrijf vond op bv. ispgids.com.Dit soort incidenten is op te lossen door webhosters een onpartijdig keurmerk uit te delen en periodieke controles te houden. Op deze manier is het een volledig onbeschermd beroep, waar je als leek totaal niet goed over kunt oordelen.
Ik hoop vooral dat Webstekker hier wat van leert en eens goed orde op zaken stelt. Naast deze hack zijn er bij Webstekker al jaren tal van issues mbt. klantvriendelijkheid, bereikbaarheid, support, administratie en... wat eigenlijk niet? De bezem er flink door en eindelijk eens waarmaken wat ze beloven: 'Hosting zoals hosting bedoelt is'. En dat begint volgens mij met je klanten eens serieus nemen.
Zie zojuist dat hun eigen site nu ook plat ligt.
Dat hangt er van af, die bescherming heb je alleen maar als consument, dus niet als zakelijk afnemer.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:18:
[...]
Zie bijvoorbeeld: https://ictrecht.nl/domei...dam-ook-voor-domeinnamen/
Verwijderd
Een van mijn klanten heeft
A. html bestanden met een Trojan op zijn site (WS heeft naar mij toegegeven dat dat aan die hack ligt)
B. Site draait niet meer. (asp.net error, rechten issue op hosting niveau)
Support ticket 12 dagen geleden aangemaakt minstens 6 keer gebeld en 10 keer gemaild, geen reactie.
Ik ga de site verhuizen.
BTW ik vertrouwde als die "Hosting review sites" al niet maar nu helemaal niet meer want die hadden nu vol met klachten moeten staan over webstekker.
A. html bestanden met een Trojan op zijn site (WS heeft naar mij toegegeven dat dat aan die hack ligt)
B. Site draait niet meer. (asp.net error, rechten issue op hosting niveau)
Support ticket 12 dagen geleden aangemaakt minstens 6 keer gebeld en 10 keer gemaild, geen reactie.
Ik ga de site verhuizen.
BTW ik vertrouwde als die "Hosting review sites" al niet maar nu helemaal niet meer want die hadden nu vol met klachten moeten staan over webstekker.
Ik heb twee accounts bij webstekker vanuit het overgenomen simple-hosting. Tot nu toe zie ik via FTP geen vreemde bestanden daar staan.
Tot nu toe heb ik geen klachten over webstekker. De doen het beter dan mijn provider daarvoor (die nog rustig de server op Win2000 liet draaien en veel geld vroeg voor een upgrade naar .NET 2.0).
Tot nu toe heb ik geen klachten over webstekker. De doen het beter dan mijn provider daarvoor (die nog rustig de server op Win2000 liet draaien en veel geld vroeg voor een upgrade naar .NET 2.0).
Heel herkenbaar.StarLite schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:15:
Ik heb zojuist eindelijk een reactie gekregen op één van mijn mails. Het betreft inderdaad een 'inbraak op de server waarop uw hosting account is ondergebracht'. Aangezien ik meerdere sites heb op meerdere servers, en meerdere van die sites gehackt zijn, kun je ondertussen wel concluderen dat het hier niet één enkele server betreft.
De meeste van mijn sites zijn trouwens weer in de lucht. Ik zag nog wel foute bestanden op sommige domeinen staan. Die heb ik zelf maar weggehaald.
Vind ik ook buitengewoon vreemd. Op ispgids.com zie je ondertussen wel meer ontevreden klanten, maar op bv. https://www.host-reviews.nl/webhosting-reviews-webstekker/ is het (bijna) niets dan lof voor dit bedrijf. Het zijn ofwel nep-reviews, ofwel de reviewers hebben nog nooit met Webstekker gebeld/gemaild. Want dan praat je echt wel anders.BTW ik vertrouwde als die "Hosting review sites" al niet maar nu helemaal niet meer want die hadden nu vol met klachten moeten staan over webstekker.
Een collega heeft trouwens gisteren een review naar host-reviews.nl gestuurd. Is (nog) niet geplaatst. Ook vreemd: op hun Facebook-pagina (https://www.facebook.com/HostReviewsNL) staat een negatieve review over Webstekker, die op de host-reviews.nl zelf niet te vinden is.
Het is natuurlijk leuk en aardig als je de bestanden weggehaald, maar het lijkt er op dat ze dus toegang hebben gehad tot het filesystem. Dat zou inhouden dat ook je applicatie/site niet meer te vertrouwen is. Er kan namelijk gerommeld zijn met de bestanden, ook zijn de wachtwoorden vaak zo uit config files uit te lezen. Persoonlijk zou ik mijn applicatie/site helemaal whipen en restoren uit (eigen) back-up. De database is alleen een ander verhaal, daar gaat het wat lastiger met een webshop o.i.d.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
eu host-reviews is ondergebracht bij mijndomein.nl en mijndomein.nl zit in het datacenter van IT-Ernity. Webstekker is dochterbedrijf van IT-Ernity.Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:53:
[...]
Heel herkenbaar.
Ik heb zojuist eindelijk een reactie gekregen op één van mijn mails. Het betreft inderdaad een 'inbraak op de server waarop uw hosting account is ondergebracht'. Aangezien ik meerdere sites heb op meerdere servers, en meerdere van die sites gehackt zijn, kun je ondertussen wel concluderen dat het hier niet één enkele server betreft.
De meeste van mijn sites zijn trouwens weer in de lucht. Ik zag nog wel foute bestanden op sommige domeinen staan. Die heb ik zelf maar weggehaald.
[...]
Vind ik ook buitengewoon vreemd. Op ispgids.com zie je ondertussen wel meer ontevreden klanten, maar op bv. https://www.host-reviews.nl/webhosting-reviews-webstekker/ is het (bijna) niets dan lof voor dit bedrijf. Het zijn ofwel nep-reviews, ofwel de reviewers hebben nog nooit met Webstekker gebeld/gemaild. Want dan praat je echt wel anders.
Een collega heeft trouwens gisteren een review naar host-reviews.nl gestuurd. Is (nog) niet geplaatst. Ook vreemd: op hun Facebook-pagina (https://www.facebook.com/HostReviewsNL) staat een negatieve review over Webstekker, die op de host-reviews.nl zelf niet te vinden is.
een pot nat als je het mij vraagt of er een verband is durf ik niet te zeggen maar dat het zaakje stinkt das wel duidelijk.
Het klopt inderdaad dat je na je contract jaar per maand kunt opzeggen als particulier. Houd er rekening mee als je het abonnement zakelijk hebt aangeschaft en de factuur van het bestelde product op de naam van de zaak staat een maand opzegtermijn niet geldt.
Verwijderd
Net een mail gekregen van Webstekker dat het op het Windows paltform een Coldfusion hack is geweest.
Ze zijn er mee bezig en sorry voor de overlast enzo. Wel een beetje laat
Het probleem is denk ik dat heel veel van de shared hosting sites bij WS standaard Coldfusion support hebben.
Ik vind het maar niks die hosting met support voor .net & php & coldfusion & etc.
Als je asp.net gebruikt heb je geen php nodig en andersom naar mijn mening.
Allemaal extra openingen voor een aanval.
Ben nu de site naar een .net only host aan het verhuizen.
Ze zijn er mee bezig en sorry voor de overlast enzo. Wel een beetje laat
Het probleem is denk ik dat heel veel van de shared hosting sites bij WS standaard Coldfusion support hebben.
Ik vind het maar niks die hosting met support voor .net & php & coldfusion & etc.
Als je asp.net gebruikt heb je geen php nodig en andersom naar mijn mening.
Allemaal extra openingen voor een aanval.
Ben nu de site naar een .net only host aan het verhuizen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 18:11 ]
Ik wil ook graag mijn site weg hebben bij Webstekker, maar heb dus net voor een jaar vooruit betaald...
Daarnaast betwijfel ik of het verzoek om het domein weg te verhuizen momenteel snel zal gaan als de backoffice het zo druk heeft met de servers weer volledige operationeel en schoon te krijgen...
Dit lees ik namelijk over wegverhuizen van domeinnamen bij Webstekker:
Daarnaast betwijfel ik of het verzoek om het domein weg te verhuizen momenteel snel zal gaan als de backoffice het zo druk heeft met de servers weer volledige operationeel en schoon te krijgen...
Of kan ik ergens via het regelpaneel van webstekker zelf een epp code genereren om het domein te verhuizen?.nl domeinnamen
1) U dient bij de nieuwe provider de verhuizing aan te vragen.
2) De nieuwe provider zal contact opnemen met SIDN.
3) SIDN zal door middel van een email Webstekker op de hoogte brengen van de verhuizing.
4) Webstekker zal aan u een email sturen, welke u dient te bevestigen via het RDS waarna de verhuizing
wordt geregeld.
Webstekker zou de code gewoon rechtstreeks al moeten verstrekken. Binnen 5 werkdagen volgens de SIDN regelementen. Als t langer duurt kan je nieuwe provider een escalatie aanvragen, welke maximaal 10 werkdagen duurt...
blub
Je zou je contract kunnen ontbinden omdat webstekker in gebreken is gebleven. Zij hebben niet de dienst geleverd die ze zouden moeten leveren.Arcom schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:45:
Ik wil ook graag mijn site weg hebben bij Webstekker, maar heb dus net voor een jaar vooruit betaald...![]()
[...]
Of kan ik ergens via het regelpaneel van webstekker zelf een epp code genereren om het domein te verhuizen?
Verwijderd
Je kunt via het controlpanel of het RDS systeem van webstekker zelf een verhuiscode genereren.Arcom schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:45:
Ik wil ook graag mijn site weg hebben bij Webstekker, maar heb dus net voor een jaar vooruit betaald...![]()
[...]
Of kan ik ergens via het regelpaneel van webstekker zelf een epp code genereren om het domein te verhuizen?
Ik heb drie websites bij Webstekker gehost. Twee ervan waren al gehackt en vandaag is de derde website ten prooi gevallen aan hackers. Er staan mappen in de root die ik niet heb geplaatst en die ik niet kan verwijderen of renamen.
Deze ellende duurt nu dus al weken. Ik heb zeggen en schrijven één enkele reactie op mijn e-mail gehad met zeer vage antwoorden en dat vind ik triest.
Webstekker, zeg dan tenminste gewoon wat er aan de hand is en gebruik die NOC pagina om je clientèle in te lichten.
vandaag 27 december is er weer iets aan de hand bij Webstekker en ik zie geen enkele melding op de NOC pagina.
Dit kan toch niet.
Deze ellende duurt nu dus al weken. Ik heb zeggen en schrijven één enkele reactie op mijn e-mail gehad met zeer vage antwoorden en dat vind ik triest.
Webstekker, zeg dan tenminste gewoon wat er aan de hand is en gebruik die NOC pagina om je clientèle in te lichten.
vandaag 27 december is er weer iets aan de hand bij Webstekker en ik zie geen enkele melding op de NOC pagina.
Dit kan toch niet.
Ik heb het gevoel dat ze bij Webstekker tussen kerst en oud & nieuw gewoon helemaal dicht zijn oid. Ik krijg geen enkel antwoord op mails en mijn site ligt al ruim 2 weken plat met een 403.6 error...
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ondertussen zijn we weer 2 weken verder sinds de laatste tekenen van leven bij Webstekker en is mijn website nog steeds niet bereikbaar, dit begint toch wel een hele amateurischtische boel te worden zo....
\o/
Twee weken niet bereikbaar en geen reactie van support? Dat zal toch wel genoeg reden zijn om het contract per direct te ontbinden en over te stappen naar een werkende provider?StarLite schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:30:
Ondertussen zijn we weer 2 weken verder sinds de laatste tekenen van leven bij Webstekker en is mijn website nog steeds niet bereikbaar, dit begint toch wel een hele amateurischtische boel te worden zo....
Dat ze gehackt zijn kan gebeuren, vervelend etc. maar niets is 100% veilig, maar twee weken???
Fixing things to the breaking point...
Zelf had ik ook nog een klein pakketje hier lopen naast wat pakketjes bij andere providers en inderdaad ook al tijdje niet mogelijk webstekker te bereiken en geen reactie op openstaande melding bij support.
Jammer, maar ik houd het hier voor gezien. Laat mijn pakket aflopen en probeer wellicht nog de resterende looptijd gecrediteerd te krijgen.
Jammer, maar ik houd het hier voor gezien. Laat mijn pakket aflopen en probeer wellicht nog de resterende looptijd gecrediteerd te krijgen.
Ik heb ook een light pakket bij Webstekker. Deze werkt ook niet meer.
Overigens als ik via google op site:domeinaam.nl zoek blijkt er een webwinkel voor sportkleding op mijn domein geïnstalleerd te zijn. %-(
Overigens als ik via google op site:domeinaam.nl zoek blijkt er een webwinkel voor sportkleding op mijn domein geïnstalleerd te zijn. %-(
Hier ook een zakelijk pakket bij webstekker, voorheen bij simpel-hosting.
De site is al weken niet te benaderen / ontzettend traag. Door de slechte communicatie heb ik de eerste dagen veel tijd verspild om de oorzaak te achterhalen en backups terug te zetten zonder enig resultaat.
Wat een gepruts, ongelofelijk
De site is al weken niet te benaderen / ontzettend traag. Door de slechte communicatie heb ik de eerste dagen veel tijd verspild om de oorzaak te achterhalen en backups terug te zetten zonder enig resultaat.
Wat een gepruts, ongelofelijk
[ Voor 3% gewijzigd door EvolutionX op 08-01-2015 17:30 ]
Verwijderd
REVIEW WEBSTEKKER
Ik zat 10 jaar bij Simple Hosting, plots vorig jaar kreeg ik een factuur van Webstekker , ik dacht? huh? oplichters! maar wat blijkt na moeizaam telefonisch contact te krijgen met Webstekker, Webstekker heeft het overgenomen, wat ik al niet netjes vond van Simple Hosting, geen aankondiging, niets! dat ze weg zijn! Factuur had ik al betaald een maand ervoor voor Webstekker het overnam. De administratie is ook knudde daar!
Paar maanden later krijg ik een mail van Webstekker dat mijn site gehacked is en of ik het na moet gaan kijken of mijn site wel water dicht is? Ging om 1 pagina, schoon aan codes, in CSS gebouwd. Ik heb gereageerd dat ze het domein konden opheffen omdat ik het toch niet gebruik, een dag later weg pagina en domein, het domein is wel aktief op mijn control panel die ze weer mee nemen in de factuur!
Begin dit jaar, kan ik niet meer bij mijn email, wachtwoorden zijn veranderd op 2 domeinnamen, zo ook mij 2 sites zijn nu gehacked. Een vette factuur via post deze week (hoger dan wat Simple Hosting rekende, zonder enig waarschuwing en niet eens digitaal eerst verstuurd) herinnering; dat ik te laat ben met betalen! weet nergens van omdat er dus geen aankondiging mailing is geweest.
Conclusie, wegwezen daar!!! slechte service, niet waterdicht je site, administratie zijn ze alleen snel in met betalingen, op mails reageren doen ze amper.
En schuiven alles in jouw schoenen.
Ik zat 10 jaar bij Simple Hosting, plots vorig jaar kreeg ik een factuur van Webstekker , ik dacht? huh? oplichters! maar wat blijkt na moeizaam telefonisch contact te krijgen met Webstekker, Webstekker heeft het overgenomen, wat ik al niet netjes vond van Simple Hosting, geen aankondiging, niets! dat ze weg zijn! Factuur had ik al betaald een maand ervoor voor Webstekker het overnam. De administratie is ook knudde daar!
Paar maanden later krijg ik een mail van Webstekker dat mijn site gehacked is en of ik het na moet gaan kijken of mijn site wel water dicht is? Ging om 1 pagina, schoon aan codes, in CSS gebouwd. Ik heb gereageerd dat ze het domein konden opheffen omdat ik het toch niet gebruik, een dag later weg pagina en domein, het domein is wel aktief op mijn control panel die ze weer mee nemen in de factuur!
Begin dit jaar, kan ik niet meer bij mijn email, wachtwoorden zijn veranderd op 2 domeinnamen, zo ook mij 2 sites zijn nu gehacked. Een vette factuur via post deze week (hoger dan wat Simple Hosting rekende, zonder enig waarschuwing en niet eens digitaal eerst verstuurd) herinnering; dat ik te laat ben met betalen! weet nergens van omdat er dus geen aankondiging mailing is geweest.
Conclusie, wegwezen daar!!! slechte service, niet waterdicht je site, administratie zijn ze alleen snel in met betalingen, op mails reageren doen ze amper.

Verwijderd
Ze zijn dus wel degelijk aanwezig want facturen sturen doen ze dus wel, (zaterdag binnen gekregen! alleen niet digitaal! Iedereen moet zijn site daar opheffen! wegwezen! er klopt iets niet aan hun!!RGAT schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:49:
[...]
Twee weken niet bereikbaar en geen reactie van support? Dat zal toch wel genoeg reden zijn om het contract per direct te ontbinden en over te stappen naar een werkende provider?
Dat ze gehackt zijn kan gebeuren, vervelend etc. maar niets is 100% veilig, maar twee weken???
Ik zei ook niet dat ze niet aanwezig zijnVerwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:39:
[...]
Ze zijn dus wel degelijk aanwezig want facturen sturen doen ze dus wel, (zaterdag binnen gekregen! alleen niet digitaal! Iedereen moet zijn site daar opheffen! wegwezen! er klopt iets niet aan hun!!
Fixing things to the breaking point...
Balen als een stekker