[PLEX] Blijft constant bufferen @ Samsung smart tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Ik heb laatst een nieuwe Smart TV van Samsung aangeschaft. Een UE58H5203A.
Kan nu al een tijdje gewoon prima Netflix afspelen @ HD kwaliteit. De tv is aangesloten via Powerline @ 200mbit.

Vervolgens ook eens mezelf georienteerd op Plex, die zag ik in de App store voorbij komen en ik heb nogal wat content op mijn pc staan die ik wel graag zou willen streamen.
Probleem is echter dat als ik vanaf Plex ga streamen er constant gebufferd moet worden en ik weet hier de oorzaak niet van.

Zoals eerder aangegeven heb ik een Powerline netwerk @ 200Mbit draaien, ik weet niet of dat de bottleneck is. Daarnaast log ik in via Plex en stream ik schijnbaar niet direct. Het voordeel van inloggen via Plex schijnt dat je ook buiten je huis kunt streamen maar dit lijkt me een zeer vertragende factor? Heb geprobeerd een directe verbinding op te zetten door het IP adres op de tv in te kloppen maar dat weigert hij, waarschijnlijk doordat ik een poort open moet zetten.

Enfin... Ik heb dus een probleem en heb eigenlijk 5 oorzaken kunnen bedenken:

- Powerline verbinding van 200Mbit is niet snel genoeg (ben sowieso van plan te upgraden naar 500Mbit)
- De Plex app heeft een bug (zie http://x111.com/software/samsung-tv-plex-app-problems/)
- Ik moet een directere verbinding opzetten in plaats van buitenom gaan via de Plex account
- PC waar PMS op draait is niet krachtig genoeg (is wel een pc met een E6600 dual core maar ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem is)
- Content staat op externe schijven waardoor er ook vertraging op treed?

Het is nogal wat, en ik weet even niet hoe ik dit op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netflix "HD" heeft een erg lage kwaliteit en bijbehorende bitrate - zo'n 3Mbps.

Geen idee wat de bitrates van Plex zijn, maar goede kans dat die hoger liggen dan Netflix. Broadcast-quality HD is zo'n 16Mbps.

Als je powerline verbinding wel 3Mbps maar geen 16Mbps aankan is wat je ziet te verklaren. Alhoewel...

Je zegt:
Powerline @ 200Mbit
Bedoel je dan dat hij daadwerkelijk ingetraind is op 200Mbps, of bedoel je dat je een "200Mbps" setje hebt :?

In dat eerste geval zou dit nooit de bottleneck mogen zijn, je houdt ongeveer tweederde van de bruto carrier bandwidth over na aftrek overhead, dus ingetraind op 200Mbps zou je ongeveer 133Mbps moeten hebben. Maar tenzij je een splinternieuw AV2 "1200Mbps" set hebt, is het erg onwaarschijnljik dat je daadwerkelijk ingetraind bent op 200Mbps.

Geef eens exacte specs van je powerline oplossing, en doe er eens een speedtest over. Overigens, stel dat dit (zoals ik verwacht) een resultaat geeft tussen de 3 en 15Mbps, dan moet je je geen illusies maken over een upgrade naar "500Mbps". Powerline werkt redelijk vergelijkbaar met DSL. Als je erg goed signaal hebt, heb je enorm baat bij de meerwaarde van ADSL2(+) of VDSL(2) tov ADSL1, maar als je op 3km van de centrale zit maakt het weinig tot niets uit. Idem hier, als je nu al een slecht signaal hebt ga je met nieuwere meuk weinig verschil merken - tenzij je fors gaat investeren. Ook hier gaat de DSL analogie op: enige manier waarop je op grotere afstanden meer snelheid gaat halen met DSL is als je vectoring toepast. Dat is nieuwe tech en dus duur. Voor powerline idem dito - de nieuwe Homeplug AV2 "1200Mbps" en G.hn standaard maken gebruik van 2x2 MiMo (ze sturen ook een signaal over de aardedraad) en kunnen daarmee performance ook op afstand verdubbelen tov oudere standaarden. Maar een setje kost al gauw EUR 100, en dan nog moet je je geen illusies maken: als je nu 5Mbps haalt kun je daarmee allicht 10Mbps halen. Die verdubbeling is mooi, maar 16Mbps content ga je er nog niet fatsoenlijk mee kunnen afspelen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 17:34
Powerline adapters.....tja..... Heb ze zelf ook in huis gehad. Heeft een tijd goed gewerkt tot op een gegeven moment er allerlei storingen en uitval in het netwerk optraden.
Het buffer probleem had ik ook, maar dan met een andere dlna server, wel in combinatie met powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De set die ik nu heb is een TP-Link 200Mbit set, heb er laatst een derde TP-Link adapter van 500Mbit bij aangeschaft maar die draait natuurlijk gewoon backwards compatible. Ik zal de doorvoersnelheid vanavond eens meten. Was sowieso van plan om de oude 2 adapters te vervangen voor nog 2 nieuwere en snellere varianten. De pc staat boven op zolder en de internetsnelheid kan sowieso heel wat rapper. die 200Mbit is dus sowieso een bottleneck maar ik hoop dat het vervangen ook daadwerkelijk het Plex probleem oplost :)
EverLast2002 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:50:
Powerline adapters.....tja..... Heb ze zelf ook in huis gehad. Heeft een tijd goed gewerkt tot op een gegeven moment er allerlei storingen en uitval in het netwerk optraden.
Het buffer probleem had ik ook, maar dan met een andere dlna server, wel in combinatie met powerline.
Voorheen had ik ook vaak uitval, maar sinds ik de boel opnieuw heb ingesteld draait het vlekkeloos. Alleen te traag dus :(

[ Voor 33% gewijzigd door Vlassie1980 op 22-12-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 18:40
Je kan ook in de instellingen van PMS (op je pc dus) de streaming kwaliteit omlaag gooien en kijken of dit helpt.

Hier gaat het bijvoorbeeld ook mis als ik 1080p naar mijn tablet stream over wifi. Terwijl het naar de bedrade TV wel goed gaat.
Maar op een lagere kwaliteit is het probleem weg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:22

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De streams van Plex richting een Samsung TV gaat zonder transcoding, dus je kijkt gewoon 1 op 1, zonder dat de server (jouw E6600) hieraan hoeft te rekenen. Mocht je dan een mkv van 10-20 GB naar je TV streamen, kan ik me prima voorstellen dat de powerline de benodigde Mbit's niet gaat halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 22-12-2014 10:59 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:50
Gooi de tv is direct aan een kabel om te proberen...lijkt mij de simpelste manier om heel snel iets uit te kunnen sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
nooberke schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:59:
Gooi de tv is direct aan een kabel om te proberen...lijkt mij de simpelste manier om heel snel iets uit te kunnen sluiten
Tv hangt al aan een kabel maar dan via Powerline, en dan nog staat mijn pc boven ook aangesloten via powerline dus dat valt niet te testen. Anders zou ik ook geen Powerline oplossing hebben gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:50
Vlassie1980 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:12:
[...]

Tv hangt al aan een kabel maar dan via Powerline, en dan nog staat mijn pc boven ook aangesloten via powerline dus dat valt niet te testen. Anders zou ik ook geen Powerline oplossing hebben gekozen ;)
Niet toevallig twee lange kabels liggen? Het hoeft niet netjes te zijn om uit te proberen...

Als ook de desktop via powerline aangesloten staat is het eigenlijk vragen om problemen...een video in lage resolutie/kwaliteit gaat wel prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
nooberke schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:15:
[...]

Niet toevallig twee lange kabels liggen? Het hoeft niet netjes te zijn om uit te proberen...

Als ook de desktop via powerline aangesloten staat is het eigenlijk vragen om problemen...een video in lage resolutie/kwaliteit gaat wel prima?
Helaas geen lange kabels liggen.... Lagere kwaliteit gaat wel.
Ik las juist in het PS4 topic dat je ook kunt streamen via de PS4 browser. Kijken of het via die methode beter gaat. Dan zou het aan de Samsung App liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vlassie1980 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:51:
De set die ik nu heb is een TP-Link 200Mbit set, heb er laatst een derde TP-Link adapter van 500Mbit bij aangeschaft maar die draait natuurlijk gewoon backwards compatible. Ik zal de doorvoersnelheid vanavond eens meten. Was sowieso van plan om de oude 2 adapters te vervangen voor nog 2 nieuwere en snellere varianten. De pc staat boven op zolder en de internetsnelheid kan sowieso heel wat rapper. die 200Mbit is dus sowieso een bottleneck maar ik hoop dat het vervangen ook daadwerkelijk het Plex probleem oplost :)
Heb je het stuk wat ik hierboven schreef niet gelezen :?

Het verschil "200Mbps" en "500Mbps" is bij slecht signaal nagenoeg nihil. Wil je bij slecht signaal snellere verbinding dan moet je naar "1200Mbps" of G.hn kijken - maar dan nog hoef je niet meer dan een verdubbeling te verwachten, en twee keer niks is nog steeds niet veel :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dion_b schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:23:
[...]

Heb je het stuk wat ik hierboven schreef niet gelezen :?

Het verschil "200Mbps" en "500Mbps" is bij slecht signaal nagenoeg nihil. Wil je bij slecht signaal snellere verbinding dan moet je naar "1200Mbps" of G.hn kijken - maar dan nog hoef je niet meer dan een verdubbeling te verwachten, en twee keer niks is nog steeds niet veel :o
Ik begrijp je punt, ik zal dan vanavond wat beter moeten testen hoe de verbinding is.

Edit: Kom er zojuist ook achter dat de tv een ethernet poort van max 100mbit heeft.... kan dit ook een reden zijn? :(

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 22-12-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Pc naast je tv zetten, om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Vlassie1980 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:30:
[...]
Edit: Kom er zojuist ook achter dat de tv een ethernet poort van max 100mbit heeft.... kan dit ook een reden zijn? :(
Onze tv heeft ook een 100mbit ethernet poort, maar via wifi kom ik op 150mbit, die gebruik ik nu zolang er nog geen UTP kabel is aangelegd (to do lijst :P )
Zelf gebruik ik Universal Media Server om te streamen, misschien kun je die eens testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
EverLast2002 schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:36:
[...]

Onze tv heeft ook een 100mbit ethernet poort, maar via wifi kom ik op 150mbit, die gebruik ik nu zolang er nog geen UTP kabel is aangelegd (to do lijst :P )
Zelf gebruik ik Universal Media Server om te streamen, misschien kun je die eens testen ?
Die UMS ziet er ook interessant uit, maar heb je daar ook een app voor op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Vlassie1980 schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:59:
[...]

Die UMS ziet er ook interessant uit, maar heb je daar ook een app voor op je tv?
Geen app nodig, via het "netwerk" browsen in je tv, dan zie je de UMS server in de lijst staan. Ik moet er wel bijzeggen dat wij een Philips tv hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
EverLast2002 schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:01:
[...]

Geen app nodig, via het "netwerk" browsen in je tv, dan zie je de UMS server in de lijst staan. Ik moet er wel bijzeggen dat wij een Philips tv hebben.
Ok cool, dan ga ik dat vanavond maar eens checken en kijken of dat wel soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
De UMS server handelt zelf het coderen af, dus je pc/server moet niet te zwak zijn (je kunt ook je videokaart erbij inschakelen om de rekenkracht te verhogen). Verder speelt ie alles af inclusief ondertiteling, waar ik met Plex en andere alternatieven problemen had.

[ Voor 16% gewijzigd door EverLast2002 op 22-12-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vlassie1980 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:30:
[...]

Ik begrijp je punt, ik zal dan vanavond wat beter moeten testen hoe de verbinding is.

Doe eens rekenen :z

100Mbps, is dat trager of sneller dan 16Mbps?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dion_b schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:38:
[...]

Doe eens rekenen :z

100Mbps, is dat trager of sneller dan 16Mbps?
Ok, nevermind you made your point.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn023
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 21:04
Je kan bij PMS ook nog voorkeur kiezen tussen de voorkeur voor transcodering (quality vs speed) dit maakt ook vaak nog wel iets uit. Gebruik je subtitles? Want zo ja dan wordt er alsnog getranscodeerd. Of eigenlijk de achterliggende vraag; wat is de CPU usage van je PMS? Als deze continu 100% staat te stampen kan dit het bufferen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik had gisteren in de logfiles van PLEX gekeken en de waardes waren prima. Gemiddeld een 8 voor de snelheid terwijl je minimaal een 1 nodig hebt. Zie onderstaande link:

https://support.plex.tv/h...y-video-stream-buffering-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
- Mijn piekrate in UMS is 16Mb/s wanneer er gestreamed wordt. Verder kun je de wizard doorlopen met installeren, dan wordt eea al meteen een stuk duidelijker. Heb je een goede videokaart in die pc/server zitten, dan kun je die er nog bij inschakelen (GPU acceleration).
- Ik kan me niet voorstellen dat je met je huidige powerline setje de volle snelheid haalt van 200Mbit, er is altijd verlies, o.a.door compensatie om storingen op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dank voor de input, vanavond weer even verder rommelen.
Heb sowieso 2 extra 500mbit adapters gekocht, al was het alleen maar om de snelheid @ mijn pc op zolder wat op te krikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 18:40
Vlassie1980 schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:52:
Dank voor de input, vanavond weer even verder rommelen.
Heb sowieso 2 extra 500mbit adapters gekocht, al was het alleen maar om de snelheid @ mijn pc op zolder wat op te krikken :)
Als je door een slecht signaal die 200Mbit niet haalt. Waarom denk je dan dat het sneller wordt met "500Mbit" adapters? Dat is net zoiets als spoilers op een fiat panda.

Beetje jammer van het geld. Volgens mij zijn die powerline dingen best prijzig.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 22-12-2014 16:25 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
RocketKoen schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:25:
[...]

Als je door een slecht signaal die 200Mbit niet haalt. Waarom denk je dan dat het sneller wordt met "500Mbit" adapters? Dat is net zoiets als spoilers op een fiat panda.

Beetje jammer van het geld. Volgens mij zijn die powerline dingen best prijzig.
Dat was precies ook mijn reactie, zonde van het geld.
@ TS: is UTP kabel aanleggen een optie ? Eerst een losse kabel (zoals iemand al eerder aangaf) om te testen of het buffer probleem weg is.
En wat doet die "stream-pc" nog verder, staat ie bijv torrents te downloaden zodat de bandbreedte al grotendeels opgeslokt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Valt mee, "500Mbps" setjes heb je voor nog geen EUR 30. Dan nog, daar koop ik rustig zes lekkere speciaalbiertjes voor in cafe Arendsnest, dus zou het alleen aanraden als het zin heeft. En in dit geval is dat allerminst aangetoond (terwijl dat doodsimpel dmv een speedtest met huidige adapters te doen zou zijn).

Tja, op de goede gok dan maar. Ik zet in dat een paar biertjes een betere investering geweest waren :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bedankt voor jullie comments, setje was inderdaad niet al te prijzig. De internetsnelheden voor mijn pc boven waren gewoon te laag, daar kwam ik niet eens aan de 30Mb down. Hoop dat dit de boel boven wat versnelt.

UTP kabel aanleggen is geen optie, of althans pas als ik er een keer tijd voor heb. Heb nu even voor de quick n dirty solution gekozen. Als ik dan de boel niet snel genoeg draaiend krijg, so be it.

Bedankt in ieder geval voor alle suggesties. Laat wel even weten of ik de boel sneller krijg :P
Pagina: 1